پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227403
جهانبخش: جاي سردار بودم به ليورپول مي رفتم
تاریخ انتشار : 1395/10/08 08:59:03
نمایش : 1507
عليرضا جهانبخش هافبک تيم ملي فوتبال درباره پيشنهاد ليورپول به سردار آزمون گفت: بايد ببينيم سردار در چه شرايطي قرار دارد اما من جاي او بودم به ليورپول مي‌رفتم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عليرضا جهانبخش روزهاي آرام و کم حاشيه‌اي را در هلند سپري مي‌کند. او در کريسمس همراه  خانواده‌اش است و مشغول گشت و گذار در سرزمين لاله ها. البته که عليرضا در اين تعطيلات به فوتبال هم فکر مي‌کند. پيگير تمريناتش است و تمرکزش را گذاشته روي درخشش در نيم‌فصل دوم «اردي‌ويژه» و بازي مقابل ليون در يورو‌ ليگ. يک بازي حساس و مشکل که جهانبخش به موفقيت در آن اميد بسياري دارد. هر چند مي‌داند ليون تيم قدرتمندي است که از ليگ قهرمانان اروپا پا به يورو ليگ گذاشته. با عليرضا گپ زديم. او از شرايطش گفت و وضعيت اين روزهاي آلکمار.

 

۱۷ بازي و ۲۸ امتياز. در نهايت هم رتبه پنجم ليگ هلند. از نيم‌فصل نخست و عملکرد آلکمار راضي هستي؟

 چرا که نه. هر چه از ابتداي فصل گذشت تيم ما هماهنگ‌تر شد. اين نکته را هم مي‌دانستيم که در سه جام پرفشار حضور داريم و بايد در همه آنها موفق باشيم. به همين خاطر تمرکزمان را روي هر سه جام گذاشتيم. سعي کرديم در يوروليگ از گروهمان صعود کنيم، در جام حذفي به مراحل بالاتر برسيم و در ليگ نيز جزو ۵ تيم صدر جدول باشيم. به همه اهداف مان رسيديم و اين مي‌تواند براي ما راضي کننده باشد.

فصل قبل در رقابتي ميليمتري با فاينورد، عنوان سوم را از دست داديد و در ليگ هلند چهارم شديد. اين فصل اين رقابت را با هيرنوين داريد البته براي کسب عنوان چهارمي. از اين رقابت بگو. رقابتي که با توجه به حضور تو و رضا قوچان نژاد براي ما ايراني‌ها جذابيت بيشتري دارد.

 هيرنوين تيم هماهنگي است که بازيکنان آماده‌اي بخصوص در خط حمله در اختيار دارد. خط حمله آنها فوق‌العاده است. جايي که رضا قوچان نژاد در کنار دو بال کناري هيرنوين حضور دارد. ما با هيرنوين نه براي کسب رتبه چهارم که براي سومي مي‌جنگيم چون فاصله هيرنوين و آلکمار با پي اس وي آيندهوون به ترتيب ۵ و ۶ امتياز است که در نيم‌فصل دوم مي‌توانيم جبرانش کنيم.

با قوچان نژاد صحبتي انجام نداده‌اي؟ براي او کري نخوانده‌اي ؟

 نه هنوز. وقت کري نرسيده. مطمئن باشيد وقتش که برسد براي هم کري هم مي‌خوانيم. البته در بازي ليگ، هيرنوين با رضا قسر در رفتند و خيلي تلاش کردند که شکست نخورند. ضمن اينکه کري ما فقط در ليگ نيست بلکه در جام حذفي هم بايد مقابل هم بازي کنيم که اين هم مي‌تواند يکي از جذابيت‌هاي نيم‌فصل دوم باشد.

حالا شما سوم مي‌شويد يا هيرنوين؟

 تا آخر فصل ۱۷ هفته باقي مانده و از حالا نمي‌شود درباره‌اش صحبت کرد. فقط مطمئنم که در آلکمار تغييرات مثبت انجام خواهد شد. سه، چهار بازيکن جديد مي‌آيند تا تيم ما تقويت شود. من هم اميدوارم مثل فصل قبل، نيم‌فصل دوم را بهتر از نيم‌فصل اول آغاز کنيم و به پايان ببريم.

