پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227271
بيکاري ۵ هزار ايراني با خريد کشتي از کره
تاریخ انتشار : 1395/09/22 11:57:38
نمایش : 1141
مدير عامل مجتمع کشتي سازي و صنايع فراساحل ايران گفت: اين اقدام به معناي بيکاري بيش از ۵ هزار نفر کارگر و خيانت به توانمندي هاي مديريتي و کارگري کشور محسوب مي شود .
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در برنامه پايش ديشب رضا محمدعلي بيگي،کارشناس سازمان کشتيراني که به نمايندگي از اين سازمان با اين برنامه گفتگو مي کرد در مورد علت سفارش به شرکت خارجي و عدم استفاده از توان داخلي گفت: سفارش هاي 12 سال پيش کشتيراني جمهوري اسلامي ايران و شرکت ملي نفتکش ايران به کشتي سازان داخلي گواه حمايت کشتيراني ها از اين صنعت است ، سفارشاتي که البته تاکنون به سرانجام نرسيده است.

رضا بيگي گفت : ما قبلا سفارش هايي براي ساخت 2 فروند نفتکش به مبلغ هر کدام 30 ميليون دلار که سال شروع قرارداد 83 بوده با شرکت ايزويکو منعقد کرديم ، قرار بود 24 ماهه اين دو فروند کشتي را تحويل دهند که تاکنون بعد از 12 سال اين اتفاق نيفتاده است .

اين کارشناس سازمان کشتيراني افزود : به شرکت صنايع دريايي ايران سفارش ساخت سه فروند نفتکش به مبلغ هر کدام 40 ميليون دلار و در سال 84 منعقد کرديم که آن شرکت نيز بعد از 12 سال به تعهدان خود عمل نکرده است . در حالي که شرکت ملي نفت کش به اين دو شرکت مبلغ 143 ميليون و 703 هزار دلار پرداخت کرده ولي کشتي ها تحويل داده نشده ، چگونه انتظار داريد وقتي قرار بود کشتي ها را 24 ماهه تحويل بدهند و اکنون 12 سال به طول کشيده با اين بدقولي ها مجددا به شرکت ها سفارش ساخت بدهيم .

وي در ادامه گفت: کشتيراني جمهوري اسلامي ايران تاکنون با شرکت هاي ايزوايکو، اروندان و صدرا قرارداد ساخت کشتي به امضاء رسانده است اما تنها دو فروند کشتي از کارخانه ايزوايکو تحويل گرفته است اين در حالي است که   بنگاه هاي توليد کننده کشتي توانايي در ساخت  و طراحي ندارند.

مدير عامل مجتمع کشتي سازي و صنايع فراساحل ايران در اين باره اظهار کرد: اين در حالي است که مجتمع کشتي سازي کشور در هرمزگان، با ظرفيت و توانمندي در بندرعباس وجود دارد ولي سفارش ساخت و تعمير کشتي به خارجيان داده مي شود، حميد رضا رضاييان اين اقدام به معناي بيکاري بيش از 5 هزار نفر کارگر و خيانت به توانمندي هاي مديريتي و کارگري کشور محسوب مي شود .

حميد رضا رضاييان  گفت : حتي اگر ساخت کشتي در داخل به‌کندي انجام شود کشتيراني‌ها و بهره‌برداران حوزه دريا بايد به صنايع داخلي سفارش بدهند.

روز گدشته شرکت صنايع سنگين هيوندا از سفارش خريد 10 کشتي به ارزش 700 ميليون دلار براي ايران خبر داد . هيوندا در بيانيه‌اي گفته است که اين سفارش ساخت شامل کشتي هايي با ظرفيت حمل 14500 کانتينر وتانکرهايي 49 هزارتني خواهد بود. .قرار است که تحويل اين کشتي‌ها در نيمه دوم سال 2018 ميلادي انجام شود.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html