پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227409
تحريم‌هاي جديد کاخ سفيد عليه روسيه
تاریخ انتشار : 1395/10/08 11:24:03
نمایش : 1349
مقامات آمريکايي اعلام کردند که دولت «باراک اوباما» رئيس‌جمهوري آمريکا به اعلام يکسري اقدامات تنبيهي عليه روسيه به دليل آنچه که مداخله در انتخابات رياست‌جمهوري 2016 اين کشور مي‌نامند، نزديک شده است که اين اقدامات شامل وضع تحريم‌هاي اقتصادي و تنبيهات ديپلماتيک مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مقامات آمريکايي اعلام کردند که دولت «باراک اوباما» در نظر دارد يک سري تحريم‌ و اقدامات مخفيانه عليه روسيه به واسطه آنچه دخالت در انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا خوانده‌اند، وضع کند.

 
روزنامه آمريکايي «واشنگتن‌پست» در اين خصوص گزارش کرد، اين مقامات آمريکايي گزارش کردند که دولت آمريکا در حال نهايي کردن جزئيات طرح وضع تحريم عليه روسيه است و احتمالاً اين طرح شامل اقدامات مخفيانه‌اي مي‌شودکه احتمالاً دربرگيرنده يکسري اقدامات و عمليات سايبري عليه روسيه مي‌باشد.

در حاليکه دولت اوباما روزهاي پاياني خود را پشت سر مي‌گذارد، تمامي تلاش خود را به کار گرفته تا روسيه را تنبيه کند.

«باراک اوباما» در ماه جاري ميلادي متعهد شد که به مداخله مسکو در انتخابات رياست‌جمهوري 2016 آمريکا، واکنش نشان خواهند داد.

عليرغم آنکه واشنگتن معتقد است که روسيه با حملات سايبري، در انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا مداخله کرده است و به نفع «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور منتخب آمريکا عمل کرده است، مسکو هرگونه مداخله در هک سامانه‌هاي انتخاباتي آمريکا را رد کرده است.

طبق اين گزارش، مقامات دولت اوباما در صدد هستند اقداماتي را عليه روسيه اتخاذ کنند که دولت ترامپ نتواند بعد از آنکه قدرت را به دست گرفت، آن را لغو کند.

اوباما در آوريل 2015، با صدور يک حکم اجرايي، ابزار تحريمي را بعنوان روشي براي تنبيه افرادي ايجاد کرد که به سامانه‌هاي رايانه‌اي که عملکرد حساس همچون توليد برق يا حمل و نقل دارند آسيب وارد کنند يا اينکه از طريق سرقت سايبري اسرار تجاري، سود کسب کنند.

اين حکم به دولت آمريکا اجازه مي‌دهد، دارايي‌هاي اين افراد در آمريکا را مسدود کند و هرگونه معاملات تجاري با اين افراد را مسدود مي‌کند و مانع از ورود آنها به خاک آمريکا مي‌شود.

مقامات دولت آمريکا تمايل دارند که اوباما قبل از پايان دوران رياست‌جمهوري‌اش، از قدرت خود براي تنبيه روسيه استفاده کند.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html