پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227430
آمريکا نمي تواند برجام را کنار بگذارد
تاریخ انتشار : 1395/10/11 10:55:26
نمایش : 1149
خبرگزاري رسمي چين در يادداشتي خاطرنشان کرد که توافق هسته اي کشورهاي 1 +5 با ايران و همچنين اجراي برجام از جانب هر دولتي در آمريکا از جمله دولت دونالد ترامپ رئيس جمهوري آينده اين کشور کنار گذاشتني نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خبرگزاري رسمي چين خاطرنشان کرد، ‌آمريکا در شرايطي نيست که بتواند به اين توافق مهم پشت کند و حتي اگر دولت آينده بخواهد آن را کنار بگذارد مجبور است توافق جديدي را جايگزين آن نمايد که منافع همه طرفهاي ذيربط را در بر داشته باشد.

خبرگزاري رسمي چين همچنين در تحليل روز شنبه خود به نقل از شماري از کارشناسان آورده است: آمريکا در وضعيت مطلوبي براي چانه زني بيشتر قرار ندارد و نمي تواند نسبت به برجام بي تفاوت باشد.

اين گزارش ادامه مي دهد، دولت ترامپ بايد چيز بهتري از برجام داشته باشد، در صورتي که به نظر نمي رسد توافقي بهتر از اين در آينده ميسر باشد.

شين هوا تاکيد مي کند که برآيند شرايط، حاکي از آن است که موضوع پشت کردن ترامپ به برجام تقريبا ناممکن است و آمريکا توافقي بهتر از اين بدست نخواهد آورد.

خبرگزاري رسمي چين تصريح مي کند: اگرچه ترامپ در کارزار انتخابات رياست جمهوري شعارهايي در مورد توافق هسته اي داد و سخناني برضد آن اظهار داشت اما شرايط کنوني متفاوت است و معلوم نيست دولت وي بخواهد واقعا توافق هسته اي را ناديده بگيرد.

البته شين هوا به لابي صهيونيست ها و بخصوص بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم با دولت ترامپ هم اشاره کرد و آن را يکي از مسايل موجود دانست اما تاکيد کرد که حتي در اسراييل هم بسياري بر اين باورند «برجام در مجموع يک توافق مطلوب براي همه طرف ها بوده است».


منبع:ايرنا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html