پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227407
قيمت گوشت گوسفندي به اوج رسيد
تاریخ انتشار : 1395/10/08 11:20:31
نمایش : 1230
طي ماه هاي اخير قيمت گوشت گوسفندي به اوج خود رسيده و التهاباتي در بازار ايجاد کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وزارت جهاد کشاورزي گران فروشي و سودجويي دلالان در بازار توزيع را عامل اصلي گران فروشي مي دانند و اين درحالي است که رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي افزايش صادرات و کمبود دام در ميادين را علت اين امر مي داند.

 

محمدرضا ملاصالحي رئيس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بازار متلاطم گوشت گوسفندي اظهار داشت: 90 درصد گوشت قرمز از توليدات داخلي و مابقي از طريق واردات تامين مي شود از اين رو در تامين دام مشکلي در کشور وجود ندارد.

 

وي با اشاره به اينکه نرخ دام زنده از ابتداي سال 93 تا چند ماه اخير تغييري نداشته است، افزود: در حال حاضر قيمت هر کيلو دام زنده سبک با کيفيت 14 هزار تومان که با احتساب سود مغازه دار حداکثر با کيلويي 34 هزار تومان به فروش مي رسد.

 

 

ملاصالحي با اشاره به اينکه حداکثر قيمت منطقي براي هر کيلو لاشه 28 هزار تومان است، ادامه داد: اکنون هر کيلو شقه بدون دنبه 40  و بعضا در برخي مناطق و قصابي ها  تا 50 هزارتومان به مشتري عرضه مي شود که اين امر بيانگر سودجويي دلالان در شبکه توزيع و اجهاف در حق مصرف کننده و توليدکننده است چرا که نفعي از اين گراني نصيب دامدار نمي شود و بي دليل متهم  اين گراني است.

 

رئيس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزي با بيان اينکه در دام سنگين هيچ گونه افزايش قيمتي نداشته ايم، افزود: با توجه به آنکه نرخ هر کيلو دام سنگين( گوساله) 12 هزار تومان است اما با قيمت 32 هزار تومان در قصابي ها عرضه مي شود.

 

وي با اشاره به وضعيت صادرات دام زنده بيان کرد: صحبت هاي مبني بر افزايش صادرات دام زنده و کبمود آن براي گراني ها مطرح است اما بايد گفت که طي ماه هاي اخير به سبب شرايط جوي و صادرات دام از طريق دريا به کشورهاي حاشيه خليج فارس ميزان صادرات به يک پنجم فصول ديگر رسيده است.

 

گفتني است که طي ماه هاي اخير قصابي ها، با تاخير مطالبات دامداران را پرداخت مي کردند اما در شرايط فعلي پول خود را نقدي دريافت مي کنند که درنهايت سيستم دلالي براي حاشيه سود بيشتر شايعه کمبود دام در بازار را به راه انداختند.

 

 

کمبودي در ذخيره دام زنده وجود ندارد

 

منصور پوريان رئيس شوراي تامين کنندگان دام زنده بيان کرد: در حال حاضر دام به فراواني در دامداري ها موجود است و هيچ گونه کمبودي در ذخيره تامين دام زنده وجود ندارد.

 

وي افزود: عرضه دام به صورت نقدي از سوي دامداران با خواسته قصابي ها سازگار نيست چرا که آنها  در نظر دارند که خريد هاي خود را به صورت چک هاي مدت دار انجام دهند که دامداران به خاطر بدقولي آنها حاضر به پذيرش آن نيستند.

 

 

پوريان اخلال در شبکه توزيع را عامل اصلي گراني گوشت در بازار تهران اعلام کرد.

 

رئيس شوراي تامين کنندگان دام زنده تصريح کرد: روزانه اين شورا توانايي عرضه 70 هزار راس دام سبک را دارد که با اين وجود تنها نياز است که ساختار سيستم توزيع اصلاح شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html