پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227233
وقتي فرودگاه استان هم در محروميت است
شهرکرد در بن بست هوايي
تاریخ انتشار : 1395/09/18 11:10:29
نمایش : 1265
به نظر مي رسد با مديريت اصولي در نياز سنجي مردم به پروازها، برنامه ريزي صحيح وترغيب مردم به استفاده از اين پروازها با تبليغات مناسب و ارائه تسهيلات مناسب به اقشار مختلف مردم قطعا فرودگاه شهرکرد ظرفيتي بيش از آنچه اکنون شاهد آن هستيم را دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ بيش از 17 سال است که افتتاح تنها فرودگاه استان مي گذرد  طرح مطالعاتي احداث فرودگاه شهرکرد در سال 72 آغاز و در سال 73 پس از تملک اراضي و تکميل مطالعات در سال 74 عمليات اجرايي شروع و در سال 78با تکميل عمليات اجرايي فرودگاه عملياتي گرديد.

اولين پرواز در تاريخ 1/4/78 توسط شرکت ايران ايرتور به مقصد تهران و اولين پرواز بين المللي در تاريخ 3/7/81 به کشور کويت انجام گرديد. و رسما شهرکرد داراي يک فرودگاه بين المللي شد، وقتي نگاهي گذرا به عملکرد فرودگاه شهرکرد و تنوع برنامه پروازي آن مي اندازيم مي توان به آساني پي برد که همچون ديگر ظرفيت هاي استان، برفرودگاه شهرکرد هم گرد استضعاف و سوءمديريت نشسته است. استان ما به عنوان يکي از قطب هاي گردشگري کشور که رئيس جمهور هم در اولين سفر تبليغاتي خود در سفر به استان بر اين ظرفيت استان تاکيد داشتند، همچنان از برنامه پروازي منظم و متنوع به ساير استان ها محروم است.

يکي از عوامل جذب گردشگر و مسافر به استان، داشتن برنامه ريزي دقيق براي فعال سازي فرودگاه استان در پرواز به شهرهاي مهم کشور است اما در اين سال ها فرودگاه شهرکرد همواره مورد بي مهري دولت هاي مختلف قرار گرفته است. استان ما به دلايل مختلف اعم از بيکاري، آمار بالاي مهاجران به ساير استان ها، وجود دانشجويان نسبت زياد در ساير استان ها، وجود کارگران متعددي که به دليل بيکاري در ساير استان ها مشغول کار هستند، توريستي بودن استان به دليل آب و هواي مناسب از آمار مسافران نسبتا خوبي برخوردار است بنابراين براي توسعه فرودگاه شهرکرد قطعا با کمبود مسافر روبرو نخواهيم بود.

امروز به جرات مي توان گفت قاطبه سفرهاي هوائي مردم استان از فرودگاه اصفهان انجام مي شود با وجود اينکه فرودگاه شهرکرد پروازهايي به تهران و مشهد را در برنامه خود دارد اما به دليل محدوديت هاي زماني و تعداد کم اين پروازها برخي هنوز از پروازهاي فرودگاه اصفهان استفاده مي کنند. بنابراين با وجود فرودگاه اصفهان عملا فرودگاه شهرکرد در اين سال ها همواره در حاشيه قرار داشته است.

يکي از دلايل عدم استقبال مردم از پروازهاي اندک فرودگاه شهرکرد نامناسب بودن زمان پروازها، تعداد کم آنها و همچنين تبليغات ضعيف فرودگاه شهرکرد است.

مردم براي تداوم پروازها در فرودگاه شهرکرد با ما همکاري کنند

سروش سليمي شهرکي مدير فرودگاه‌هاي شهرکرد در گفت‌وگوي اختصاصي با جهانبين نيوز؛ با اشاره به آمار پروازهاي اين فرودگاه با اشاره دو پرواز شهرکرد-تهران و بالعکس در روز شنبه  اظهار کرد: ساعت ورود يکي از اين پروازها به فرودگاه 8:20 و ساعت خروج آن ساعت 9:20 است.

وي در ادامه بيان داشت: پرواز دوم در روز شنبه با فاصله 10 ساعته شروع مي شود و ساعت ورود به شهرکرد 20:40 و خروج آن 21:30 است که اين امکان را به مسافران مي‌دهد که با پرواز صبح به تهران يا شهرکرد سفر کرده و شب دوباره خانه خود بازگردند.

