پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182555
عضو کميسيون اقتصادي مجلس مطرح کرد؛
آخرين جزئيات پرونده بابک زنجاني، خاوري و ماجراي شکايت احمدي نژاد از معاون روحاني
تاریخ انتشار : 1394/05/24 18:02:02
نمایش : 1359
عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت : اگر پرونده شکايت احمدي نژاد از جهانگيري به مراحل جدي رسيدگي برسد يک مقابله سياسي بين دولت فعلي و قبل شکل مي گيرد که بيشتر جنبه تبليغاتي از سوي دولت قبلي خواهد بود و دولت فعلي هم به مواردي از همين نوع اشاره مي کند که احتمالا تلاش براي تثبيت قدرت سياسي خود و مجلس آينده باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار ابراهيم نکو عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو  با " کارگران کرمان "در رابطه بانحوه رسيدگي به پرونده بابک زنجاني مفسد اقتصادي گفت : برخوردهاي خيلي مهربانانه با اين نوع اشخاص سبب شده احساس کنند که مي توانند به راحتي از اين فضاي محبت آميزايجاد شده سوء استفاده نمايند و بعضي از مسائل را کتمان کنند.

نامه نگاري به نمايندگان از فنون فرار براي رفع اتهام است

دبير کميسيون اقتصادي مجلس در ادامه افزود : طولاني شدن زمان رسيدگي به پرونده اقتصادي بابک زنجاني سبب شده است که وي يک سري فنون را بياموزد و به خدمت بگيرد تا بتواند بهترين بهره را از اين نوع مهارت ها ببرد.

وي با اشاره به نامه ي اخير زنجاني به اعضاي مجلس ابراز کرد : اين فنون به وي آموخته است که به بعضي از نمايندگان نامه بنويسد و برخي از اموال که متعلق به ايشان بودند را کتمان کنند اما اين عمل تاثيري در رويه و قضاوت نمايندگان نخواهد گذاشت .

نکو اظهار کرد : شايد نمايندگان اين نامه را دريافت کرده و موضوعات مطرح شده از سوي چنين شخصي را هم مطالبه بکنند اما اينکه تاثيري در قضاوت آنها داشته باشد بعيد است ،اما نبايد امروز براي اين افراد زمينه ها يي در جهت سوء استفاده از نمايندگان فراهم کرد.

دبير کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اينکه وي حق دفاع از خودش را دارد و بايد اين حق را محفوظ دانست اما اين همه تغيير رفتار و تناقض گويي در جريان رسيدگي به يک پرونده از سوي متهم بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

پرونده خاوري به کجا رسيد؟!

ابراهيم نکو درپاسخ به سوال خبرنگارما مبني بر اينکه پرونده خاوري به کجا رسيد ، افزود : اين يک موضوع فني است و اظهار نظر دراينگونه مسائل بدون استناد به محکمات موجبات عوارضي دارد ،يعني بايد نسبت به اين گونه مسائل پاسخگو بود لذا بايد به مسئولين امر رجوع شود و بنده براي قضاوت يا اظهار نظر نياز به شناخت پيچيدگي خاصي اين پرونده دارم لذا چون اطلاعات دقيقي در اين مورد ندارم نمي توانم اظهار نظر کنم.

ريشه پرونده اختلاس بابک زنجاني در دولت توسعه و تمدن بوده است؟!

وي با اشاره به اينکه ريشه پرونده اختلاس بابک زنجاني در دولت توسعه و تمدن بوده است ، افزود : اين پرونده يک پروسه زماني طولاني را طي نموده واز يک سو به سبب حجم اتفاقات افتاده بايد طبيعي به نظر برسد لکن از دگرسو طي فراز و نشيب هايي که در دوران رسيدگي به اين پرونده ها وجود داشته است موجب شده تغييراتي در روند اين نوع پرونده ها به وجود آيد.

نکو با بيان اينکه رسيدگي به اين نوع پرونده ها که از نظر فني بسيار پيچيده اند و نياز به نظرات کارشناسان متعددي دارد،افزود : در مراحل اوليه اتهام به يک فردي وارد مي شود لذا بايد از خودش رفع اتهام نمايد ودر مراحل بعدي روز ها، هفته ها و حتي ماه ها براي اين گونه افراد مسائلي مطرح خواهد شد که پاسخگويي به اين ها بسيار زمان بر است .

با قاطعيت تمام براي احقاق حقي که متعلق به ملت است تلاش خواهيم کرد

دبير کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اينکه بايد نسبت به جزئيات پرونده زنجاني دقت بيشتري شود، اذعان کرد : با قاطعيت تمام براي احقاق حقي که متعلق به ملت است تلاش خواهيم کرد و جايي اگر احساس بشود که خدشه ويا کوتاهي صورت مي گيرد نمايندگان نيز در مقابل اجراي آن قد علم خواهند کرد.

وي در ادامه افزود : دستگاه قضايي ايران بسيار دقيق به اين گونه پرونده ها رسيدگي مي کند و دربعضي مواقع متهم به طور کامل تبرعه شده وحقوقش را دريافت کرده است که اين گواه از اقتدار دستگاه قضاي ما دارد اما دعوي بابک زنجاني از آن پرونده هايي است که هر روز که جلوتر مي رود يک مورد جديد مطرح وبه ديگر اتهامات مورد بررسي اضافه مي شود که امروز به عنوان يک پرونده پر از حاشيه و ابهام از آن نام برده مي شود .

شکايت محمود احمدي نژاد از معاون اول رياست جمهور فعلي

نکو در رابطه با شکايت محمود احمدي نژاد از معاون اول رياست جمهور وقت، عنوان کرد: نبايد به واسطه اينکه احمدي نژاد ديگر در قدرت نيست اتهاماتي به او وارد شود لذا به عنوان يک شخص حقيقي حق دارد که براي تبرئه اتهامات وارد شده از سوي دولت وقت ، مسائلي را مطرح واز خود دفاع کند.

دبير کميسيون اقتصادي مجلس اذعان کرد: احمدي نژاد شکوايه اي را تنظيم وبه دستگاه قضايي ارائه کرده است لذا از اينکه وارد مراحل قانوني جديد خودش شده باشد يا نه واينکه احمدي نژاد چه چيزهايي خواهد گفت ويا جهانگيري چه تاکتيک هاي براي دفاع از خود بکار خواهد برد هنوز خبري به دستمان نرسيده است.

مقابله سياسي بين دو دولت فعلي وقبلي ايران

وي با اشاره به نحوه رسيدگي به اين شکايت،ابراز کرد : اگر  پرونده  شکايت احمدي نژاد از جهانگيري به مراحل جدي رسيدگي برسد يک مقابله سياسي بين دولت فعلي و قبل شکل مي گيرد که بيشتر جنبه تبليغاتي از سوي دولت قبلي خواهد بود  و دولت فعلي هم به مواردي از همين نوع اشاره مي کند که احتمالا تلاش براي تثبيت قدرت سياسي خود و مجلس آينده باشد.
 

شکايت احمدي نژاد مورد نادري نيست

نکو با بيان اينکه بايد منتظر مطرح شدن جزئيات مسائل درمراحل دادياري باشيم، خاطر نشان کرد : در رابطه با نادر بودن چنين شکايت هايي بايد گفت در دستگاه قضاي ما اين موضوع امري طبيعي است و مطرح شدنش هم اشکالي ندارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html