پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204743
مکالمات نامحدود موبايلي از سر گرفته شد
تاریخ انتشار : 1395/01/24 15:44:16
نمایش : 2510
مکالمات نامحدود تلفن همراه که از چندي پيش به دستور رگولاتور متوقف شده بود، بار ديگر از سر گرفته شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مدتي است يکي از اپراتورهاي تلفن همراه بار ديگر امکاني براي استفاده مشترکان از مکالمات نامحدود در نظر گرفته است. براين اساس مشترکان اپراتور اول يا شرکت ارتباطات سيار مي‌توانند با شماره‌گيري #1000 * نسبت به فعال سازي اين طرح اقدام کند.

 

در قالب اين طرح که «مکالمه همراهي» ناميده شده مشترکان مي‌توانند براساس کارکرد قبض خود با پرداخت مبلغي از مکالمه نامحدود برخوردار شوند به عبارتي ديگر براساس رقم قبض مشترک به او مبلغي پيشنهاد مي‌شود تا به ازاي پرداخت مبلغ آن اين امکان ايجاد شود که مشترک از 720 دقيقه مکالمه درون شبکه‌اي رايگان (با تلفن ثابت و يا موبايل همراه اول) بهره‌مند شوند.

 

اما اجراي طرح مکالمات نامحدود به طور گسترده، به سال گذشته برمي‌گردد که اپراتورهاي مختلف تلفن همراه با طرح‌هاي تشويقي مختلف امکاني در نظر گرفتند تا مشترکان با پرداخت مبلغي بتوانند مدتي مکالمه نامحدود درون‌ شبکه‌اي داشته باشند.

 

پس از زماني نه چندان‌ طولاني اين طرح از سوي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي مورد بررسي قرار گرفت و دستور توقف آن صادر شد، چرا که به اعلام رگولاتور اجراي اين طرح تاثيرات منفي متعددي بر کيفيت شبکه برجاي گذاشته بود.

 

در ادامه اين روند دفتر مطالعات ارتباطات و فناوريهاي نوين مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي نيز به اين موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرد: طرح مکالمه نامحدود درون شبکه اي در ساير کشورهاي جهان و در اکثر قريب به اتفاق اپراتورها اجرا مي شود و از منظر رگولاتوري اقدامي موجه و کنشي رقابتي محسوب مي شود.

 

اجراي چنين طرح هايي توسط اپراتورهاي کشور به گفته کارشناسان منافع فراواني براي ذينفعان اعم از اپراتورها، مشترکان و دولت دارد و طرح هاي همه - سر - برد محسوب مي شود.

 

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اين طرح اپراتورها را ضد رقابتي تشخيص داد و دستور لغو طرح مکالمه نامحدود درون شبکه اي همه اپراتورهاي همراه کشور را صادر کرد در حالي که به گفته کارشناسان طبق ماده (6) و بند د ماده (18) قانون سياست هاي اصل 44، شوراي رقابت مسوول تشخيص فعاليت ضد رقابتي است.

 

علاوه بر آن سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مجري مصوبات کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات است حال آنکه اين کميسيون مصوبه اي براي لغو طرح مکالمه نامحدود اپراتورها صادر نکرده است.

 

برخي تحليلگران معتقد بودند که اين اقدام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي موجب تضييع حقوق مصرف کنندگان طرح تشويقي شده و آثار نامطلوبي را بر اپراتورهاي ارتباطي و همچنين درآمد دولت از فعاليت اين اپراتورها به جاي گذاشته است.

 

البته پس از مدتي مدير بررسي‌هاي فني سازمان تنظيم مقررات ارتباطات نيز در ارتباطات با امکان از سرگيري اين نوع طرح‌ها تاکيد کرد: طبق پروانه، امکان ارائه طرح‌هاي تشويقي تعرفه‌اي براي اپراتورها وجود دارد.

