پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226724
برخورد شديد با پايان نامه فروشان
تاریخ انتشار : 1395/07/28 16:27:01
نمایش : 1089
پس از بحث‌هاي مختلف مقرر شد وزارت محترم کشور و قوه قضائيه -با توجه به تاکيد رياست محترم قوه قضائيه که اين کارها جعل و جرم است- برخورد لازم را با اين موارد داشته باشند و هم به لحاظ حقوقي و قضايي و هم به لحاظ مسائل دانشگاهي بايد با اين تخلفات برخورد جدي صورت گيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدرضا مخبردزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به برگزاري جلسه روز گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي با حضور حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور و آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني رئيس قوه قضائيه، گفت: در اين جلسه بحث‌هاي مهمي درباره آسيب‌هاي مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز علمي که فروش پايان‌نامه‌ها و نگارش مقاله‌هاست، صورت گرفت.

وي افزود: پس از بحث‌هاي مختلف مقرر شد وزارت محترم کشور و قوه قضائيه -با توجه به تاکيد رياست محترم قوه قضائيه که اين کارها جعل و جرم است- برخورد لازم را با اين موارد داشته باشند و هم به لحاظ حقوقي و قضايي و هم به لحاظ مسائل دانشگاهي بايد با اين تخلفات برخورد جدي صورت گيرد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح کرد: حتما با اين جريان به شدت برخورد مي‌شود و انشاءالله وزارت محترم کشور براساس مسئوليتي که پيدا کرد با همکاري قوه قضائيه برنامه‌ريزي‌هاي لازم و برخوردهاي متناسب را انجام دهد و از سوي ديگر هم ما کارهاي ديگري براي پالايش جريان علمي کشور را در شوراي عالي انقلاب فرهنگي دنبال خواهيم کرد.

مخبردزفولي با اشاره به برخي از اقدامات صورت گرفته در اين زمينه در ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي کشور افزود: چند جلسه قبل در ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي کشور گروهي را مسئول کرديم که از وضعيت اين مسائل به خصوص در اماکني مانند خيابان انقلاب اسلامي و مقابل دانشگاه تهران و يا ساير مراکز استان ها و در ارتباط با مجموعه هاي دانشگاهي، گزارشي تهيه و ارائه کنند. موضوع فروش پايان‌نامه قلابي نيز در ستاد بررسي شد و گروهي مسئول شدند گزارشي تهيه کنند.

وي ادامه داد: برداشت اين است که جريانِ سازمان يافته و طراحي شده با پشتيباني خارجي‌ها و عناصر مسئله‌دار و برخي اوقات هم به وسيله عناصر غافل، نادان و ناآگاه به اين راه افتاده‌اند.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: ما اطلاعاتي داريم که جريان‌هايي در سطوح خارجي و بعضي از دنباله‌روهاي داخلي آنها در پي اين هستند که پيشرفت علمي کشورمان را مخدوش کنند و به آن لطمه بزنند و يا آن را آلوده کنند.

مخبردزفولي در پايان تاکيد کرد: اميدوار هستيم با اين تصويب و تصميم که شوراي عالي انقلاب فرهنگي گرفت، شاهد برچيده شدن اين‌گونه حرکت‌هاي ناشايست در فضاي علمي کشور باشيم.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html