پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183499
زمان پرداخت وام ۱۰ميليوني خريد کالاي ايراني
تاریخ انتشار : 1394/08/14 10:24:19
نمایش : 2645
رئيس مجمع کارآفرينان ايران گفت: متقاضيان وام ۱۰ميليوني خريد کالاي ايراني، در ابتدا بايد براي اعتبار سنجي به يکي از بانک‌هاي عامل مراجعه کرده و پس از ارائه گواهي کسر حقوق و سفته، کارت اعتباري از صفر تا ۱۰ ميليون تومان با سود ۱۲ درصد دريافت کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اجراي طرح کارت‌هاي اعتباري ۱۰ ميليون توماني خريد کالاهاي بادوام داخلي از هفته آينده کليد خواهد خورد و هر روز اخبار جديدي از نوع، مکانيزم توزيع کارت، فهرست کالا، نحوه بازپرداخت تسهيلات خريد کالا و مشمولان اوليه اين طرح منتشر مي‌شود.

جديدترين اخبار حکايت از آن دارد که در حال حاضر ۵۳ محصول (انواع لوازم خانگي) در ليست ابتدايي اين طرح (کارت اعتباري کالاي ايران) قرار گرفته است. پيگيري‌ها بيانگر آن است که اين طرح فقط شامل محصولات توليدي در داخل کشور مي‌شود و محصولات مونتاژي در ليست پيش‌بيني شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ندارند.

در نظر نگرفتن محصولات مونتاژي در اين طرح (کارت اعتباري کالاي ايران) در حالي است که در حال حاضر برندهاي خارجي بسياري در کشور مونتاژ مي‌شود و برخي از اين محصولات بعضا از کيفيت بالاتري نسبت به برخي از محصولات داخلي برخوردارند که اين امر گرايش متقاضيان به اين محصولات را به همراه داشته است. در اين ميان، نبود محصولات مونتاژي در فهرست کالاي منتخب از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت، محدود شدن حق انتخاب متقاضيان را به همراه خواهد شد. اين امر در حالي است که به گفته مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين طرح کالاها از لحاظ کيفيت، قيمت و دوام و نيز خدمات پس از فروش گزينش شده‌اند و به اين ترتيب با امکان انتخاب کالا توسط مشتريان، فضاي رقابتي عادلانه‌اي براي فروش ايجاد خواهد شد.

به گفته مسوولان اين وزارتخانه، فاز اول اين طرح مشمول کليه حقوق‌بگيران و بازنشستگان دولتي خواهد شد و کالا با نرخ سود ۱۲ درصد در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت. علاوه بر اين طرح (کارت اعتباري کالاي ايران)، دولت براي خروج از رکود براي نيمه دوم سال جاري خريد اقساطي خودرو با تسهيلات ۲۵ ميليون توماني و سود ۱۶ درصد را نيز مدنظر قرار داده که فهرست خودروهاي مشمول اين طرح نيز از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز اعلام نشده، اما جديدترين اخبار از قرار گرفتن ۲۵ نوع خودروي سواري و ۱۹ نوع وانت در فهرست وزارت صنعت، معدن و تجارت حکايت دارد.

محمدرضا دياني، رئيس مجمع کارآفرينان ايران درخصوص اينکه در طرح خريد لوازم خانگي چه محصولاتي در نظر گرفته شده است مي‌گويد: طرح پيش‌بيني شده در راستاي حمايت از توليدکنندگان داخلي صورت گرفته، به همين دليل تنها مشمول برندهاي توليد داخل مي‌شود و محصولات مونتاژي در فهرست پيشنهادي مدنظر قرار ندارند.

به گفته دياني، انواع لوازم خانگي، فرش و موکت، مصنوعات چوبي و مبلمان و سرويس خواب مشمول اين طرح مي‌شود و علاوه بر اين محصولات مقرر شده تا برخي از محصولات معدني از جمله کاشي و سراميک نيز در اين طرح گنجانده شوند.