 

حسين فلاح جوشقاني در گفت‌وگو با ايسنا با تاکيد بر اينکه قطعا لازم است پيش از اجراي طرح‌هاي تشويقي، اپراتورها جزئيات آن را به رگولاتور اطلاع دهند، گفت: البته طبق پروانه اپراتورها اين‌گونه نيست که لازم باشد اپراتور براي ارائه هر طرح تعرفه‌اي، از ما تاييديه داشته باشند.

 

وي ادامه داد: قطعا اپراتورها مي‌توانند همين حالا هم در چارچوب پروانه خود به ارائه طرح‌هاي مختلف بپردازند، چرا که ما در اين زمينه تعيين تکليف نمي‌کنيم و اين امکان وجود دارد که اپراتورهاي مختلف تخفيف‌هاي متنوعي را براي مشترکان در نظر بگيرند.

 

به گفته او اين موضوع نيز به بازاريابي و مارکتينگ آنها بستگي دارد و ما تنها براي آنها اين شرط را در نظر گرفته‌ايم که کيفيت خود را کاهش نداده و اطلاع‌رساني دقيق و شفافي براي مشترکان داشته باشند و چارچوب‌هاي پروانه خود را رعايت کنند.

 

فلاح همچنين يادآور شد: بحث توقف سرويس مکالمات نامحدود هم زماني اعلام شد که به دليل افزايش ترافيک و کاهش کيفيت خدمات اعتراضاتي به سازمان منعکس شد.

 

وي عنوان کرد: به دنبال طرح اين گلايه‌ها سازمان تنظيم مقررات از اپراتورها خواست اطلاعات مربوط به تاثير اين طرح در شبکه خود را اعلام کنند تا ما بدانيم که به عنوان مثال چه تعداد از مشترکان از اين طرح استفاده کرده‌اند، اجراي چنين طرح‌هايي چه اندازه در کيفيت شبکه تاثير گذاشته و چه درآمدي براي اپراتور به همراه داشته است؟

 

مدير بررسي‌هاي فني سازمان تنظيم مقررات ارتباطات ادامه داد: در آن مقطع هم بحث ما اين نبود که جلوي اجراي اين طرح‌ گرفته شود، بلکه ما بر اين نکته تاکيد داشتيم که بايد شرايط اجراي طرح‌ها به گونه‌اي باشد که موجبات نارضايتي مشترکان از خدمات اپراتور را به همراه نداشته باشد.

 

وي ادامه داد: البته بايد به اين مساله توجه داشت که براي ارائه طرح‌هايي از اين دست لازم است ابتدا زيرساخت‌هاي مربوطه از سوي اپراتور فراهم شود که در اين زمينه نيز ما جلسات متعددي با اپراتورها داشته‌ايم تا به اين نتيجه برسيم که چگونه مي‌توان با حفظ کيفيت طرح‌هاي خوبي ارائه داد تا چه در ايام عيد و چه ايام پس از آن، مشترکان بتوانند از تخفيف‌هاي اپراتور نيز بهره‌مند شوند.

 

فلاح جوشقاني در عين حال از همکاري اپراتورها براي تهيه چارچوبي خاص براي طرح‌هاي تشويقي خبر داد و گفت: در اين قالب تلاش داريم در عين حفظ کيفيت، ضرري هم به ساير اپراتورها وارد نشود.

 

مدير بررسي‌هاي فني سازمان تنظيم مقررات ارتباطات در پايان يادآور شد: نکته‌ي ديگر آنکه، در خصوص طرح‌هاي تشويقي هم، هيچ کشوري در دنيا اين‌گونه نيست که اين طرح‌ها را به طور تمام مدت ارائه کند، به هر حال طرح‌هاي تشويقي مربوط به يک دوره زماني خاص مي‌شوند و در زمان ارائه آنها بايد مشترک به طور شفاف بداند که تفاوت اين سرويس با شرايط عادي از چه قرار است.

منبع:ايسنا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html