پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227267
اقتصاد وخيم سعودي‌ها و کاهش توليد نفت
تاریخ انتشار : 1395/09/22 11:48:11
نمایش : 1126
مجله انگليسي اکونوميست در گزارشي با بيان اينکه عربستان در تمام جبهه‌‌ها مجبور به عقب‌نشيني شده است،نوشت:اقتصاد وخيم سعودي‌ها را مجبور به قبول بيشترين کاهش توليد نفت کرد کرد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اکونوميست در گزارشي نوشت عربستان سعودي در تمام جبهه‌هاي ديپلماتيک در حال عقب‌نشيني است و سياست خارجي اين کشور هرچه بيشتر با بحران رويارو شده‌است،‌همزمان دعوا بر سر عربستان در لندن نيز ادامه دارد.

مجله اقتصادي «اکونوميست» نوشته است، پادشاهي سعودي پس از يک‌سال رفتار جسورانه وادار به عقب‌نشيني از بسياري مواضع سياست خارجي خود شده‌است. اين گزارش که با زيرعنوان «بيرون‌رانده‌شده به‌دست ايران» منتشر شد، به شکست‌هاي متعدد عربستان سعودي در سياست خارجي آن اشاره مي‌کند.

اکونوميست همچنين اشاره مي‌کند که عربستان سعودي با پذيرش بيشترين کاهش توليد نفت، در واقع در برابر فشارهاي ايران و روسيه عقب‌نشيني کرده‌است. اکونوميست سفر ملک سلمان، پادشاه عربستان به کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس را نيز سفري کم‌سابقه مي‌خواند که دليل آن، تلاش عربستان براي حفظ نفوذ خود در منطقه و اطمينان‌دادن به متحدان منطقه‌اي خود در شرايطي است که جنگ‌هاي داخلي در يمن، سوريه و عراق همگي نشان از ناکامي عربستان در رسيدن به اهداف خود دارند.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html