رئيس مجمع کارآفرينان ايران درخصوص چگونگي اجراي اين طرح نيز مي‌گويد: براي اجراي اين طرح دستگاه‌هاي کارت‌خوان (POS) تعريف شده و با اين دستگاه اين امکان براي متقاضيان به‌وجود مي‌آيد تا بتوانند از تمام مراکز مجهز به اين دستگاه نسبت به خريد محصولات مورد نظر خود اقدام کنند.

دياني در پاسخ به اين پرسش که آيا امکان خريد کالا در چند فروشگاه توسط يک کارت وجود دارد نيز اظهار کرد: کارت‌ها به‌گونه‌اي تعريف شده‌اند که اين امکان را به خريدار مي‌دهند که بتوانند با يک کارت از فروشگاه‌ها و برندهاي مختلف خريد کنند و براي سهولت اين کار نيز به هنگام خريد، متقاضي در ابتدا کد «GS۱» کالا که تعيين‌کننده شرکت توليدکننده، نوع کالا و تاريخ توليد است را وارد کرده و پس از آن اقدام به خريد کالاي مورد نظر مي‌کند. به واسطه اين کد بانک مرکزي نيز از طريق شاپرک اقدام به دسته‌بندي کالاي خريداري شده مي‌کند و در پايان ماه وجه به حساب شرکت توليدکننده واريز خواهد شد.

به گفته رئيس مجمع کارآفرينان ايران، زيرساخت‌هاي طرح توسط بانک مرکزي پيش‌‌بيني شده و کد «GS۱» براي شرکت‌هاي توليدکننده تعريف مي‌شود. مراکز عرضه کالا يکي ديگر از سوالاتي است که اين روزها از سوي متقاضيان خريد کالا مطرح است.

در اين خصوص دياني مي‌گويد: متقاضيان مي‌توانند براي خريد به فروشگاه‌هاي سراسري کشور که به دستگاه کارت‌خوان اين طرح مجهز هستند يا اتحاديه‌ها، تعاوني‌ها و برندشاپ‌هاي داخلي مراجعه کرده و نسبت به خريد محصول مورد نظر خود اقدام کنند.

به گفته رئيس مجمع کارآفرينان ايران، متقاضيان طرح (کارت اعتباري کالاي ايران) در ابتدا بايد براي اعتبار سنجي به يکي از بانک‌هاي عامل مراجعه کرده و پس از ارائه گواهي کسر حقوق و سفته، کارت اعتباري از صفر تا ۱۰ ميليون تومان با سود ۱۲ درصد دريافت کنند.

دياني با اشاره به اينکه طرح‌هايي که پيش از اين براي عرضه محصولات لوازم خانگي با وام بانکي پيش‌بيني شده بود شکست خورده است، اظهار کرد: در طرح جديد، بانک مرکزي تامين‌کننده منابع مالي است و اين امر موجب مي‌شود تا طرح به خوبي پيش‌برود.

به گفته رئيس مجمع کارآفرينان ايران، در اين طرح تسهيلات با سود ۱۰ درصد از سوي بانک مرکزي در اختيار بانک‌ها قرار مي‌گيرد و بانک‌ها نيز کارت‌هاي اعتباري را با سود ۱۲ درصد در اختيار متقاضيان قرار مي‌دهند که اين امر موجب مي‌شود تا امکان تخلف در اين طرح به صفر برسد.

براساس اين طرح (کارت اعتباري کالاي ايران) متقاضيان مي‌توانند براي خريد از دو روش استفاده کنند. اولين روش خريد از درگاه اينترنتي شرکت توليدکننده است و دومين روش مراجعه به فروشگاه‌هاي سراسري کشور که به دستگاه کارت‌خوان اين طرح مجهز هستند يا اتحاديه‌ها، تعاوني‌ها و برندشاپ‌هاي داخلي است. از سوي ديگر، مدت زمان اعتبار کارت دو ماه (۶۰روز) پيش‌بيني شده و براي هر فرد يک کارت اعتباري کالا صادر خواهد شد.


مرجع : تسنيم
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html