پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226680
بي مسئوليتي وزير نيرو زمينه ساز سوءاستفاده ها در آب/ عملي نشدن وعده ها و نااميدي مردم چهارمحال و بختياري از دولت تدبير و اميد
تاریخ انتشار : 1395/07/25 19:17:08
نمایش : 1299
نماينده مردم شهرکرد در مجلس با بيان اينکه بي‌تدبيري و بي‌مسئوليتي وزير نيرو باعث سوء استفاده شده است، گفت: لازم است توجه بيشتري به اجراي مصوبات دولت شود چون عدم توجه مي‌تواند اميد مردم به دستاوردهاي کاروان تدبير و اميد را ضعيف کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ اردشير نوريان نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور  اظهار کرد:‌ در سال آخر دولت آقاي روحاني رئيس جمهور هستيم و يادآوري مي‌کنم که چهارمحال و بختياري در سفر کاروان تدبير و اميد ۱۴ مصوبه داشته است.

وي با بيان اينکه از اين تعداد مصوبه دو مصوبه اجرايي شده، پنج مصوبه به گفته مسئولان در دست اجرا است و ۴ مصوبه از برنامه عقب است افزود: سه مصوبه هم اساسا اجرا نشده که اين مسئله مي‌تواند اميد مردم به دستاوردهاي کاروان تدبير و اميد را ضعيف کند و لذا لازم است توجه بيشتري به اجراي مصوبات صورت گيرد.

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان يادآور شد: موضوع آب اگرچه توسط برخي از دوستان و همکاران مجلسي  به کرات از اين تريبون اعلام شده ولي ما ديدگاه مردم را با نگاه ملي مطرح مي‌کنيم.

نوريان ادامه داد: بنده در نخستين نطق خود در مجلس مواردي را تذکر دادم که اگر وزير نيرو به آن توجه مي‌کرد، امروز با اين وضعيت روبه‌رو نبوديم و امروز همه مردم همديگر را به زياده‌خواهي متهم نمي‌کردند و فضاي بدبيني به دولت گسترش نمي‌يافت.

وي بيان داشت: توجه وزير نيرو به هشدارها مي توانست کمک کند که امروز استان هاي مبدا و مقصد دچار نارضايتي نشوند.

نوريان تاکيد کرد: اگر وزير نيرو توجهي به تاکيدات ما در مجلس داشتند امروز استان‌هاي همجوار به مقصد پروژه آبي صحبت مسئولانه به زبان نمي‌راندند و امروز عده‌اي از همکاران مجلسي ما صحبت‌هاي غيرکارشناسانه و غيرمسئولانه به مسائل حقوق مردم نمي‌کردند و ميلياردها تومان هزينه‌ پروژه‌هاي غيرقانوني طرح نمي‌شد.

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي با مخاطب قرار دادن وزير نيرو بيان داشت:‌ بايد توضيح دهيد که آيا در اين پروژه مجوزهاي قانوني صادر شده است يا خير؟ پول اجراي اين پروژه از کجا آمده است و رديف تأمين اعتبار از کجاست؟ مجوز زيست محيطي آن را چه کسي صادر کرده است؟

وي خاطرنشان کرد: وزير نيرو بداند بي‌تدبيري و بي‌مسئوليتي حوزه مسئوليتي اوست، که امروز باعث شده افرادي غيرمسئول بعضا در لواي سخنراني‌هاي مذهبي موجب التهاب و نگراني مردم شوند.

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان با اشاره به اينکه اگر وزير نيرو تذکرات ما را جدي مي‌گرفت، دقت مي‌کرد و به مصالح مردم اهميت مي‌داد زمينه استفاده  از احساسات مذهبي و پاک مردم فراهم نمي شد و حرف حق و باطلي را منزوج کنند که احتمالا به دنبال اهداف ديگري باشد، لذا مي‌خواهم وزير نيرو از برخوردهاي سليقه‌اي در وزارت نيرو جلوگيري کند.

وي خطاب به چيت‌چيان عنوان کرد: افرادي که با جهت‌گيري‌هاي خاص منطقه‌اي در وزارت نيرو مشغول به کار هستند و موجب سوء جريان در تصميم‌گيري‌هاي کلاً اين وزارتخانه هستند را بايد برکنار کنيد و تعارف را کنار بگذاريد؛ کساني که اين مسئله را مديريت مي‌کنند بايد کنار بگذاريد تا جاي ديگري خدمت کنند.

اين نماينده در ادامه خاطرنشان کرد: تصميمات اساسي در حوزه زاينده‌رود دور از فشارها و لابي‌هاي موجود گرفته شود حقابه‌هاي مردم در استان چهارمحال و بختياري و استان‌هاي پايين‌دست به صورت واقعي و شرعي و قانوني بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي در بخش پاياني نطق خود به ديگر مشکلات حوزه انتخابيه خود اشاره کرد و از مسئولان مربوطه خواستار رسيدگي به آنها شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html