پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227283
تلاش هاي عربستان براي بازسازي سوريه
تاریخ انتشار : 1395/09/23 11:41:55
نمایش : 1238
روزنامه فرامنطقه‌اي الشرق الاوسط چند روز پيش از تلاش هاي عربستان براي دستيابي به سهمي در بازسازي سوريه خبر داد، با اين دستاويز که رياض آماده کمک به ملت سوريه و شرکت در بازسازي ويرانه هاي جنگ است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عربستان پس از حمايت از تروريست‌هاي تکفيري و ارائه تمام وسايل لازم براي کشتارو تخريب زيرساخت هاي سوريه براي مشارکت در بازسازي سوريه اعلام آمادگي کرده است.

عربستان سعودي در اوج حمايت از تروريست هاي تکفيري و ارائه هر نوع وسيله لازم براي تخريب سوريه و کشتار مردم آن، به فکر بازسازي سوريه بوده و اميدوار است شرکت هاي سرمايه گذاري آن سهم بزرگي از پروژه بزرگ بازسازي اين کشور با هزينه 200 ميليارد دلاري را به خود اختصاص دهند.

ادعاي عربستان براي بازسازي سوريه

روزنامه فرامنطقه‌اي الشرق الاوسط چند روز پيش از تلاش هاي عربستان براي دستيابي به سهمي در بازسازي سوريه خبر داد، با اين دستاويز که رياض آماده کمک به ملت سوريه و شرکت در بازسازي ويرانه هاي جنگ است.

در اين ميان مسئولان سعودي با استفاده از نفود خود در بانک بين المللي و برخي نهادهاي بين المللي اقتصاد در تکاپوي به دست آوردن سهمي براي شرکت هاي خود هستند حال آنکه اين موضع سعودي وقاحت بي سابقه نظامي را به تصوير مي کشد که حامي تروريسم و عامل ويراني بسياري از کشورهاي منطقه و جهان است.

البته روشن است که بانک بين المللي بر خلاف تصور برخي، جمعيت خيريه نيست و هرگونه کمک آن به هرکشوري در جهان بر اساس معيارها و شروط اقتصادي سختگيرانه اي صورت مي گيرد به گونه اي که کشورهاي با نفوذ در آن براي هرگونه فعاليتي در اين خصوص  حرف اول را مي زنند و بيشترين نفوذ در کشورهاي کمک گيرنده را از آن خود مي کنند که اين به معني نقض حاکميت ملي و به گرو گرفتن آن است.

هوشياري سوريه نسبت به زياده خواهي حاميان تروريسم

زياده خواهي هايي که مسولان آمريکا، فرانسه و انگليس و متحدان آنان شامل  ترکيه، قطر و عربستان در سر دارند و در فواصل زماني مختلف مطرح مي کنند از نظر سوريه پنهان نيست زيرا در صحنه واقعي شاهد حرص اين کشورها براي سرمايه گذاري روي تروريسم و توسعه دايره ويراني خاک خود بوده است.

به هر حال اکنون چشم طمع شرکت هاي بزرگ و شعبه هاي آنان در منطقه به موضوع بازسازي در سوريه است و هرچه دايره تخريب و ويراني سوريه گسترده شود اين شرکتها اميد بيشتري براي دستيابي به سهم بزرگتري از بازسازي آن دارند.

اظهارات قاطعانه بشار اسد، پاسخي روشن به زياده خواهان

در مقابل، بشار اسد رئيس جمهور سوريه اخيرا در اظهاراتي صريح و قاطع با روزنامه الوطن تاکيد کرد ملت سوريه نخواهد پذيرفت که حاميان تروريسم و عامل تخريب کشورشان وارد وطنشان شوند و اجازه چنين کاري را به آنان نخواهد داد و اکنون اولويت در بازسازي سوريه با کشورهايي است که در کنار دولت و ملت آن قرار گرفتند و اعتبار آنان معروف است و برخلاف بانک بين المللي و کشورهاي با نفوذ در آن، شروطي که حاکميت و استقلال سوريه نقض را کند، مطرح نمي کنند.

نکته ديگر اينکه ممنوع کردن اين کشورها در مشارکت در پرونده بازسازي سوريه مسئوليت آنان در تخريب و ويراني کشور را در طول شش سال گذشته از آنان سلب نمي کند، از همين رو تمام مراجع قانوني و حقوقي سوريه بايد عليه حاميان تروريسم و عاملان تخريب کشور شکايت کنند و پرداخت جريمه متناسب با اين اقدامات را خواستار شوند.

در هر حال هنوز صحبت از بازسازي سوريه زود است، زيرا اولويت نخست در اين کشور رهايي از تروريسم و تروريست ها و متوقف کردن روند تخريب آن و سوق يافتن به سمت راهکاري سياسي است که زمينه مناسب را براي بازسازي و توسعه اين کشور فراهم کند به اضافه اينکه دشمنان سوريه بايد از نقشه هاي تخريبي عليه آن دست برداشته و حمايت از تروريسم را متوقف کنند و اين حداقل درخواستي است که مي توان از آنان داشت.


منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html