سليمي از مسئولين ادارات درخواست کرد توجه خاصي  به پروازها در فرودگاه‌ها داشته باشند و از اين پروازها براي مهمانان هايشان استفاده کنند و ادامه داد: مردم نيز بايد براي تداوم پرواز در فرودگاه با ما همکاري کرده و زمان مسافرت‌هاي خود را بگونه اي تنظيم کنند که با برنامه فرودگاه همخواني داشته باشد.

وي با اشاره به اينکه روز سه شنبه نيز پرواز رفت و برگشت تهران شهرکرد داير است تاکيد کرد: براي اين پرواز ورود ساعت  8:35  و خروج 9:15  دقيقه است، علاوه بر آن دو پرواز مشهد در روزهاي سه شنبه و جمعه  داير است که ساعت ورود آن ساعت 12 و خروج 13 است و از مسافرين درخواست داريم از اين برنامه سفر براي ادامه کار فرودگاه بهره ببرند.

سليمي با اشاره به اينکه پتانسيل‌هاي خوبي براي پرواز عتبات، کويت، اهواز عسلويه، کيش و تهران داريم اذعان داشت: در راستاي استفاده از اين پتانسسيل‌ها ارزيابي‌هايي از آزانس‌ها صورت گرفته و همچنين ارزيابي‌هاي لازم ازمسافريني که با فرودگاه تماس داشته‌اند صورت داديم که مشخص کرد؛ همشهريان براي سفر بيشتر طالب کدام برنامه هستند و برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام دهند.

مدير فرودگاه‌ شهرکرد تاکيد کرد: بحث اصلي ما بر اين است که پرواز ابتدا که بخواهد راه‌اندازي شود تبليغات بايد بخوبي صورت گيرد و پرواز براي مسافران جا افتد و مسافر خودش زمان رفت و برگشت پروازها در فرودگاه را بدانند و خود را با اين برنامه وفق دهد که اين مورد بسيار زمان‌بر است و در برخي از موارد 4 تا 5 ماه و گاها يک سال زمان نياز است براي جا افتادن آن.

وي يادآور شد: جا افتادن يک ساله پرواز منوط بر اين است که صندلي‌هاي خالي يک پرواز پر شوند و خسارات جبران شود.

سليمي اضافه کرد: براي جبران صندلي‌هاي خالي معمولا از شرکت‌هاي هواپيمايي تحت عنوان چارتر استفاده مي‌کنيم  و براي اين کار اعلام مي‌کنيم هر کسي تمايل دارد سفر به شهرهاي مورد نظر را راه‌اندازد  مراجعه  کرده و پرواز را چارتر کند.

وي افزود: اين چارترها هم مي‌توانند از داخل استان باشند و هم از خارج از استان ولي متاسفانه هنوز براي چارترهايي که از خارج از استان مي‌آيند هيچ تسهيلاتي داده نشده و از معافيت‌هاي بهره‌مند نمي‌شوند اما اگر بتوان با رايزني‌هايي برخي از اين معافيت‌ها  را داد مي‌توان براي تشويق چارترها براي ورود به اين استان اميدوار بود

مدير فرودگاه‌ شهرکرد ادامه داد: هواپيماهاي داخلي از لحاظ استانداردهاي ايمني با استانداردهاي جهاني فاصله ندارند و تمام هواپيماهاي داخلي همه قوانين را پذيرفته است و تماما سازمان هواپيمايي کشور مقررات و مسائل مربوط به ايمني‌ها را قبول دارند.

سليمي يادآور شد: شايد برخي از هواپيماها به لحاظ ظاهري با يکديگر تفاوت داشته باشند اما از نظر ايمني مطابق با استانداردهاي جهاني هستند و کارشناسان ذي صلاح بر ايمني پروازها نظارت دقيق دارند.

وي در انتها گفت: در پنج ماه گذشته در فرودگاه شهرکرد 22 هزار و 501 نفر جابجايي مسافر در قالب 236 پروازداشتيم و همچنين 135 هزار و 721 کيلوگرم بار در اين مدت بار جابجا شده است.
  
به گزارش جهانبين نيوز؛ به نظر مي رسد با مديريت اصولي در نيازسنجي مردم به پروازها، برنامه ريزي صحيح و ترغيب مردم به استفاده از اين پروازها با تبليغات مناسب و ارائه تسهيلات مناسب به اقشار مختلف مردم قطعا فرودگاه شهرکرد ظرفيتي بيش از آنچه اکنون شاهد آن هستيم را دارد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html