پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226963
زمان اعلام نتايج نهايي انتخابات رياست جمهوري آمريکا
تاریخ انتشار : 1395/08/18 17:52:49
نمایش : 1966
اعلام نتايج رأي‌گيري انتخابات آمريکا در ايالت‌هاي مختلف از الگوي زماني جالبي پيروي مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مردم آمريکا هشتم نوامبر (18 آبان) پاي صندوق‌هاي رأي مي‌روند تا چهل و پنجمين رئيس‌جمهور اين کشور را انتخاب کنند. در ادامه به آنچه در روند برگزاري انتخابات رخ مي‌دهد، اشاره مي‌شود. شهروندان تمام پنجاه ايالت آمريکا و واشينگتن دي.سي در 6 منطقه زماني مختلف پاي صندوق‌هاي رأي مي‌روند. البته نتيجه انتخابات هم به رأي مردم و هم به کسب 270 رأي الکترال بستگي دارد.

 

اغلب مردم آمريکا براي اطلاع از نتايج انتخابات بايد تا بسته شدن مراکز رأي‌گيري منتظر بمانند. معمولا بين ساعات 19:00 و 20:00 به وقت شرقي آمريکا (3:30 تا 4:30 صبح به وقت ايران) اين مراکز بسته مي‌شوند. 
البته روستاي «ديکسويل نوچ» در نيوهمپشاير هميشه در اواسط شب رأي‌گيري را آغاز مي‌کند و نتايج را در ساعت 00:01 به وقت شرقي آمريکا (9:30 صبح به وقت ايران)، حتي پيش از آغاز رأي‌گيري ديگر مناطق، اعلام مي‌کند. انتخابات در 8 ايالت، از جمله ايالت‌هاي مهم نيو همپشاير و ويرجينيا ساعت 6 صبح (2:30 به وقت ايران) آغاز مي‌شود. يکي از اين ايالت‌ها نيويورک است؛ محلي که کلينتون و ترامپ در آن‌جا رأي مي‌دهند. آن‌ها براي رأي دادن به دو مدرسه دولتي مي‌روند. با توجه به زمان بسته شدن مراکز رأي‌گيري، روند انتخابات به شکل زير پيش مي‌رود. البته امکان دارد اين ساعت‌ها تغيير کند.

 

نتيجه اصلي انتخابات در ساعت 23:00 به وقت شرق آمريکا (7:30 به وقت ايران) اعلام خواهد شد. با توجه به انتخابات گذشته اين ساعتي است که رأي‌گيري در ساحل غربي پايان مي‌يابد و پيروز انتخابات اعلام مي‌شود. نتايج انتخابات در سال 2008 در همين ساعت و در سال 2012، پانزده دقيقه بعد اعلام شد.

 

ساعت 19:00 به وقت شرق آمريکا (3:30 به وقت ايران)

 

رأي‌گيري ساحل شرقي پايان مي‌يابد و شمارش آرا آغاز مي‌شود. ويرجينيا با 13 رأي الکترال که در سال 2008 و 2012 به «باراک اوباما،» رئيس‌جمهور کنوني آمريکا رأي داد، يکي از ايالت‌هاي تعيين‌کننده است. اگر ترامپ در اين ايالت که پيش از سال 2008 کاملاً جمهوري‌خواه بود، پيروز شود يا اختلاف رأي اندکي با هيلاري کلينتون داشته باشد، دموکرات‌ها شب پر استرسي را طي خواهند کرد.

 

ايالت جورجيا با 16 رأي الکترال نيز در نتايج انتخابات بسيار مؤثر است. اين ايالت از سال 1996 به جمهوري‌خواهان رأي داده است؛ اما درصد پيروزي آن در انتخابات اخير کاهش يافته است.

 

روند رأي‌گيري و شمارش آرا در ايالت‌هاي اينديانا (11 رأي الکترال)، کنتاکي (8 رأي الکترال)، کاروليناي جنوبي (9 رأي الکترال) و ورمونت (3 رأي الکترال) نيز براساس همين منطقه زماني صورت مي‌گيرد.

 

19:30 به وقت شرق آمريکا (4:00 به وقت ايران)

 

رأي‌گيري در دو ايالت تعيين‌کننده کاروليناي شمالي (15 رأي الکترال) و اوهايو (18 رأي الکترال) به پايان مي‌رسد. کاروليناي شمالي در انتخابات گذشته هم به دموکرات‌ها و هم به جمهوري‌خواهان رأي داده است و مشخص نيست امسال رأي‌دهندگان در اين ايالت از کدام يک از دو نامزد اصلي حمايت کنند. 

