پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226543
تب تند قيمت شکر فروکش کرد
تاریخ انتشار : 1395/07/12 09:47:28
نمایش : 1415
چندي پيش به دنبال نوسانات قيمت شکر هرج و مرج گسترده اي در اين بازار مشاهده شد که همزمان با فصل برداشت چغندر قند تا حدودي تب قيمت ها فروکش کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، چندي پيش به دنبال نوسانات قيمت شکر  هرج و مرج گسترده اي در بازار  اين محصول ايجاد شد که مشکلات متعددي براي مصرف کنندگان و کارخانه ها به بار آورد.

 

 دست اندرکاران  و مسئولان مربوطه در آن برهه عنوان کردند که با آغاز فصل برداشت و رسيدن شکر هاي وارداتي اين محصول ارزان خواهد شد.اما اين پيش بيني آن طور که بايد محقق نشد و قيمت شکر در خرده فروشي ها  به گونه اي رقم خورد که بسياري از مسولان وضعيت قيمت هاي بازار را غير طبيعي و ناشي از دلال بازي ها دانستند.

حال پس از چند ماه گراني اين محصول روند صعودي قيمت آن حرکت نزولي به خود گرفته است که اين امر به گفته کارشناسان از برداشت چغندرقند در داخل و تامين شدن مواد اوليه کارخانجات مربوطه نشات مي گيرد.

 

در اين راستا غلامحسين بهمئي دبير انجمن صنفي کارفرمايي تصفيه کنندگان شکر درباره وضعيت نرخ شکر در بازار اظهار داشت: در حال حاضر با رسيدن محصول چغندرکاران و عرضه آن در بازار تا حدودي قيمت ها در بازار متعادل شده به گونه اي که قيمت شکر از مرز 4 هزار تومان به 2 هزار و 600 تومان درب عمده فروشي ها رسيده است.

 

وي در خصوص عوامل گراني شکر در ماه هاي اخير گفت: کاهش واردات شکر  و سودجويي برخي دلالان موجب شد تا با اتمام ذخاير شکر داخلي به سرعت قيمت ها افزايش يابد.

 

بهمئي با بيان اينکه همزمان با برداشت چغندر روزانه 7 هزارتن شکر به بازار عرضه مي شود، بيان کرد: با توجه به نياز روزانه 6 هزار تن شکر در داخل و عرضه مازاد بر تقاضا، قيمت ها تا حدودي کاهش يافته است ،اما با اتمام فصل برداشت چغندر در صورت عدم واردات و برنامه ريزي هاي لازم از سوي وزارتخانه احتمال افزايش مجدد قيمت ها در بازار وجود دارد.

 

وي در پاسخ به اين سوال که هر کيلو شکر بالاتر از 4 هزار تومان در خرده فروشي ها به فروش مي رسد، عنوان کرد: برخي فروشندگان به سبب خريد هاي قبلي در مقابل کاهش قيمت از خود مقاومت نشان مي دهند اما بايد گفت که در خرده فروشي هاي سطح شهر فروش شکر با نرخ هاي بالاتر از 3 هزار تومان گران فروشي است و  مسئولان مربوطه بايد براين امور نظارت داشته باشند.

 

بنکداران تمايلي به فروش شکر ندارند

 

قاسمعلي حسني عضو اتحاديه موادغذايي گفت: در حال حاضر مشکل خاصي در خصوص تامين شکر در بازار وجود ندارد و قيمت ها کاهش پيدا کرده است چرا که با عرضه محصولات داخلي نرخ هر کيلو شکر در عمده فروشي ها به 2 هزار و 850 تومان رسيده است.

 

وي در پاسخ به اين سوال که در شرايط فعلي نحوه خريد شکر در بورس از سوي بنکداران چگونه است، بيان کرد: مشکلاتي در اين خصوص وجود دارد اما با رسيدن شکر هاي وارداتي و توزيع آن ديگر  شاهد نوسانات چنداني در بازار نيستيم.

 

 توزيع 5 هزارتن شکر به مناسبت ايام محرم

 

حسن عباسي معروفان معاون داخلي بازرگاني دولتي بيان کرد: در حال حاضر نرخ شکر درب عمده فروشي ها با نرخ مصوب دولتي نزديک شده است ، ضمن آنکه کارخانه ها با قيمت هايي کمتر از نرخ دولتي اقدام به فروش محصول مي کنند.

 

وي افزود: در شش ماه اخير بخش خصوصي و بازرگاني دولتي بيش از يک ميليون و 725 هزار تن شکر در بازار توزيع کرده است که اين امر بيانگر آن است که عرضه محصول بيش از نياز داخلي صورت گرفته است.

 

عباسي معروفان با بيان اينکه فروش شکر با نرخ بالاتر از 3 هزار تومان در مغازه هاي سطح شهر گران فروشي است، عنوان کرد: از سازمان حمايت و تعزيرات تقاضا داريم که بر بازار نظارت کافي داشته باشند تا تخلفي از سوي برخي سودجويان رخ ندهد.

 

معاون داخلي بازرگاني دولتي در خصوص وضعيت عرضه شکر در ايام محرم نيز تصريح کرد: با توجه به فرارسيدن ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني  اقدام به عرضه 5 هزار تن شکر با نرخ مصوب دولتي 2 هزار و 520 تومان در 31 استان کرده ايم که با توجه به افزايش عرضه بيش از تقاضا جاي هيچ گونه نگراني وجود ندارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html