حتما يکي از بازيکنان جديد آلکمار هم سعيد عزت اللهي است؟

 نسبت به شرايطي که در باشگاه مي‌بينم، بعيد است سعيد در کريسمس به آلکمار بيايد چون در پست او بازيکناني حضور دارند که جزو مهره‌هاي کليدي آلکمار هستند. فقط اميدوارم عزت‌اللهي جايي برود که بازي کند. به خود سعيد هم گفته‌ام جايي برو که به تو و فوتبالت کمک کند. البته در اين بين خود سعيد هم مهم است که کجا را دوست داشته باشد و از نظر روحي رواني در کدام ليگ راحت‌تر بازي کند.

سردار آزمون را ليورپول مي‌خواهد، آن هم با پيشنهادي رسمي.

 شنيدم و خيلي هم خوشحال شدم. همين پيشنهاد ليورپول نکته فوق‌العاده مثبتي است. نه تنها براي سردار که براي فوتبال ايران. حضور سردار در ليورپول، افتخار بزرگي است. افتخار بزرگي که فقط براي خودش نيست، براي همه ايران است. پس اميدوارم که بسته به شرايط اين انتقال انجام شود و ايران در ليگ برتر انگليس هم نماينده‌اي موفق داشته باشد.

خودت را جاي سردار بگذار. ليورپول به تو پيشنهاد مي‌داد واکنش ات چه بود؟

 بايد ببينيم سردار در چه شرايطي قرار دارد اما من جاي او بودم به ليورپول مي‌رفتم. البته شايد بعضي‌ها از انتقال سردار خوشحال نشوند اما من اگر دوستش هم نبودم از حضور او در انگليس خوشحال مي‌شدم. شما فوتبال کره و ژاپن و تعداد لژيونرهاي آنها را ببينيد. در همه ليگ‌هاي معتبر دنيا نماينده دارند چون يکي رفته، خوب کار کرده و آنها هم سراغ بعدي‌ها رفته‌اند. اگر سردار به انگليس برود و موفق هم باشد، مطمئن باشيد آنها راغب مي‌شوند تا بازيکنان ايراني ديگري را هم جذب کنند و اين براي فوتبال ما يک اتفاق خوب است.

طي چند هفته اخير کمتر در ترکيب اصلي آلکمار حضور داشتي تا بازي مقابل توئنته که به جمع يازده بازيکن اصلي برگشتي. ماجرا که فني نبود؟

 به هيچ وجه. اتفاقا امسال از جمله سال‌هايي است که اعتماد و اعتقاد از سوي باشگاه و سرمربي را نسبت به خودم به وضوح مي‌بينم. ضمن اينکه اگر سرمربي آلکمار صلاح نداند و مرا از ابتدا بازي ندهد باز هم به نظرش احترام مي‌گذارم اما من به خاطر يکسري مشکلات شخصي از ترکيب اصلي دور بودم که خدا را شکر اين مسائل حل شد و بار ديگر و در بهترين فرم به آلکمار برگشتم.

در يوروليگ بايد مقابل ليون بازي کنيد. هواداران هلندي که اميد چنداني به موفقيت آلکمار ندارند. پيش بيني خودتان چيست؟

 خيلي زود است درباره ليون صحبت کنيم. ما ۷، ۸ بازي قبل از ليون پيش رو داريم که مهم‌ترينش تقابل با پي اس وي آيندهوون و بازي در جام حذفي مقابل هيرنوين است. البته در پاسخ به سوال شما بايد بگويم به هيچ وجه نااميد نيستيم اما اين را هم مي‌دانيم که ليون تيم بزرگ و قدرتمندي است که در ليگ قهرمانان هم حضور داشت. شکست ليون دور از دسترس نيست اما ما فعلا تمرکزمان را روي حضوري قدرتمند در نيم‌فصل دوم ليگ هلند گذاشته‌ايم.


منبع:ايران ورزشي

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html