سخنگوي شرکت مخابرات ايران گفت: مشترکان اپراتور تلفن همراه در صورت تمايل به درخواست پيامکهاي انبوه، پيامکي به شماره 8999 ارسال کنند.
به گزارش
پايگاه خبري تحليلي پيرغار، داوود زارعيان سخنگوي شرکت مخابرات ايران در گفتگو با
خبرنگارگروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به ساماندهي پيامکهاي تبليغاتي اظهار کرد: اکثر مشترکان پيامکهاي که به درخواست خودشان ارسال ميشود با پيامکهاي انبوه ارسالي براي مشترکان اشتباه ميگيرند، به همين منظور باز ارسال پيامکهاي تبليغاتي ناراضي هستند.
وي افزود: سه نوع پيامک داريم که دسته اول پيامکي که فرد براي فرد ديگري ارسال ميکند و دسته دوم پيامکهاي مانند بانکها و ... است که از يک مرکز براي تعدادي مشترکان به درخواست خودشان ارسال ميشود و دسته سوم پيامکهاي انبوه يا پيامکهايي که بدون اراده مشترک از يک مرکز براي تعداد زيادي از مشترکان ارسال ميشود.
زارعيان در ادامه در خصوص ارسال پيامکهاي تبليغاتي و کسر هزينه از شارژ مشترکان تصريح کرد: ارسال پيامکهاي بدون اجازه مشترک رايگان است و تنها پيامکهاي ارزش افزوده در صورتي که مشترک تاييد کند هزينه آن ها از شارژ مشترک کسر ميشود لذا در صورتي که بدون درخواست مشترک براي ارسال پيامک، هزينهاي کم شود، ميتواند با شماره 9990 تماس بگيرد تا از ادامه کار جلوگيري شود.
وي در پايان با اشاره به حذف پيامکهاي تبليغاتي مشترکان گفت: در شرکت ارتباطات سيار حدوئد 13 تا 14 درصد مشترکان حذف پيامکهاي را به سامانه 9990 اعلام کردند اما مشترکان نيز مي توانند پيامکي به شماره 8999 ارسال و درخواست عدم ارسال پيامکهاي تبليغاتي خود را عنوان کنند.