پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227351
سهم جوانان از بودجه 96 چقدر است؟
تاریخ انتشار : 1395/10/01 12:17:43
نمایش : 1220
دولت بايد با توجه به ادغام دو وزارتخانه ورزش و جوانان و همچنين براي افزايش راندمان اين وزارتخانه، بودجه‌اي متناسب با اين حوزه‌ مهم مد نظر قرار دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نسل جوان به عنوان نيروي فعال مي‌تواند نقش خوبي در پيشرفت يك جامعه داشته باشد. بر اين اساس يكي از مسيرهاي پيشرفت و ترقي كشورمان سرمايه گذاري بر روي نسل آتيه ساز کشور است.

با توجه به ادغام دو وزارتخانه ورزش و جوانان براي افزايش راندمان اين وزارتخانه و موفقيت حوزه جوانان و ورزش بودجه‌اي که قرار است به اين سازمان تعلق بگيرد، بايد متناسب با اين حوزه‌ي مهم کشور باشد.

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان روز يکشنبه ( 14 آذرماه) ‌لايحه بودجه 96 کل کشور را به مجلس شوراي اسلامي تقديم کرد که مطابق با مفاد آن اعتبارات وزارت ورزش و جوانان طبق سخنان رئيس سازمان برنامه و بودجه کل کشور 21 درصد افزايش پيدا کرده‌ در حالي که کل بودجه دولت در سال 96 فقط 10 درصد رشد پيدا کرده است.

محمد باقر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه کل کشور هم درباره اختصاص بودجه به وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش در ميان وزارتخانه هاي کشور، براي سال 1396، بيشترين افزايش بودجه را خواهد داشت. «سلطاني‌فر بسيار پر انرژي و با برنامه وارد شده و توانسته دولت را متقاعد کند از ورزش در اعتبارات سال 96 حمايت بيشتري شود».

معاون رئيس جمهور با تاکيد بر اين که در بودجه سال 1396 بهترين رشد را بخش ورزش و جوانان داشته است گفت: در بخش ورزش و به ويژه براي بازي هاي آسيايي 2018 جاکارتا با برنامه ريزي هايي که آقاي سلطاني فر و تاکيدي که رئيس جمهور براي کمک به ورزش و جوانان داشتند اين بودجه افزايش پيدا کرد.

 
                              سهم جوانان از بودجه 96 چقدر است؟

سخنگوي دولت با بيان اين که کمک دولت و پيگيري وزير ورزش و جوانان فقط محدود به ورزش نيست گفت: در حوزه جوانان هم وزير ورزش و جوانان تاکيد داشت که در سال آينده براي همه استان ها خانه جوانان تاسيس شود که براي اين موضوع هم بيش از 50 ميليارد تومان فقط براي فعال کردن اين خانه ها در نظر گرفتيم که در حقيقت اين خانه ها پاتوق جوانان خواهد شد.

بر اساس لايحه پيشنهادي بودجه سال 96 سهم کل بودجه پيشنهادي دولت براي وزات ورزش و جوانان يک هزار و پنجاه و سه ميليارد و هفتصد و هفتاد و شش ميليون تومان که از اين مبلغ ششصد و هشتاد و چهار ميليارد و هشتصد و هفتاد و دو ميليون و سيصد هزار تومان سهم وزارت ‌ورزش ‌و‌ جوانان ‌است‌ و سيصد شصت و هشت ميليارد و نهصد و چهار ميليون تومان سهم شرکت سهامي توسعه و نگهداري اماکن ورزشي است. اما نکته اينجاست که بودجه مستقيم وزارت نسبت به دو سال گذشته کاهش چشم گيري داشته است. چرا که بودجه ورزش در سال 95 بيش از دو هزار و هفتصد ميليارد تومان بوده که اين عدد نشان مي دهد بودجه مستقيم وزارت ورزش و جوانان براي سال 96 کاهش داشته است.

البته از اين رقم نيز بخشي سهم خانه‌هاي جوانان است. نوبخت با بيان اينکه کمک دولت و پيگيري وزير ورزش و جوانان فقط محدود به ورزش نيست گفت: «در حوزه جوانان  سلطاني فر تاکيد داشت که در سال آينده براي همه استان ها "خانه جوانان" تاسيس شود که براي اين موضوع هم بيش از 50 ميليارد تومان فقط براي فعال کردن اين خانه ها در نظر گرفتيم و در حقيقت اين خانه ها پاتوق جوانان خواهد شد».

کميته ملي المپيک

طبق جدول ذيل بودجه مصوب سال 95 در بخش کميته ملي المپيک سي و چهار ميليارد و چهار صد و نود ميليون و چهار صد هزار تومان بوده است. امسال براي اولين بار بودجه پارالمپيک مستقل از المپيک شد و بودجه پيشنهادي دولت براي اين منظور دوازده ميليارد تومان است. به اين ترتيب کميته هاي ملي المپيک و پارالمپيک، بودجه اي کمتر از پنجاه ميليارد را به خود اختصاص دادند، اين در حالي است که ورزش ايران بازي‌هاي آسيايي جاکارتا را پيش رو دارد.
 
سهم جوانان

تمام بودجه "فصل ورزش و تفريحات" کشور در سال 1396 مبلغ  يکصد و هفتاد و هشت ميليارد و سيصد و چهل و سي ميليون و دويست هزار تومان است و علاوه بر نهادهاي ورزشي مستقيم، وزارت‌خانه‌ها و ارگان هاي ديگري نيز بايد از محل اين مبلغ در حوزه ورزش ارتزاق کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، وزارت آموزش و پرورش و وزرات علوم، تحقيقات و فن آوري از اين ارگان ها هستند.

اشتغال، مسکن، ازدواج و ... از دغدغه‌هاي اصلي جوانان است، بنابراين دولت بايد اين امور را در همه سياست ها، تدابير ريز و درشت اتخاذ شده خود، قرار دهد و توجه ويژه اي به معضلات جوانان داشته باشد.


منبع:باشگاه خبرنگاران
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html