پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227177
ترامپ:کارخانجات اپل را به آمريکا منتقل کنيد/تخفيف مالياتي مي‌دهيم
تاریخ انتشار : 1395/09/10 17:30:50
نمایش : 1347
با شدت گرفتن جنگ تجاري آمريکا و چين، اين بار ترامپ خواهان نقل مکان کارخانه اپل از چين شد و وعده داد که با ارائه تخفيفات مالياتي، از توليد محصولات اين کمپاني در خاک آمريکا حمايت خواهد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه خبري «فايننشال اکسپرس»، «دونالدترامپ» هيچ وقت در زمره حاميان شرکت اپل نبوده است و بويژه در دوران مبارزات انتخاباتي خود اين مسئله کاملا ملموس بود. اما ترامپ بعداز پيروزي در انتخابات رياست جمهوري آمريکا اعلام کرد که با «تيم کوک» مديرعامل شرکت اپل و «بيل گيتس»  موسس مايکرو سافت صحبت کرده است.  

 رئيس جمهور منتخب آمريکا، در زمان کشمکش پليس «اف بي آي» با شرکت اپل مبني بر شکستن قفل يکي از گوشي هاي اين شرکت براي رمز گشايي از اطلاعات آن و دستگيري مظنون يکي از حملات مسلحانه در آمريکا، کاملا طرفدار «اف بي آي» بود و حتي اعلام کرد که محصولات اين شرکت را تحريم خواهد کرد. البته اين تحريم از سوي ترامپ صرفا عدم استفاده شخصي وي از گوشي اپل بود.

اکنون با بالا گرفتن جنگ تجاري چين و آمريکا بر سر افزايش تعرفه ها، به نظر مي رسد که اين نبرد وارد دور جديدي شده و اکنون «دونالد ترامپ» که تا ديروز يکي از مخالفان سرسخت اپل محسوب مي شد، امروز به يکي از حاميان پر و پاقرص اين کمپاني تبديل شده است.  

موضع گيري‌هاي تند و تيز ترامپ عليه چين در جريان مبارزات انتخاباتي،  موجب واکنش تند دولتمردان چيني شد؛ آنها حدود دو هفته قبل اعلام کردند در صورت اعمال سياست‌هاي سختگيرانه ترامپ در حوزه تجارت بين‌ دو کشور، فروش آيفون ۷ و ديگر محصولات آمريکايي را در خاک خود متوقف خواهند ساخت که اين اظهارنظر موجب کاهش ارزش سهام اپل شد.

 روزنامه «نيويورک تايمز» نوشت: ترامپ از «تيم کوک» درخواست کرده که کارخانه اپل و همچنين محصولات اين شرکت صاحب نام را از چين به ايالات متحده منتقل کند تا محصولات اپل در داخل خاک اين کشور توليد شود.

«نيويورک تايمز»  نوشته است: «دونالاد ترامپ» به مدير عامل اپل با صراحت گفته که احداث يک کارخانه بزرگ از سوي شرکت اپل در آمريکا و همچنين احداث کارخانه‌هاي بزر گ متعدد در اين کشور به عنوان يک دستاورد بزرگ براي او به حساب مي‌آيد.  

رئيس جمهور منتخب آمريکا، از «تيم کوک» در خواست کرده که به جاي احداث کارخانه در چين، ويتنام و يا کشورهاي ديگر اين کار را در آمريکا انجام دهد.  

ترامپ براي ترغيب هر چه بيشتر مدير عامل اپل به وي وعده کاهش قابل توجه ماليات را داده است. رئيس جمهور آمريکا تصريح کرد: در اين کشور قوانين سفت و سختي در ارتباط با ماليات وجود دارد که تا حدود زيادي دست و پاي شرکت را مي بندد و بايد از شر اين قوانين رها شويم.  

همچنين وب سايت «نيکي ايشن» نوشت: شرکت اپل در حال بررسي انتقال احتمالي توليد محصولات خود به داخل آمريکا است. اما ظاهرا کار آساني به نظر نمي رسد که نيروي کار و زنجيره  عرضه خود را از چين و ويتنام به آمريکا انتقال دهد.  

نکته قابل تامل، نگراني خريداران محصولات اپل در سراسر دنيا از اين جابجايي احتمالي است؛ چرا که محصولات اپل در کشور چين با هزينه هاي نسبتا کمتري نسبت به آمريکا توليد و بدست علاقمندان اپل مي رسد و بديهي است انتقال کارخانجات اپل به آمريکا، عليرغم تخفيفات مالياتي که ترامپ وعده آن را داده است، موجب بالارفتن قيمت تمام شده محصولات اين کمپاني خواهد شد.

  «تيم کوک» اعلام کرد، ترجيح ما، توليد محصولات اپل در چين است و آن هم به دليل بحث هزينه ها نيست؛ بلکه مسئله مهارت است.

در همين حال کارشناسان اقتصادي بر اين باور هستند که با چنين موضع گيري «تيم کوک»، حتي با اعمال فشار سياستمدارن آمريکايي، چنين جابجايي تقريبا انجام نشدني خواهد بود.

اين در حالي است که که ميليون‌ها فرصت شغلي در بخش صنعت و توليد آمريکا به دليل پاره اي از مسائل از جمله ماليات، هزينه کارگر و... از بين رفته است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html