پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227181
موافق فريز توليد ايران در سطح پيش از تحريم هستيم
تاریخ انتشار : 1395/09/10 17:50:23
نمایش : 1074
وزير انرژي عربستان سعودي گفت: با فريز توليد نفت ايران در سطح دوره پيش از تحريم موافقت مي کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از رويترز، «خالد الفالح» وزير انرژي عربستان سعودي پيش از آغاز نشست وزراي اوپک در وين اعلام کرد: با فريز توليد نفت ايران در سطح دوره پيش از تحريم موافقت مي کنيم.

وي در ادامه گفت: "اوپک به توافق کاهش توليد نفت نزديک شده ضمن اينکه «رياض» نسبت به کاهش توليد نفت خود آماده است. " 

عربستان طي ماههاي گذشته و در فرايند بررسي هاي کارشناسي طرح فريز نفتي، يکي از مخالفان سرسخت فريز شدن توليد نفت ايران در سطح پيش از تحريم ها بود و عنوان مي کرد که ميزان توليد نفت ايران بايد در سطح فعلي توليد، متوقف شود.

«خالد الفالح» تصريح کرد: اوپک تمرکز خود را بر روي کاهش توليد به سقف ۳۲.۵ ميليون بشکه در روز يا کاهش روزانه بيش از يک ميليون بشکه را در پيش گرفته است.

وزير انرژي عربستان در ادامه گفت: اميدوار هستيم روسيه و کشورهاي غير اوپکي نيز با کاهش ۶۰۰ هزار بشکه اي نفت در روز در اين طرح به ما کمک کنند.  

تحليل گران اقتصادي بر اين باور هستند که اظهارت اخير وزير انرژي عربستان به معناي کاهش چشمگير توليد نفت اين کشور از سطح فعلي توليد و نيز روند نزولي در پيش بيني توليد نفت اين کشور در سال آينده ميلادي است.  

«الفالح»  خاطر نشان شد: حتي اگر توافقي هم در راستاي کاهش توليد در اوپک صورت نگيرد، بازار به آرامي به سمت بهبود پيش خواهد رفت. وي گفت: معتقد هستيم که رشد توليد نفت غير اوپکي ها، روند معکوس به خود گرفته است.  

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html