پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227385
اين اشتباهات را در حمام انجام ندهيد
تاریخ انتشار : 1395/10/05 16:55:34
نمایش : 1272
ما در اينجا به ۸ اشتباهي که معمولاً افراد موقع شست‌وشوي روزانه و دوش گرفتن انجام مي‌دهند اشاره مي‌کنيم. ممکن است پيش از اين به اين نکته‌ها توجه نکرده باشيد اما براي مراقبت درست از پوست و رعايت بهداشت قطعاً اين نکته‌ها مهم هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مراقبت از پوست و مو يعني توجه دقيق به همه چيز. اين کافي نيست که فقط به کرم‌هاي بهداشتي يا مواد آرايشي يا رنگ موها توجه کنيد. اگر مي‌خواهيد پوست را سالم و شاداب نگه داريد بايد به رفتار کلي خود با پوست‌تان توجه کنيد. به همين دليل اين بسيار مهم است که به خوراک، خواب و شست‌وشوي پوست توجه دقيقي داشته باشيد و مراقب رفتار خودتان با پوست باشيد.

ما در اينجا به ۸ اشتباهي که معمولاً افراد موقع شست‌وشوي روزانه و دوش گرفتن انجام مي‌دهند اشاره مي‌کنيم. ممکن است پيش از اين به اين نکته‌ها توجه نکرده باشيد اما براي مراقبت درست از پوست و رعايت بهداشت قطعاً اين نکته‌ها مهم هستند.

ليف حمام را عوض نمي‌کنيد

حمام محيط مناسبي براي رشد باکتري‌هاست. شايد محيط حمام شما بسيار تميز و مطبوع باشد اما باکتري‌ها همه جا هستند و بدون اينکه شما متوجه باشيد اثر نامطلوب خود را بر پوست و سلامت عمومي بدن‌تان مي‌گذارند. به همين دليل لازم است بعد از هر ۴ يا ۵ دفعه استفاده از ليف حمام آن را با ماشين لباسشويي بشوييد. براي اينکه مطمئن شويد ليف حمام‌تان کاملاً تميز است بهتر است آن را با آب خيلي داغ بشوييد. با شستن درست ليف حمام تمامي مواد شوينده‌‌‌ شيميايي، آلودگي‌هاي ناشي از شست‌وشوي بدن و چربي باقي مانده بر الياف را پاک خواهيد کرد. همچنين لازم است پس از ۳ ماه مصرف يک ليف آن را دور بيندازيد.

 

هر روز بدن را لايه‌برداري مي‌کنيد

شايد فکر کنيد استفاده روزانه ليف و مصرف مواد لايه‌بردار و شامپوهاي لايه‌بردار براي پاک‌سازي و سلامت پوست‌تان مفيد است. اما اصلاً اينطور نيست. شست‌وشوي زياد و پاکسازي دائمي باعث مي‌شود پوست‌تان حساس‌تر شود و به همين ترتيب آلودگي‌ها و باکتري‌ها را بيشتر جذب کند. هر چند روز يک بار از ليف استفاده کنيد. لايه‌برداري هر روزه براي پوست‌هاي خشک نيز بسيار آسيب رسان است و باعث ايجاد حساسيت و خشکي بيشتر پوست مي‌شود. يک بار لايه‌برداري پوست در هفته کافي است پس لازم نيست هر روز ليف بزنيد.

 

موها را بدون اينکه شانه بزنيد مي‌شوييد

اگر مي‌خواهيد مانع شکنندگي و ايجاد موخوره در موهايتان شويد قبل از شست‌وشوي مو آن را کاملاً شانه کنيد. اين کار براي پيشگيري از گره‌هاي مو هنگام استفاده از شامپو لازم است. همچنين براي استفاده از نرم کننده‌ها مي‌توانيد آن را با يک مسواک روي انتهاي مو بماليد و به اين ترتيب گره‌هاي مو را با ملايمت باز کنيد.

 

هنگام دوش مسواک مي‌زنيد

اگرچه با اين کار در زمان صرفه‌جويي کرده‌ايد و همزمان چند کار را انجام داده‌ايد اما اين باعث مي‌شود توجه کافي و زمان لازم را صرف شست‌وشوي دندان نکنيد. براي شستن دندان بهتر است از مسواک‌هاي برقي استفاده کنيد و حداقل دو دقيقه مسواک بزنيد. اين کاري است که زير دوش ممکن نيست.

 

پاها را زير دوش شيو مي‌کنيد

اگر لازم است پا يا دست‌ها را شيو کنيد نبايد اين کار را در ابتداي حمام انجام بدهيد. اين کار را پس از شست‌وشوي کامل بدن و زماني که بدن زير آب گرم آماده شد انجام بدهيد. با اين روش پوست به راحتي شيو مي‌شود و التهاب و قرمزي ايجاد نمي‌شود.

 

هر روز موها را مي‌شوييد

هر چقدر بيشتر موها را بشوييد موها چرب‌تر مي‌شوند. چون پوست سر پس از شست‌وشو شروع به توليد چربي بيشتر براي موها مي‌کند. بهتر است هر دو يا سه روز يک بار موها را بشوييد. با اين کار چربي طبيعي مو حفظ مي‌شود و موها درخشان‌تر و سالم‌تر خواهند ماند.

 

با آب داغ دوش مي‌گيريد

هيچ چيز دلپذير‌تر از دوش آب گرم نيست به ويژه در فصل‌هاي سرد. اما آب داغ باعث ايجاد اگزما، خشکي پوست، خارش و التهاب مي‌شود. از آب ولرم استفاده کنيد تا سلامت پوست‌تان به مرور زمان از دست نرود.

 

موها را با شدت خشک مي‌کنيد

فشار شديد به موها با حوله براي خشک کردن مو يک اشتباه رايج است. اين کار باعث شکنندگي و آسيب به فوليکول‌هاي مو مي‌شوند. خشک کردن پوست و مو با شدت و فشار باعث خشکي و خارش در پوست سر و اندام مي‌شود. حوله را به آرامي روي موها قرار دهيد و بدنتان را نيز با ملايمت خشک کنيد.


منبع:روزنامه ايران

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html