 

اعلام نتايج اوهايو بسيار هيجان‌انگيز خواهد بود زيرا اين ايالت از جنگ جهاني دوم تاکنون از تمام رئيس‌جمهورهاي منتخب بجز يکي از آنها حمايت کرده است.

 

«ويرجينياي غربي» با 5 رأي الکترال از سال 2000 تاکنون به نامزدهاي جمهوري‌خواه رأي داده است.

 

20:00 به وقت شرق آمريکا (4:30 به وقت ايران)

 

مين (4 رأي الکترال)، مريلند (10 رأي الکترال )، ماساچوست (11 رأي الکترال )، نيوجرسي (14 رأي الکترال)، رود آيلند (4 رأي الکترال)، دلاور (3 رأي الکترال)، کنتيکت (7 رأي الکترال) ، ناحيه کلمبيا (3 رأي الکترال) در ميان ايالت‌هاي ساحل شرقي هستند.

 

نتايج رأي‌گيري ايالت کليدي فلوريدا با 29 رأي الکترال که در پيروزي نامزدهاي انتخابات بسيار تأثيرگذار است احتمالاً در همين منطقه زماني مشخص مي‌شود. اين ايالت در سال‌هاي 2008 و 2012 به باراک اوباما رأي داد. اگر ترامپ در فلوريدا و اوهايو پيروز نشود، احتمال موفقيت وي در رقابت‌ها بسيار کم خواهد بود.

 

نتايج رأي‌گيري پنسيلوانيا با 20 رأي الکترال نيز در همين ساعت اعلام مي‌شود. اين ايالت در 6 انتخابات پيشين به دموکرات‌ها رأي داده است و اگر کلينتون موفق به کسب اکثريت آرا در اين ايالت نشود، ضربه بزرگي  به او وارد مي‌شود.

 

نظرسنجي‌‎ها نشان مي‌دهد بيش از يک نامزد در ايالت نيوهمپشاير (4 رأي الکترال) پيروز مي‌شوند. به همين دليل اعلام نتايج رأي‌گيري در اين ايالت نيز بسيار مهم خواهد بود.

 

رأي‌گيري برخي از ايالت‌هاي جمهوري خواه مانند ميسيسيپي (6)، ميزوري (10)، آلاباما (9)، تنسي (11)، اکلاهما (7) نيز در همين ساعت پايان مي‌يابد. ايالت ايلينوي با 20 رأي الکترال که انتظار مي‌رود به کلينتون رأي دهد در همين زمان نتيجه را ارائه مي‌دهد.

 

20:30 به وقت شرق آمريکا (5:00 به  وقت ايران)

 

رأي‌گيرس در «آرکانزاس» با 6 رأي الکترال در اين ساعت به پايان مي‌رسد. اين ايالت در دو انتخابات متوالي در دهه 90 به بيل کلينتون رأي داد؛ اما از سال 2000 تاکنون به جمهوري‌خواهان رأي داده است.

 

در اين زمان بازارهاي آسيايي نيز آغاز به کار مي‌کنند و واکنش جهان به رياست‌جمهوري ترامپ يا کلينتون مشخص مي‌شود.

 

21:00 به وقت شرق آمريکا (5:30 به وقت ايران)

 

رأي‌گيري ايالت نيويورک با 29 رأي الکترال که حامي کلينتون است، دراين ساعت مشخص خواهد شد. توجه به رأي‌گيري‌ها در ايالت کلرادو (9) در اين ساعت نيز مهم است. اين ايالت نيز در رقابت‌هاي انتخاباتي پيشين هم به دموکرات‌ها و هم به جمهوري‌خواهان رأي داده است.
ايالت ميشيگان با 16 رأي الکترال از سال 1988 تاکنون از هيچ نامزد جمهوري‌خواهي حمايت نکرده‌اند؛ اما در حال حاضر مخالفت شديد اين ايالت با مسئله جهاني شدن، آن را به سمت ترامپ متمايل کرده است.

