پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226663
چهارمحال و بختياري صدر نشين نرخ بيکاري در کشور
تاریخ انتشار : 1395/07/24 10:58:17
نمایش : 1275
اطلاعات مرکز آمار ايران حاکي از آن است که در ميان استان‌هاي کشور اهالي چهارمحال و بختياري با نرخ 17.8درصد بالاترين نرخ بيکاري را تجربه کرد و نسبت به بهار سال گذشته اين نرخ 4درصد افزايش يافته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، موضوع‌ اشتغال‌ همواره‌ يكي‌ از دغدغه‌هاي‌ اصلي‌ بسياري‌ از كشورهاي‌ جهان‌ است.

نکته قابل توجه اين است که حتي كشورهاي‌ توسعه‌ يافته‌ كه‌ داراي‌ رشد اقتصادي‌ بالايي‌ بوده نير همواره‌ آن‌ را به‌ عنوان‌ يكي‌ از چالش‌هاي‌ پيش‌ روي‌ خود در ايجاد ثبات‌ همه‌ جانبه‌ در كشور و حفظ‌ رضايت‌ عمومي‌ مي‌دانند.

از همين‌ رو ايجاد اشتغال‌ و از ميان‌ بردن‌ بيكاري‌ بخصوص‌ بيكاري‌ جوانان‌ يكي‌ از شعارهاي‌ اصلي‌ دولت‌ها است‌.

يکي از شاخص‌هاي مهم رشد اقتصادي يک جامعه آمار بيکاري است، آماري که هميشه دولت‌ها و مسؤولان سعي دارند، با پايين آوردن آن نشان دهند که اقدام هاي اقتصادي آن‌ها مثبت بوده است؛ آماري که متاسفانه در بهار امسال در چهارمحال و بختياري 17.8درصدي و به عنوان بالاترين نرخ در کشور معرفي شده است.

اطلاعات مرکز آمار ايران نشان مي‌دهد در بهار سال ۱۳۹۵ استان‌هاي چهارمحال بختياري، کهگيلويه و بوير احمد و اصفهان داراي بالاترين نرخ هاي بيکاري در سطح کشور بوده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوي مرکز آمار ايران در بهار سال ۱۳۹۵ نرخ بيکاري در حالي به ۱۲.۲ درصد رسيد که نرخ بيکاري مردان ۱۰.۳ درصد و نرخ بيکاري زنان ۲۰.۴ درصد و  نسبت اشتغال جمعيت ۱۰ ساله و بيشتر نيز در کل کشور ۳۴.۷ درصد است.

در بهار سال جاري اشتغال در بخش کشاورزي ۱۹.۱ درصد اشتغال در بخش صنعت ۳۱.۴ درصد و اشتغال در بخش خدمات ۴۹.۴ درصد بوده است.

اطلاعات مرکز آمار ايران حاکي از آن است که در ميان استان‌هاي کشور اهالي چهارمحال و بختياري بالاترين نرخ بيکاري را تجربه کرده است.

آمارها نشان دهنده نرخ بيکاري ۱۷.۸ درصدي در استان چهارمحال و بختياري است و با توجه به تجربه بيکاري 13.8 درصدي در بهار سال گذشته، نرخ بيکاري در استان چهارمحال و بختياري 4 درصد افزايش يافته است.

بر اساس اين آمار نرخ بيکاري در بهار ۱۳۹۴ معادل ۱۳.۸ درصد بود. همچنين اهالي کهگيلويه و بويراحمد با تجربه نرخ بيکاري ۱۶.۴ درصد و اهالي اصفهان با تجربه بيکاري ۱۵.۷ درصد از ديگر استان‌هايي هستند که بالاترين نرخ‌هاي بيکاري را در کشور تجربه مي‌کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html