پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227387
ثروتمندترين پيامبر الهي که بود؟
تاریخ انتشار : 1395/10/05 16:59:46
نمایش : 1132
چهار نفر در کل عالم وجود داشتند که بر کل عالم حکومت کردند؛ دونفر مومن و دو نفر کافر که امام صادق (ع) آنها را معرفي مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يکي از پيامبران بزرگي که نامش هفده بار در قرآن آمده است، سليمان (ع) است. اين پيامبر الهي حکومتي وسيع به دست آورد که در آن جن و انس، پرندگان و چرندگان و باد، همه تحت فرمان او بودند.

امام صادق (ع) در اين باره مي فرمايد: چهار نفر بر سراسر زمين فرمانروايي کردند که دو نفر از آنان مومن بودند و دو نفر کافر. مومنان عبارت بودند از سليمان (ع) و ذو القرنين و کافران عبارت بودند از بخت النصر و نمرود.

خداوند در قرآن در آيه 12 و 13 سوره سبا گوشه‌اي از عظمت و امکانات وسيع سليمان را بازگو کرده و چنين مي‌فرمايد: و براي سليمان باد را مسخر کرديم که صبحگاهان مسير يک ماه را مي‌پيمود و عصرگاهان مسير يک ماه را و چشمه مس مذاب را بر او روان ساختيم. گروهي از جن پيش روي او به اذن پروردگار کار مي‌کردند.

حضرت سليمان (ع) در 13 سالگي حکومت را به دست گرفت و 40 سال بر کل جهان حکومت کرد. سر انجام در 53 سالگي از دنيا رفت. 

عظمت مقام ظاهري و باطني حضرت سليمان (ع)، بسيار وسيع و بي نظير بود. او با موجودات سخن مي‌گفت و کلام آنها را متوجه مي‌شد. خداوند تمام امکانات دنيوي را در اختيار حضرت سليمان (ع) گذاشت تا جايي که او بر جن و انس و پرندگان و چرندگان مسلط بود.

اين پيامبر الهي عاشق و دل داده خداوند بود و همواره زمان خود را در راز و نياز با خدا سپري مي‌کرد. وي فردي عدالت محور و پارسا بود و در عين حال که آن همه قدرت و مکنت داشت، هرگز مغرور نشد و از حريم عدالت و پارسايي و ساده زيستي خارج نگرديد. اگر داراي قصر هاي عالي و بلورين بود، آن قصرها را براي زندگي مرفه خود نمي‌دانست؛ بلکه يک نوع اعجاز مقام پيامبري او در شرايط آن عصر بود تا همه را به سوي خداي يکتا و بي همتا جذب کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html