پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227388
مناطق آزاد به وزارت اقتصاد واگذار شد
تاریخ انتشار : 1395/10/05 17:01:47
نمایش : 1087
تمامي وظايف، اختيارات، ساختار و تشکيلات با حفظ شخصيت حقوقي مستقل و رعايت ضوابط و قوانين مربوطه دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد به وزارت اقتصاد واگذار شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني صبح امروز (يکشنبه) پارلمان و در جريان رسيدگي به لايحه برنامه ششم توسعه  ماده 27 اين لايحه را پس از بحث و بررسي به تصويب رساندند.

طبق تبصره مهم اين ماده، تمامي وظايف، اختيارات، ساختار و تشکيلات با حفظ شخصيت حقوقي مستقل و رعايت ضوابط و قوانين مربوطه دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادي و دارايي منتقل و وزير مربوط مسئول اجراي قوانين مربوط به حوزه مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي خواهد بود.

در حين تصويب اين مصوبه از لايحه برنامه ششم توسعه که به صورت مشترک بين مجلس و دولت اماده شده بود، تعدادي از نمايندگان مانند سخنگوي کميسيون اقتصادي به مخالفت با اين تبصره پرداختند.

کاظم دلخوش در جريان بررسي برنامه ششم توسعه گفت: وزير اقتصاد پيام داده است که نمي‌تواند مسئوليت اداره مناطق آزاد را بر عهده بگيرد ولي مجلس درحالي مديريت مناطق آزاد را به وزارت اقتصاد واگذار ميکند که اين مسير درستي نيست.

وي افزود، پيشنهاد ما اين است که به جاي وزارت اقتصاد نمايندگان حوزه انتخابيه مديريت منطقه  آزاد مربوطه را بر عهده داشته باشد.

دلخوش گفت: امروز وزارت اقتصاد در کار خودش مانده است و وزير اقتصاد نمي‌تواند به سوالات  بيشماري که در حوزه‌هاي بانک و بيمه وجود دارد، پاسخ دهد.

همچنين اکبر ترکان دبير فعلي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي  درباره جابجايي دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد از رياست جمهوري به وزارت اقتصاد و دارايي گفت: از آقاي طيب نيا و معاونين ايشان نيز سوال شده که با اين امر مخالف هستند.

ترکان گفت: با جابجايي دبيرخانه شورا از رياست جمهوري به وزارت اقتصاد اختيارات مديران عامل سازمانهاي مناطق آزاد محدود و ضعيف مي شود. مديرعامل منطقه آزاد در واقع رييس شوراي تامين است و با اين جابجايي، موقعيت منطقه آزاد ضعيف مي‌شود.

وي افزود، رييس منطقه آزاد رييس شوراي تامين است و با اين اقدام بعيد مي‌دانم مديرعامل منطقه آزاد بتواند به بقيه دستگاه‌ها اشراف داشته باشد.

همچنين به موجب مصوبه مجلس، ايجاد هر گونه منطقه آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي جديد منوط به تصويب مجلس و تأمين زيرساخت‌هاي مورد نياز براي استقرار واحدهاي توليدي، اخذ مجوز مورد نياز از قبيل تأييديه زيست‌محيطي، نظامي و امنيتي با رعايت قانون چگونگي اداره مناطق آزاد تجاري صنعتي مصوب 7 شهريورماه 1372 و قانون چگونگي ايجاد مناطق ويژه اقتصادي مصوب 1384 امکان‌پذير است.

نمايندگان با 148 رأي موافق، 56 رأي مخالف و يک رأي ممتنع از 246 نماينده حاضر در صحن علني، ماده 27 اين لايحه را مصوب کردند.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html