پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225985
شرايط پذيرش 10 هزار دانشجومعلم در کنکور 95/ بيش‌ترين پذيرش معلم در تهران و خوزستان
تاریخ انتشار : 1395/05/25 09:36:53
نمایش : 1481
معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان،‌به جزئيات پذيرش 10 هزار دانشجومعلم از طريق کنکور سراسري 95 اشاره کرد و گفت:‌ 40 درصد سهميه دانشجومعلمان به آموزش ابتدايي و بيش‌ترين پذيرش به تهران و خوزستان اختصاص دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ نعمت‌الله موسي‌پور معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس،‌ به جزئيات پذيرش ۱۰ هزار دانشجومعلم از طريق کنکور ۹۵ اشاره کرد و اظهار داشت: همانطور که مطلع هستيد هنوز پذيرش و تعداد رشته‌هايمان را در دفترچه کنکور اعلام نکرديم و اين چند روز نيز براي اخذ مجوز و رديف استخدامي تلاش‌هاي بسياري شده است.

وي با بيان اينکه پذيرش دانشگاه فرهنگيان وابسته به قانون متعهدين خدمت است،‌ گفت: بايد پيش از پذيرش دانشجومعلم،‌ از سازمان امور استخدامي به تعدادي که دانشجو جذب اين دانشگاه مي‌شود،‌ رديف استخدامي اخذ شود که البته اين موضوع در مذاکراتي قبلاً بين وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگيان و سازمان برنامه و بودجه موافقت شده بود تا ۱۰ هزار دانشجو از ديپلم پذيرش شده و دوره چهار ساله را در دانشگاه فرهنگيان و تربيت‌دبير شهيد رجايي بگذرانند و ۱۰ هزار نفر نيز «مهارت‌آموز» از ليسانس پذيرش کرده و دوره يکساله را طي کنند.

موسي‌پور ادامه داد: براي اينکه بتوانيم همه به نيازهاي آينده آموزش و پرورش و هم نيازهاي کوتاه‌مدت اين وزارتخانه که مربوط به سال آينده است،‌ پاسخ دهيم به جمعيت ۲۰ هزار نفر نياز است و بر اين اساس بايد سازمان امور استخدامي موافقت مي‌کرد.

وي افزود: با توجه به تفکيک سازمان برنامه و بودجه از سازمان امور استخدامي و استقلال اين سازمان، موضوع اخذ مجوز براي پذيرش ۱۰ هزار دانشجومعلم در کنکور ۹۵ با تأخير مواجه شد و عملاً فهرست نيازهاي آموزش و پرورش براي پذيرش معلم در سال ۱۳۹۹، تأخير داشت که ديروز بعد از مذاکرات متعدد منجر به صدور موافقت‌نامه شد.

* دفترچه ضميمه کنکور تا پايان وقت اداري امروز آماده مي‌شود

معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان با بيان اينکه همکاران در سازمان سنجش در حال آماده‌سازي دفترچه ضميمه هستند، گفت: به احتمال زياد تا پايان وقت اداري امروز دفترچه ضميمه از طريق سايت سازمان سنجش منتشر مي‌شود و تمام متقاضيان حرفه معلمي مي‌توانند براي تحصيل در دانشگاه فرهنگيان ثبت‌نام کنند.

موسي‌پور با بيان اينکه بيش از ۹ هزار نفر از سهميه ۱۰ هزار نفري دانشجو معلمان ۹۵ به دانشگاه فرهنگيان و بين ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر نيز به دانشگاه تربيت‌دبير شهيد رجايي اختصاص دارد،‌ اظهار داشت:‌ اين توزيع پذيرش به دليل رشته‌هايي است که تحت پوشش اين دو دانشگاه قرار دارد.

وي اضافه کرد:‌ دانشجومعلماني که در سال تحصيلي ۹۶-۹۵ وارد دانشگاه فرهگنيان مي‌شوند،‌ سال تحصيلي ۱۴۰۰-۱۳۹۹ وارد مدارس خواهند شد و اين موضوع بر اساس نيازهاي آموزش و پرورش يعني خروجي اين وزارتخانه و خروجي رشته‌هاي مختلف محاسبه شده است.

وي توضيح داد: به عنوان مثال آموزش و پرورش کاملاً محاسبه کرده است که چه تعداد نفر، در چه رشته‌اي و چه جنسيتي در سال ۱۳۹۹ بازنشسته خواهند شد که در استاني مانند خوزستان ۱۲۰۰ نفر در سال ۹۹ بازنشسته شده و امسال به همين تعداد دانشجو جذب مي‌کنيم که رشته و جنسيت آن مشخص است.

* دوسوم سهميه ۱۰ هزار نفري دانشجومعلمان سال ۹۵ به آقايان اختصاص دارد

معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان به جنسيت پذيرش دانشجومعلم در کنکور سراسري سال ۹۵ اشاره کرد و گفت:‌ بين ۳۴۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر دانشجومعلم خانم و مابقي دانشجومعلم آقا خواهند بود به عبارت ديگر دو سوم دانشجومعلمان را آقايان و يک سوم آن را بانوان تشکيل مي‌دهند.

