پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227173
ايران و روسيه بر تکميل واحد دوم و سوم نيروگاه بوشهر تاکيد کردند
تاریخ انتشار : 1395/09/10 17:24:31
نمایش : 1078
معاونان وزراي خارجه ايران و روسيه، بر عزم خود براي اجراي پروژه هاي مهم دو کشور از جمله واحد دوم و سوم نيروگاه اتمي بوشهر تاکيد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ابراهيم رحيم پور معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه کشورمان که براي انجام مذاکره و رايزني هاي سياسي با مسئولان و مقامات روسيه در اين کشور به سر مي برد، ديروز سه شنبه با مارگولوف معاون وزير امور خارجه روسيه ديدار و گفتگو کرد.

در اين ملاقات دو طرف ضمن مروري بر روند رو به رشد روابط و همکاري هاي دو کشور در حوزه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اين روند را بسيار مثبت ارزيابي کرده و با اشاره به موافقتنامه ها و يادداشتهاي تفاهم هاي امضاء شده در چند سال اخير بين دو کشور بر لزوم پيگيري جدي و اجراي آنها تاکيد کردند.

طرف روس ضمن اشاره به رشد ۸۰ درصدي حجم مبادلات دو کشور در ۹ ماهه سال جاري ميلادي و اينکه اين رشد در مقايسه با رشد حجم روابط تجاري و اقتصادي روسيه با کشورهايي نظير چين، هند و کشورهاي آسه آن بيشتر بوده، چشم انداز رشد و توسعه روابط تجاري و اقتصادي ايران و روسيه را مثبت ارزيابي کرده و بر عزم طرف روس براي اجراي پروژه هاي مهم دو کشور از جمله واحد دوم و سوم نيروگاه اتمي بوشهر تاکيد کرد.

رحيم پور نيز در اين ملاقات با اشاره به موفقيت هاي ايران و روسيه در همکاري هاي دوجانبه در حوزه هاي مختلف سياسي و اقتصادي و از جمله مشارکت سازنده دو کشور در روند حل و فصل بحران سوريه و از طرفي عزم رهبران ايران و روسيه براي توسعه هر چه بيشتر روابط ، بر اين نکته تاکيد کرد که روند تحولات سال هاي اخير در روابط دوجانبه و از طرفي تحولات بين المللي و منطقه اي نشان مي دهد که اين روابط به سطحي از روابط ويژه ارتقاء يافته و وارد فصل نويني شده که نيازمند ابتکارات و تمهيدات جديد و رايزني و هماهنگي بيشتر در سطح مقامات عاليه دو کشور است .

در اين ديدار تاکيد شد که امضاي موافقتنامه ها و ارائه تسهيلات در خصوص رواديد سفر براي اتباع دو کشور باعث افزايش تعداد پروازهاي مستقيم و رشد قابل ملاحظه توريسم و سفر گردشگران شده است.

در اين ملاقات همچنين طرفين مسائل و تحولات منطقه ، مسائل مربوط به افغانستان ، روند مبارزه با تروريسم و افراط گرايي در منطقه ، بالاخص در آسياي مرکزي و قفقاز را مورد بررسي قرار داده و بر لزوم رايزني بيشتر بين مقامات بلند پايه دو کشور تاکيد کردند.


منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html