پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227199
استاندار چهارمحال و بختياري: اولويت موقوفه ها در دستور کار قرار گيرد
تاریخ انتشار : 1395/09/11 18:03:10
نمایش : 921
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: طبقه بندي و اولويت بندي موقوفات چهارمحال و بختياري در بخش هاي مختلف بايد در دستور کار مسئولان اوقاف و امور خيريه قرار گيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، قاسم سليماني دشتکي روز پنجشنبه در نشست با مديرکل و کارکنان اوقاف و امور خيريه استان به مناسبت گراميداشت هفته وقف تاکيد کرد: دغدغه کنوني مديريت استان در خصوص عملکرد اوقاف و امور خيريه رفع شده و با حاشيه هاي سال هاي قبل فاصله دارد.

وي افزود: انتظار مي رود برخي مسائل اجتماعي مرتبط با حوزه اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري بررسي و براساس مستندات و نظريه هاي علمي و قانوني مديريت شود.

سليماني دشتکي يادآور شد: کمک هاي مردمي و موقوفه هاي آنان نقش مهمي در انجام فعاليت هاي عمومي دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: برنامه ريزي براي هدايت موقوفات به سمت و سوي حمايت از ايتام، بيماران خاص، احداث بيمارستان، ساخت مسجد، مدرسه سازي و فعاليت هاي عام المنفعه ضروري است.

وي با اشاره به ايده اوقاف و امور خيريه براي فروش اوراق مشارکت به منظور احداث موقوفات جديد گفت: برنامه ريزي و اقدام جدي در خصوص مشارکت مردم چهارمحال و بختياري به منظور اجرايي شدن اين ايده بايد در دستور کار قرار گيرد.

سليماني دشتکي وقف را از مهمترين سنت هاي دين مبين اسلام بيان و تاکيد کرد: هدايت موقوفات به سمت و سوي نيازهاي عمومي جامعه يکي از ضرورت هاي مهم اين حوزه محسوب مي شود.

مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري نيز گفت: اکنون يکهزار و 650 موقوفه در اين استان وجود دارد.

حجت الاسلام مرتضي عزيزي تصريح کرد: از اين تعداد يکهزار و 50 موقوفه مسجد، 300 موقوفه حسينيه، فاطميه، زينبيه، مهديه و تکيه و 300 موقوفه هم جزو موقوفات درآمدزاست.

وي يادآور شد: اکنون 100 موقوفه در سامانه اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري ثبت شده که شامل امامزاده ها، قدمگاه ها، مساجد و زيارتگاه هاست.

عزيزي اظهار کرد: اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري 100 کودک يتيم را تحت پوشش خود قرار دارد و خدمات رساني به آنان را به نحو مطلوب انجام مي دهد.

وي تاکيد کرد: در سال جاري 20 ميليارد ريال مشارکت مردمي در بقاع متبرکه چهارمحال و بختياري جمع آوري شده است.

عزيزي افزود: از ابتداي امسال تاکنون 30 موقوفه جديد با هدف کمک به دانشجويان، احداث خوابگاه هاي دانشجويي، بيمارستان و درمانگاه در چهارمحال و بختياري ثبت شده است.
يکهزار و 650 موقوفه در چهارمحال و بختياري وجود دارد.


منبع:ايرنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html