پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227196
کاخ سفيد احتمال وتوي لايحه تحريم هاي ايران را رد نکرد
تاریخ انتشار : 1395/09/11 09:04:03
نمایش : 1378
سخنگوي کاخ سفيد در مورد لايحه تمديد تحريم ها عليه ايران تلويحا گفت اين احتمال وجود دارد که باراک اوباما تصميم به وتوي آن بگيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، جاش ارنست سخنگوي کاخ سفيد در مورد لايحه تمديد تحريم ها عليه ايران گفت: امضاي آن از سوي رييس جمهوري اين کشور منوط به مطالعه و بررسي خواهد بود و به طور تلويحي اين طور القا کرد که اين احتمال وجود دارد که باراک اوباما تصميم به وتو آن بگيرد.

در کنفرانس مطبوعاتي روز چهارشنبه کاخ سفيد خبرنگاران با اشاره به اظهارات رهبر سناي آمريکا مبني بر احتمال راي گيري در مورد لايحه تمديد تحريم هاي سال 1996 عليه ايران در روز هاي آينده، از جاش ارنست سخنگوي اوباما پرسيدند که آيا در صورت رسيدن اين لايحه به روي ميز اوباما اين احتمال هست که آن را وتو کند، گفت: کاخ سفيد بارها به اين نکته اشاره کرده است که رييس جمهوري و دولت فعلي آمريکا همواره اين اختيار را براي خود قائل بوده است که در صورت ضرورت تحريم هاي جديدي عليه ايران اعمال کند و تاکنون چندين بار نيز از اين اختيار استفاده کرده است.

وي افزود: دولت اوباما همچنان اين حق را براي خود محفوظ نگاه مي دارد تا هر وقت که بخواهد از اين اختيار و اعمال تحريم هاي تازه مالي عليه ايران استفاده کند و دلائل متعددي نيز براي اين کار دارد.

سخنگوي کاخ سفيد از جمله اين دلائل به مسئله برنامه هاي موشکي ايران که به گفته او 'درانطباق با قطعنامه هاي سازمان ملل نيستند '، حمايت از تروريسم و رعايت نکردن مقررات بين المللي مربوط به حقوق بشر اشاره کرد.

وي در نهايت گفت با توجه به همه اين مسائل، اوباما منتظر خواهد ماند و لايحه جديد تمديد را در صورت گذشتن از سنا مورد مطالعه قرار خواهد داد و سپس تصميم خواهد گرفت که آيا بايد آن را وتو کند يا نه.

خبرنگاري خطاب به ارنست گفت: به نظر مي رسد که اين لايحه از نظر شما ضروري به نظر نمي رسد، درست است؟ سخنگوي کاخ سفيد بدون پاسخ مستقيم به اين سوال ابتدا گفت: موارد زيادي بوده است که اوباما لوايحي را که ضرورتي نداشته اند و به تصويب کنگره رسيده، امضا کرده است.

اما در اين مورد ترجيح مي دهد بيش از اين به موشکافي در مورد اظهارات خود نپردازد و زماني که لايحه به ميز اوباما رسيد و مورد بررسي قرار گرفت در مورد امضا کردن يا نکردن آن تصميم گيري شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html