موسي‌پور با بيان اينکه ۱۶ رشته کارشناسي در کنکور سراسري سال ۹۵ براي دانشگاه فرهنگيان پذيرش وجود خواهد داشت، اظهار داشت: بيش‌ترين تعداد را آموزش ابتدايي با حدود ۴۰ درصد به خود اختصاص داده است که اين افراد براي دوره اول و دوم ابتدايي مدارس آموزش مي‌بينند و به اصطلاح به آنها آموزگار گفته مي‌شود.

* شرايط دانشجومعلم شدن «دارا بودن نمره علمي کل ۶۵۰۰ و معدل حداقل ۱۵» است

معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان با تأکيد بر اينکه استان‌هاي تهران و خوزستان بيش‌ترين تعداد پذيرش دانشجومعلم را در کنکور سراسري سال ۹۵ به خود اختصاص داده‌اند‌،‌ گفت: ما طي سال‌هاي گذشته به اين جمع‌بندي رسيديم که بايد شرايطي را براي پذيرش از ديپلم در دانشگاه فرهنگيان بگذاريم و به همين دليل کسب نمره علمي کل ۶۵۰۰، حد پايه پذيرش است.

وي تصريح کرد:‌ امسال بومي‌گزيني داريم يعني از شهرستان براي شهرستان انتخاب مي‌کنيم و بايد حداقل نمره داوطلب ۶۵۰۰ باشد؛ ضمن اينکه حداقل معدل کل ۳ سال پاياني دوره دوم دبيرستاني داوطلب نيز بايد ۱۵ باشد.

* دانشجومعلمان سال ۹۵، حداکثر ۲۲ سال خواهند داشت

موسي‌پور به شرط سني پذيرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگيان اشاره کرد و افزود: داوطلباني که حداکثر ۲۲ سال تمام دارند مي‌توانند شغل معلمي را در دانشگاه فرهنگيان انتخاب کنند چرا که نهايتاً معلمان ما بايد در سن ۲۶ سال تمام وارد مدارس شوند.

وي به شرط سلامت جسمي و رواني دانشجومعلمان نيز اشاره کرد و گفت:‌ صلاحيت‌هاي عمومي و اخلاقي شامل صلاحيت‌هاي شخصيتي هم در گزينش، مصاحبه و بررسي‌هاي ورودي انجام مي‌شود.

* اخذ تعهد محضري از دانشجو معلمان براي تعهد خدمت

معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان با بيان اينکه پذيرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگيان دو برابر ميزان تحصيل که حداقل از ۸ سال کمتر نخواهد بود، متعهد خدمت مي‌شوند و اين موضوع نيز بر اساس تعهد محضري انحام مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه دانشگاه فرهنگيان، شبانه‌روزي است و تمام دانشجومعلمان از خوابگاه بهره‌مند خواهند شد،‌ افزود: دانشجومعلمان، مبلغي را به عنوان حقوق از دولت تحت عنوان هزينه تحصيل دريافت مي‌کنند که بر اساس قانون متعهدين خدمت تا ۴۵ درصد آن به دانشگاه باز گردانده مي‌شود تا بخشي از هزينه‌هاي دانشگاه تأمين شود که البته اين موضوع هر سال در بودجه دانشگاه لحاظ مي‌شود.

* نقل و انتقال دانشجومعلمان ممنوع است

موسي‌پور با بيان اينکه نقل و انتقال در سال تحصيلي جديد ممنوع است، گفت:‌ البته در موارد خاص نقل و انتقال وجود دارد اما در کل نقل و انتقال دانشجومعلمان ممنوع خواهد بود؛‌ ضمن اينکه درست است که پذيرش از بوم براي بوم است اما آموزش‌ها در جاهايي است که پرديس‌هاي دانشگاه فرهنگيان،‌ امکانات آموزشي و کمک آموزشي دارند و اگر فردي محل زندگي و محل کارش يک جاي مشخص است به اين معني نيست که در همان جا نيز آموزش ببيند بلکه آموزش‌هاي ما در جاهاي مختلف کشور پيش‌بيني شده است.

وي تصريح کرد:‌ افرادي که امسال در دانشگاه فرهنگيان پذيرفته مي‌شوند،‌ يک دوره ۴ ساله را مي‌گذرانند و برنامه‌ريزي‌هاي کاملاً مشخص پيش‌بيني شده است و طول دوره تحصيلي به خاطر مأموريت دانشگاه و تعهدات افراد،‌ ۴ سال است.

* آغاز تحصيل دانشجومعلمان سال ۹۵ از مهر امسال

معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان خطاب به علاقه‌مندان به شغل معلمي،‌ گفت: در سال گذشته يک سوم دانشجويان دانشگاه فرهنگيان داراي رتبه زير هزار بوده‌اند و امسال هم اميدواريم داوطلبان داراي رتبه خوب،‌ شغل معلمي را به عنوان کار خود برگزينند و در خدمت به کشور کوشش کنند و ما از اين داوطلبان مي‌‌خواهيم دانشگاه فرهنگيان را به لحاظ نوع فعاليت و ارائه خدمت در اولويت انتخاب خود قرار دهند.

وي همچنين در پايان با بيان اينکه دو برابر ظرفيت پذيرش، به مرحله مصاحبه و گزينش مي‌روند، افزود:‌ نفرات نهايي پس از مصاحبه تخصصي و بررسي صلاحيت‌هاي عمومي برگزيده شده و از مهر امسال نيز آموزش آنها در دانشگاه فرهنگيان آغاز مي‌شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html