پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226876
واکنش رسانه‌هاي اسرائيلي به انتخاب «ميشل عون»
تاریخ انتشار : 1395/08/10 18:54:22
نمایش : 1339
رسانه‌هاي اسرائيلي بعد از انتخاب رئيس جمهور جديد لبنان به اين مسأله واکنش نشان دادند و آن را پيروزي براي محور مورد حمايت ايران در لبنان توصيف کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شبکه خبري المنار وابسته به حزب‌الله، بلافاصله پس از انتخاب ميشل عون براي رياست جمهوري لبنان، واکنش اوليه رسانه‌هاي اسرائيلي را رصد کرد.

روزنامه «يديعوت آحارانوت» خبر را با عنوان «بعد از 886 روز لبنان، ميشل عون را که براي حزب الله عزيز است به عنوان رئيس جمهور انتخاب کرد» پوشش داد.

اين روزنامه نوشت، عون بعد از انتخابش به عنوان رئيس جمهور اعلام کرده که لبنان از هيچ تلاشي براي آزادي اراضي اشغال شده‌اش فروگذار نخواهد کرد.

روزنامه «معاريو»، نيز در پايگاه اينترنتي خود به اين خبر واکنش نشان داد و نوشت که پارلمان لبنان، ميشل عون گزينه نزديک به حزب الله را به عنوان رئيس جمهور لبنان انتخاب کرد.

پايگاه «ان آر جي» (nrg)، نيز در واکنش به اين خبر نوشت: همپيمان حزب الله به عنوان رئيس جمهور لبنان انتخاب شد، حسن نصر الله دبيرکل حزب الله لبنان کسي بود که از همان ابتدا از عون حمايت کرد و به نظر مي‌رسد تنها پيروز انتخاب رئيس جمهور لبنان اوست [سيد حسن نصرالله].

پايگاه خبري عبري زبان «وِلّا»، نوشت که پيروزي عون به معناي پيروزي بنيادي محور مورد حمايت ايران در مقابله با محور مورد حمايت عربستان درباره آينده لبنان است.

ولا افزود: سعد حريري و جريان المستقبل همواره تلاش کرده بودند که در برابر محور رو به جلوي عون ايستادگي کنند اما موافقت حريري با انتخاب عون به عنوان رئيس جمهور به نوعي  اعتراف به برتري محور مورد حمايت ايران در لبنان است.

امروز سرانجام لبنان پس از دو سال و نيم رئيس جمهور جديد خود را شناخت و «ميشل عون» با حمايت همه جانبه حزب‌الله و ديگر متحدانش در «جريان 8 مارس»، به عنوان رئيس جمهور جديد اين کشور انتخاب شد.


منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html