پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182997
رئيس هيئت تحقيق و تفحص خودروسازي:
پيام کمپين "نه به خودروي داخلي" به گوش مسئولان رسيد/ تحريم ها بلافاصله برداشته نشوند، نمايندگان راي به توافق نمي دهند
تاریخ انتشار : 1394/06/29 10:33:15
نمایش : 1204
عليلو گفت: بخشي از اهداف کمپين تامين و حرکتي ايجاد شده است و خود بنده نيز شاهد اين حرکت ها هستم، تصميم هايي در جهت کيفي سازي و استاندارد سازي محصولات گرفته شده است و همه اين تصميمات به گوش نمايندگان ملت مي رسد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي عليلو در گفت و گو با خبرنگار آناج با اشاره به تأمين برخي اهداف کمپين "خودروي داخلي نخريد" گفت: بحث کمپين تقريبا الان حل شده است و مردم موفق شدند پيام نارضايتي خود از کيفيت پايين خودروهاي داخلي را به گوش مسئولين برسانند.

وي با بيان اينکه موج پيگيري بحث هاي خودرو جدي تر شده است، اظهار کرد: پيامي به مسئولين رسيده است و تلنگري از سوي ملت به مسئولان وارد شده است و خود نمايندگان مجلس در اين موضع به حد کافي پيام دريافت کرده اند و به صورت جدي تر پيگير مسائل هستند.

وي خاطرنشان کرد: مردم بايد به اين حد کفايت کنند چون ادامه فعاليت اين کمپين باعث سوء استفاده هاي افرادي به خصوص همان ها که وارد کننده خودروهاي چيني و بي کيفيت هستند مي شود و اين به صلاح کشور و توليد ملي نيست و نبايستي اجازه موج سواري به اين افراد توسط ملت داده شود.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: خواهش ما از مردم اين است که مراقب سوء استفاده و سود جويي برخي افراد که به نفع خودشان اين مواقع حرکت مي کنند، باشند و اجازه برخي حرکت هايي خارج از اهداف ايجاد کمپين باشند.

مسئولين پيام شفاف ملت را دريافت کنند

وي ادامه داد: درخواست ما از مسئولين هم اين است که اين پيام هاي شفاف ملت را جدي بگيرند، چون به هر صورت اگر توجه نکنند، مردم بيکار نمي نشينند و باز هم در موقع خود به هر نحوي که صلاح ببينند وارد کار مي شوند و آن موقع ممکن است ضرر آن به توليد و صنعت ملي بيشتر باشد. لذا اين مسئولان هستند که بايد با به موقع عمل کنند و با کنترل اين حرکت ها، پاسخگويي مناسب و به جايي هم داشته باشند.

نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي اذعان کرد: بخشي از اهداف کمپين تامين و حرکتي ايجاد شده است و خود بنده نيز شاهد اين حرکت ها هستم، تصميم هايي در جهت کيفي سازي و استاندارد سازي محصولات گرفته شده است و همه اين تصميمات به گوش نمايندگان ملت مي رسد و اين يعني اهدافي از ايجاد کمپين در حال تامين شدن است و قطعاً اين تلاش ها ناشي از اين نوع تذکر ها و پيام رساني هاست.

وي تصريح کرد: اگر بگوييم ايجاد اين کمپين باعث پايين آمدن قيمت خودروها شده است، نه اين اتفاق نيافتاده است و مردم بايد بدانند، همين قيمت خودروي پرايد را مي خواستند تا آخر سال 93 به 32 ميليون تومان برسانند و يا زمزمه افزايش قيمت پژو که قيمت پژو را هم مي خواستند تا 55 و 60 ميليون تومان افزايش بدهند ولي انجام حرکاتي چون تحقيق و تفحص و پيگيري ها از طرف نمايندگان ملت در مجلس يا مقاومت هاي مردم و تذکرات آنها باعث کنترل شد.

وي افزود: مردم بايد به اين حرکت ها کمک کنند تا به خواسته هاي آنها در جهت کيفي سازي و استانداردسازي توجه شود و به نحو مناسب شاهد تحول در اين صنعت باشيم.

ادعاهاي آمريکا براي برداشته نشدن تحريم ها دور باطل است

عليلو با بيان اينکه ادعاهاي آمريکا در مورد تحريم ها و بازگشت پذير بودن و تعليق هاي تحريم ها و حرف هايي از اين دست، دور باطل است، گفت: آمريکايي ها هميشه خواستند از موضع بالا با کشورمان حرف بزنند و به اصطلاح پرستيژ قلدري خود را کماکان داشته باشند و به آن اصرار دارند و مي خواهند موقعيت بين المللي خود را حفظ کنند و در گذشته نيز حرف هايي از اين دست فراوان گفته اند، ولي مطمئن باشند دوره اين گونه صحبت ها بر عليه کشورمان تمام شده است و به اصطلاح ايراد اين سخنان آب در هاون کوبيدن است.

مسئولي که حرف هاي آمريکايي ها براي تحريم را تکرار کند خائن به کشور است

وي گفت: اگر واقعاً مي خواهند جايگاه آمريکا در آينده خوب باشد بايد به ادبيات تازه اي روي بياورند و از گذشته عبرت بگيرند و رو به تعامل بياورند و حد و حدود خود را بشناسند و اگر در ايران هم مسئولي بخواهد به تعليق و قابل برگشت پذير بودن تحريم ها بها دهد و به حرف هاي آمريکايي ها راضي باشد و گردن خم کند، هر مسئولي و در هر مقامي که باشد، صحبت هاي آن مسئول را جز خيانت نمي توان چيز ديگري معني کرد.

عليلو خاطرنشان کرد: در جريان ملي شدن نفت هر کس که خيانت کرد در تاريخ ثبت شد، در اين جريان هم هر کسي به منافع ملي کشور خائن باشد بدتر از آن زمان در تاريخ ثبت خواهد شد و تاريخ اين نفرات را رسوا خواهد کرد و لذا هيچ گونه راهي ندارد که جمله اي که مقام معظم رهبري به عنوان خط اول جريان مذاکرات مطرح نموده اند و آن هم برداشته شدن همزمان کليه تحريم ها با امضاي توافق نامه است، فراموش شود و اگر بخواهند عدول کنند و کوتاه بيايند با پاسخ قاطع نمايندگان ملت روبرو خواهند شد.

اگر براي تحريم ها پيش شرطي بگذارند، مجلس ايران تمکين نمي کند

وي به نامه اوباما به رهبر انقلاب اشاره کرده و عنوان کرد: اوباما در اين نامه نوشته بود آمريکا آماده است بدون هيچ پيش شرطي با کشورمان مذاکره کند و اين بي هيچ پيش شرطي شامل تمام جنبه هاي مذاکرات مي شود، ايران آقايي کرده و فرصتي به آمريکا داد و وارد مذاکرات شده است و در مقاطعي هم که صلاح بوده مواضع خود را تعديل کرده است ولي در بحث تحريم ها به هيچ عنوان قابل قبول نيست که شرطي براي برداشته شدن و نشدن آن بگذارند.

اين نماينده مجلس نهم ابراز کرد: اگر اين موضوع بخواهد همواره مطرح بماند، قطعاً ايران و مجلس ايران به آن تمکين نخواهد کرد و نمايندگان به آن رأي نخواهند داد و بايستي به محض امضاي توافق تحريم ها به طور کلي از بين بروند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html