پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182530
واکنش بازار به «کمپين خريد خودرو صفر ممنوع»
تاریخ انتشار : 1394/05/22 18:14:10
نمایش : 2442
کمپين نخريدن خودرو اين روزها به نظر مي‌رسد روي بازار اثر گذاشته است؛ تا جايي که هم‌اکنون نه‌تنها شاهد اقدام براي نخريدن خودروهاي صفر، بلکه انصراف ثبت‌نام‌کنندگان هستيم.
چند روزي است کمپيني تحت عنوان نخريدن خودرو از شرکت‌هاي توليدکننده خودروهاي داخلي در شبکه‌هاي مجازي و اجتماعي به وجود آمده است و علت آن نيز توسط مردم، بي‌کيفيتي خودروهاي داخلي و ارزان نشدن خودرو پس از توافق توسط خودروسازان عنوان مي‌شود.

به گزارش افکارخبر ، داستان به اين‌جا برمي‌گردد که در دو سه سال گذشته خودروسازان داخلي به بهانه‌هاي مختلف از قبيل تحريم و افزايش قيمت دلار در بازار و... شروع به گران کردن خودرو کردند؛ تا جايي که قيمت خودرو در اين مدت سه ساله تا سه برابر افزايش پيدا کرد. اين در حالي است که با وجود سه برابر شدن قيمت خودرو، اما تغييري در کيفيت خودروها ديده نمي‌شد و حتي مصرف‌کنندگان خودروهاي داخلي عنوان مي‌کنند که کيفيت خودروها روز به روز کاهش يافته و حتي شانسي است.

اين در شرايطي است که با افزايش قيمت خودرو در بازار آزاد و رکورد شکني‌‌هاي بي‌‌سابقه در اين بخش، سطح توقعات مردم نسبت به خودروهاي داخلي و کيفيت آن بيش از گذشته افزايش يافته است. کيفيت ساخت، قيمت مناسب و عادلانه، ايمني و بهره‌‌وري بالا که زنجيره‌‌هاي اصلي صنعت خودروسازي ‌است، همان حلقه‌هايي هستند که در صنعت خودروسازي کشور مفقود شده‌اند.

به عبارت ديگر، با وجود تمام قوانين و اجبارهايي كه طي سال‌هاي گذشته به منظور ارتقاي كيفيت به خودروسازان ابلاغ شده است، اما بررسي شكايات مردمي طي دو سال گذشته نشان مي‌دهد كه مشتريان هنوز هم نسبت به سطح كيفي خودروهاي داخلي بسيار گله دارند.

با اين وجود، در سال‌هاي اخير مردم به علت نياز، مجبور به خريد اين خودروهاي بي‌کيفيت و گران توليد داخل بودند.

از طرف ديگر، در اين مدت تعرفه گمرکي خودروهاي وارداتي نيز بالا رفته بود و به همين دليل قيمت خودروهاي وارداتي که به طور مستقيم به دلار مربوط بود، حتي تا سه برابر افزايش پيدا کرد و مردم ديگر شرايط خريد خودروهاي خارجي را کمتر داشتند. براي همين مجبور به خريد خودروهاي توليد داخل بودند که اين خودروها نسبت به قيمت امروزشان، براي مصرف‌کنندگان مطلوب به نظر نمي‌رسد.

در اين شرايط، چند روزي است که مردم عنوان مي‌کنند ديگر صبرشان به سر آمده و کمپين نخريدن خودروهاي داخلي را به راه انداخته‌اند که تاثير زيادي نيز روي بازار خودرو داشته است؛ به طوري که اين کمپين در حال حاضر باعث تعميق رکود در خريد خودروهاي صفر از نمايندگي خودروسازان داخلي شده است. همين موضوع موجب شده که روند کاهشي قيمت‌ها را در بازار شاهد باشيم و قيمت‌ها نسبت به يک هفته اخير کاهشي چشم‌گير و در حدود ۵۰۰ تا ۲ ميليون تومان داشته است؛ اين در حالي است که خودروسازان نسبت به کاهش قيمت خودرو مقاومت مي‌کنند و حتي ساز گراني را مي‌زنند.

از سوي ديگر، نکته ديگري که در بازار مشاهده مي‌شود، اين است که مشترياني هم که ماه‌هاي گذشته نسبت به ثبت‌نام و پيش‌خريد خودرو اقدام کرده بودند، هم‌اکنون شروع به انصراف در نمايندگي‌هاي خودروسازها کردند.

نمايشگاه‌داران معتقدند با ادامه اين کمپين و انصراف مشتريان از گرفتن خودرو، قيمت‌ها در چند روز آينده نيز کاهش بيشتري در بازار خواهد داشت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html