 

رأگيري در تگزاس (38)، کانزاس (6)، لوئيزيانا (8)، داکوتاي شمالي (3)، داکوتاي جنوبي (3)، مينه‌سوتا (10)، وايومينگ (3) و نبراسکا (5) نيز در همين ساعت پايان مي‌يابد. قابل توجه است که نبراسکا و مين تنها ايالت‌هايي هستند که تمام رأي‌هاي خود را به پيروز رأي عمومي  اختصاص نمي‌دهند.

 

رأي‌گيري ويسکانسين با 10 رأي الکترال که از سال 1984 به جمهوري‌خواهان رأي نداده است در همين ساعت پايان مي‌يابد. ترامپ در کمپين هاي خود براي جلب حمايت اين ايالت نيز تلاش کرد.

 

نيومکزيکو (5) در 6 انتخابات گذشته، پنج بار به دموکرات‌ها رأي داده است. امسال نيز ايالت نيومکزيکو به دليل ادبيات ضد مهاجرتي ترامپ و تصميم وي براي ساخت ديوار در مرز مکزيک به دموکرات‌ها متمايل مي‌شود.

 

22:00 به وقت شرق آمريکا (6:30 به وقت ايران)

 

نتايج رأي‌گيري‌هاي زودهنگام نشان مي‌دهد نوادا که با 6 رأي الکترال هميشه جمهوري‌خواه بوده است احتمال دارد به کلينتون رأي دهد. آريزونا با 11 رأي الکترال نيز همين شرايط را دارد. اين ايالت از سال 1952 تاکنون (بجز سال 1996 که بيل کلينتون پيروز شد) به نفع جمهوري‌خواهان رأي داده است.

 

نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد ايالت يوتا (6) به ترامپ و کلينتون رأي نمي‌دهد و «اون مک‌مولين،» نامزد مستقل انتخابات آمريکا آراء اين ايالت را به خود اختصاص مي‌دهد.

 

احتمال پيروزي ترامپ در ايالت آيووا (6) بسيار قوي است، اما اين ايالت در سال‌هاي 2008 و 2012 به اوباما رأي داده و در حال حاضر درباره نتايج رأي‌گيري آن ترديد وجود دارد.

 

مونتانا (3) از سال 1968 تاکنون (بجز سال 1992 که بيل کلينتون پيروز شد) به جمهوري‌خواهان رأي داده است.

 

23:00 به وقت شرق آمريکا (6 و نيم صبح به وقت ايران)

 

در اين ساعت رأي‌گيري در ايالت دموکرات کاليفرنيا با بيشترين رأي الکترال (55)، اورگن (7)، آيداهو (4)، واشينگتن (12) و هاوايي (4) به پايان مي‌رسد.

 

پس از اعلام رأي اين ايالت‌ها تمام رسانه‌ها مي‌توانند نام رئيس‌جمهور بعدي آمريکا را اعلام کنند.

 

رسم بر اين است که د راين زمان يک سخنراني پذيرش شکست از سوي بازنده انتخابات ايراد شود. در سال 2008 و 2012 اين سخنراني در ساعت 00:00 به وقت شرقي آمريکا (8:30 به وقت ايران) ايراد شد. گرچه «جان کري» در سال 2004 تا روز بعد براي پذيرش شکست صبر کرد.

 

با توجه به سخنان پيشين ترامپ درباره احتمال تقلب در انتخابات، ممکن است اين نامزد جمهوري‌خواه از پذيرش شکست امتناع کند يا خواستار شمارش دوباره آرا شود. در اين صورت پس از اعلام رسمي نام رئيس‌جمهور آمريکا وي مجبور است سخنراني پذيرش شکست را ايراد کند.

 

01:00 شب به وقت شرق آمريکا (9:30 صبح به وقت ايران)

 

رأي‌گيري آلاسکا با 3 رأي الکترال در اين ساعت پايان مي‌يابد که البته تأثير چنداني در تغيير نتايج انتخابات ندارد.

 

20 ژانويه 2017 (1 بهمن 95)

 

نامزد منتخب مردم روز 20 ژانويه و در روز معارفه به طور رسمي رئيس‌جمهور آمريکا مي‌شود. در اين روز نامزد منتخب مردم بايد سوگند ياد کند و پس از آن دولت در اختيار وي است. معمولاً رئيس‌جمهوري که ساکن کاخ سفيد است به صرف چاي از زوج جديد ميزباني مي‌کند و شش ساعت بعد خانواده رئيس‌جمهور بعدي در کاخ سفيد مستقر مي‌شوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html