پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227245
دعوت از دبيرکل جديد سازمان ملل براي سفر به تهران/ تمديد ISA مغاير با اهداف برجام
تاریخ انتشار : 1395/09/20 07:36:09
نمایش : 1543
نماينده دائم ايران در سازمان ملل در ديدار با دبيرکل جديد اين سازمان از وي براي سفر به تهران دعوت کرد و تمديد ISA را مغاير اهداف برجام خواند و از گوترس درخواست کرد که از همه طرف‌هاي برجام بخواهد تا به تعهداتشان پايبند بمانند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، غلامعلي خوشرو سفير و نماينده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نيويورک روز پنجشنبه با آنتونيو گوترس دبيرکل آينده سازمان ملل متحد ديدار و گفت‌وگو کرد.
 
گوترس که از ابتداي سال 2017 ميلادي کار خود را آغاز مي‌کند در اين ديدار با تقدير از سياست‌هاي حمايتي ايران در مورد پناهندگان که وي در دوران کار خود بعنوان کميسر عالي پناهندگان با آن آشنايي عميقي پيدا کرده است، گفت: ايران از نظر من از موقعيت ممتازي برخوردار است و کشوري است که با سابقه تمدني و فرهنگي و تاريخي خود نقش برجسته‌اي در جامعه بين‌المللي و بويژه در منطقه خاورميانه بر عهده دارد.
 
وي تاکيد کرد که هدف اصلي وي بعنوان دبيرکل جديد اين است که در حل بحران‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي نقش مفيد، بيطرفانه و مثبتي بر عهده گيرد و از رنج و آلام انسان‌ها که در سراسر جهان شاهد آن هستيم تا حد امکان بکاهد.
 
سفير و نماينده دائم کشورمان در سازمان ملل نيز در اين ديدار ضمن تبريک به دبيرکل جديد اظهار داشت: مواضع بيطرفانه، صادقانه و انساني دبيرکل قطعا موجب موفقيت وي در انجام وظايفش در قبال جامعه جهاني خواهد شد.
 
خوشرو افزود: ريشه بحران‌هاي منطقه‌اي را بايد در گسترش خشونت و افراطي‌گري جستجو کرد.
 
وي تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران در همکاري با سازمان ملل متحد در گسترش صلح و ثبات در منطقه از هيچ کوششي دريغ نمي‌ورزد.
 
نماينده دائم ايران در سازمان ملل برجام را نتيجه مذاکرات فشرده و طولاني با اعضاي دائم شوراي امنيت دانست که نه تنها همه طرف‌ها بلکه همه اعضاي سازمان ملل را متعهد به اجرا و حفاظت از آن مي‌داند و افزود: بر اين اساس مصوبه اخير کنگره آمريکا و تمديد قانون تحريم ايران (ايسا) با تفاهمات بين‌المللي و تعهدات آمريکا و نيز اهداف برجام مغايرت دارد.
 
وي از دبيرکل سازمان ملل متحد درخواست کرد که از همه طرف‌هاي برجام بخواهد تا به تعهدات خود پايبند بمانند.
 
در پايان نماينده دائم کشورمان از دبيرکل جديد سازمان ملل براي انجام يک ديدار رسمي از جمهوري اسلامي ايران دعوت به عمل آورد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html