پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227180
صادرات نفت ايران به مشتريان آسيايي به بيش از ۲ برابر رسيد
تاریخ انتشار : 1395/09/10 17:39:56
نمایش : 1198
صادرات نفت ايران به ۴ مشتري بزرگ آسيايي خود در ماه اکتبر سال جاري ميلادي نسبت به مدت مشابه سال قبل به بيش از دو برابر افزايش يافت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه خبري «سي ان بي سي»، آمارهاي منتشر شده توسط گمرک ۴ کشور آسيايي که به عنوان مشتريان بزرگ نفتي ايران محسوب مي شوند، حاکي از افزايش بيش از دو برابري صادرات نفت ايران به آنها در ماه اکتبر سال جاري ميلادي در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته است.  

اين در حالي است که کارشناسان اقتصادي بر اين باور هستند که با رفع نسبي تحريم ها، خيز بلند نفتي ايران براي باز پس گرفتن سهم بازار از دست رفته خود در دوران تحريم کليد خورده است. در همين حال فقط دو مشتري نفتي بزرگ آسيايي ايران يعني هند و چين به طور ميانگين در ماه اکتبر تقريبا روزانه ۸۰۰ هزار بشکه واردات نفت از ايران را به ثبت رسانده اند.  همچنين مجموع صاردات نفت ايران به ۴ کشور چين، هند، کره جنوبي و ژاپن در ماه اکتبر به ۱.۹۹ ميليون بشکه در روز رسيد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۴۷.۹ درصدي بر خوردار شده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوي سازمان بين المللي انرژي، اين مقدار حجم صادرات نفت ايران به آسيا از حداقل سال ۲۰۱۰ ميلادي به بعد به عنوان بيشترين رقم محسوب مي شود.  همچنين وزارت بازرگاني ژاپن در تازه ترين گزارش خود اعلام کرد که وارات نفت اين کشور از ايران در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۳۲.۱ درصد افزايش و به ۲۰۲ هزار بشکه در روز رسيده است.  

از سويي ديگر، صادرات نفت ايران به هند در ماه اکتبر در مقايسه با مدت زمان مشابه سال قبل به ۷۸۹ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز رسيده که بيشترين ميزان در ۱۵ سال اخير محسوب مي‌شود. در همين حال وارات نفت چين نيز از ايران  به ۷۷۳ هزار و ۸۶۹ بشکه در روز افزايش يافته که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن بيش از دو برابر رشد نشان مي دهد.  

بر همين اساس، صادرات سومين مشتري بزرگ نفت آسيايي ايران يعني، کره جنوبي هم در ماه اکتبر سال جاري ميلادي در مقايسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن، افزايش ۷۳.۲ درصدي داشته است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html