پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226443
نرخ رواديد اربعين 40 دلار و بيمه زائران 25 دلار است/ صدور ويزا آغاز شد
تاریخ انتشار : 1395/07/04 17:29:56
نمایش : 975
مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت گفت: امسال نرخ رواديد(ويزا) اربعين 40 دلار و بيمه زائران به همراه خدمات پزشکي به زائران اربعين 25 هزار تومان خواهد بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محسن نظافتي مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت درباره زمان آغاز صدور رواديد(ويزا) و آخرين اخبار ثبت نام اربعين حسيني (ع) اظهار کرد: صدور رواديد از امروز يکشنبه در چهار مرکز کنسولي و سفارت عراق در تهران، کرمانشاه، مشهد و اهواز آغاز شده و در نيمه مهر ماه نيز 12 مرکز ديگر در ساير استان هاي کشور فعاليت خواهند کرد.
 
نظافتي يادآور شد: قرار بر اين بود تا صدور رواديد در روزهاي گذشته از سوي مراکز کنسولي و سفارت عراق انجام گيرد اما به خاطر تعطيلات عيد قربان و عيد غدير اين روند کمي به تعويق افتاده که اميدواريم هر چه زودتر اجرايي شود.
 
نظافتي تصريح کرد: امسال روند نام نويسي، صدور رواديد و حتي اعزام ها به گونه اي برنامه ريزي شده تا ازدحامي را در روزهاي پاياني شاهد نباشيم و اين روند در برنامه ريزي ها مي تواند به نظم بيشتر ورود و خروج زائران اربعين حسيني از کشور کمک کند.
 
وي ادامه داد: استقبال و نام نويسي متقاضيان آيين اربعين امسال بسيار مناسب بوده و شاهد رشد چشم گير ثبت نام ها نسبت به سال هاي گذشته هستيم البته اوج ثبت نام ها از پايان دهه اول محرم شدت بيشتري مي گيرد و پيش بيني مي کنيم امسال حدود 2 ميليون نفر از کشورمان به اين سفر اعزام شوند.
 
مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت داشتن رواديد(ويزا) براي حضور در آيين اربعين الزامي دانست و گفت: متقاضيان سفر اربعين به هيچ عنوان نمي توانند بدون ويزا، بيمه و ثبت نام در سامانه سماح به عتبات عاليات عزيمت کنند.
 
نظافتي افزود: موضوع لغو رواديد(ويزا) اربعين هرگز براي امسال عملياتي نخواهد شد و به طور حتم کنترل هاي خروجي و ورودي در مرزهاي عراق نسبت به سال هاي گذشته افزايش خواهد يافت.
 
وي يادآور شد: سالهاي گذشته به سبب وجود ازدحام جمعيت در يکي از مرزها، بي نظمي هايي در کنترل خروجي برخي زائران ايجاد شد که البته برخورد قانوني با افراد بدون رواديد در بازگشت صورت گرفت اما امسال تمامي تمهيدات براي جلوگيري از ازدحام در يک مرز خاص و يا در يک بازه زماني مشخص گرفته خواهد شد.
 
مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت با بيان اينکه اجازه سفر اربعين به کساني که در سامانه سماح ثبت نام نکرده اند داده نمي شود، گفت: تمامي کنترل ها، مشخص شدن دفاتر قانوني، صدور رواديد، گروه بنديها، تاريخ اعزام و بازگشت، راهنمايي خروج از مرزها، بيمه زائران و خدمات پزشکي از طريق نام نويسي انجام مي گيرد.
 
نظافتي اظهار کرد: امسال نرخ رواديد(ويزا) اربعين 40 دلار و بيمه زائران به همراه خدمات پزشکي به زائران اربعين 25 هزار تومان خواهد بود که تمامي ثبت نام کنندگان بايد اين مراحل را طي کنند.
 
وي تصريح کرد: متقاضيان سفر به عتبات عاليات در ايام اربعين حسيني مراقب فريب دسيسه هاي شرکتهاي غير مجاز در سفر به اربعين باشند و سراغ دلال ها نروند چرا که آنها در ظاهر قيمت هاي پايين تري براي بيمه و ساير تسهيلات ارائه مي کنند و در حقيقت هيچگونه تعهدي به زائران نخواهند داد.
 
مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت خاطرنشان کرد: برخي شرکت ها و دلال ها از بيمه 15 هزار توماني يا دريافت رواديد براي اربعين خبر مي دهند که تمامي اين وعده ها پوشالي و واهي است؛ با تعهدات بيمه اي اين شرکتها خدمات پزشکي و تعهدات مناسبي در صورت بروز حوادث به زائران داده نمي شود.
 
نظافتي با بيان اينکه تعهدات بيمه اي و پزشکي ثبت نام کنندگان در سامانه سماح به طور کامل انجام مي گيرد، گفت: پوشش بيمه اي براي افرادي که دچار حادثه شوند تا سقف 192 ميليون تومان در نظر گرفته خواهد شد.
 
وي اظهار کرد: خدمات پزشکي نيز به زائراني که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند داده خواهد شد و تيمهاي هلال احمر و پزشکي در طول مسير راهپيمايي مستقر هستند و به امداد زائران آسيب ديده اي که داراي مدارک قانوني هستند، مي پردازند.
 
مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت تصريح کرد: کساني که در سامانه سماح ثبت نام نکرده اند، نمي توانند از خدمات پزشکي مسير راهپيمايي و خدمات درماني بيمارستانهاي عراق بهره گيرند بنابراين متقاضيان قبل از عزيمت مراحل نام نويسي را تکميل کنند.
 
نظافتي عنوان کرد: ويزا، خدمات پزشکي و بيمه زائران از جمله اولويت هاي در نظر گرفته شده براي متقاضيان سفر به عتبات عاليات در ايام اربعين است و تقاضا داريم علاقمندان ثبت نام خود را به روزهاي آخر موکول نکنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html