پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227240
اقدامات کنگره آمريکا عليه تجارت با ايران
تاریخ انتشار : 1395/09/18 17:47:21
نمایش : 1309
يک نماينده جمهوري‌خواه ايالت فلوريدا اعلام کرد که نمايندگان کنگره آمريکا در صدد هستند تا در دولت جديد اين کشور، اقدامات شديدي را در خصوص تجارت با ايران اتخاذ کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نمايندگان کنگره با آغاز به کار دولت «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور منتخب آمريکا قصد دارند اقدامات شديدي را در خصوص تجارت با ايران اتخاذ کنند و به شرکت‌هاي علاقمند به تعامل با ايران هشدار داده‌اند که جلوي هرگونه تأمين بودجه فعاليت‌هاي غيرقانوني ايران را خواهند گرفت و تحريم‌هايي را بر نهادهاي مربوط به قواي نظامي ايران تحميل خواهند کرد.

«النا راس لتينن» نماينده ايالت فلوريدا روز چهارشنبه ضمن اعلام اين خبر اعلام کرد که کنگره شرکت‌هايي را که به دنبال تعامل با ايران هستند، زير ذره‌بين قرار خواهد داد و به آنها هشدار مي‌دهد.

پايگاه ويکلي‌استاندارد گزارش کرد، اين درخواست در ميان تلاش‌هاي دولت «باراک اوباما» رئيس‌جمهور براي متقاعد کردن شرکت‌هاي خارجي براي تعامل با ايران صورت گرفته است.

طقبق اين گزارش، لتينن در حين مراسمي به ميزباني گروه اتحاد عليه ايران هسته‌اي (UANI)  و ابتکار عمل سياست خارجي (FPI)  گفت: «شما مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد که در کنگره بعدي، اهميت زيادي به موشکافي آنهايي که به دنبال تعامل با ايران هستند، خواهيم داد. پيام ما اين نيست که ايران براي تجارت باز است بلکه اين است که اگر مي‌خواهيد با ايران تعامل کنيد، حواستان را جمع کنيد».

لتينن ادامه داد که کنگره همچنين در صدد است سپاه ايران را تحت فشار قرار دهد و گفت: «ما موضوع گسترش تحريم‌ها عليه بخش‌هاي خاصي از اقتصاد ايران را مورد بررسي قرار مي‌دهيم. ما مي‌خواهيم ببينيم که چه اقداماتي مي‌توانيم در خصوص گسترش تحريم‌ها براي آنکه تجارت تحت کنترل سپاه ايران را پوشش قرار دهد، انجام دهيم...تا شرکت‌هاي تابعه که به طور کامل يا بخش اعظم آن تحت کنترل سپاه است يا اينکه بخشي از اعضاي سپاه جزء هيأت مديره آن هستند را شامل شود».


منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html