پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182488
مهدي هاشمي چه کسي را «ذبيح» زندان رفتن خود کرد؟!
تاریخ انتشار : 1394/05/19 10:11:20
نمایش : 1242
مهدي هاشمي، فرزند آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، روز يکشنبه گذشته در هنگام ورود خود به زندان اوين براي گذران مدت حبس، متني را خواند که معناي قابل تأملي در آن وجود دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، او در متن قرائت شده اينطور بيان مي‌کند که به منظور دفاع از پدرش، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و جلوگيري از ضربه زدن افراد افراطي به ايشان، خواهان آن است که فرايند دادگاه و دفاعيات وي از طريق صدا و سيما پخش شود!

*مشخص نيست چرا مهدي هاشمي در آستانه قبول مجازات زندان، پاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را به ميان کشيده است؟

مهدي هاشمي جرايم اثبات شده‌اي دارد و هم‌اکنون بر اساس حکم محکمه قضايي جمهوري اسلامي ايران به زندان رفته است.

اينکه دفاعيات وي در دادگاه به نفع آبروي آقاي هاشمي است و دفاعيات بايد پخش شود تا افراطيون نتوانند به آيت‌الله ضربه بزنند! حرف درستي نيست زيرا اولاً آبروي آقاي هاشمي رفسنجاني مقدم بر صلاحديد قانوني دستگاه قضايي مبني بر علني يا غير علني بودن هيچ دادگاهي نيست و ثانياً مهدي هاشمي اگر قصد دفاع از پدر داشته و خوف آسيب ديدن جايگاه آيت‌الله وي را مي‌آزارد؛ از اول مي‌بايست وارد فعاليت‌هاي مسئله‌دار نشود. نه اينکه وارد شود، مرتکب حواشي فراوان گردد، چند سال را در اروپا بگذراند و سپس به کشور بازگردد و پس از اثبات جرم يا جرائمش، به ناگاه دلسوز پدر شود.

همچنين است که بيان اينکه عده‌اي براي ضربه زدن به آيت‌الله هاشمي در حال توطئه عليه فرزند ايشان هستند و يا مثلاً مانع پخش شدن دفاعيات مهدي هاشمي از صدا و سيما مي‌شوند؛ سخني است که هيچ پايه عقلاني و حتي سياسي ندارد.

مهدي هاشمي اگر مدعي است که چنين آدم‌هايي در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد چرا از انگليس به ايران بازگشت تا سبب هزينه براي آيت‌الله شود؟!

ممکن است پاسخ داده شود براي اينکه از حجم حملات عليه آيت‌الله هاشمي کاسته شود!

اين دليل هم پذيرفتني نيست زيرا مهدي هاشمي مي‌توانست در صورت چنين فرضي اساساً به انگلستان نرود.

باز هم تأکيد مي‌شود که او اگر دلسوز آيت‌الله هاشمي رفسنجاني است، مي‌توانست اساساً وارد فعاليت‌هاي نفتي نشود و به مسئله فتنه سال ۸۸ نيز ورود نکند و خيلي از فعاليت‌هاي پرحاشيه ديگر از جمله قرائت همين متن عجيب را کنار بگذارد.

لازم به ذکر است که علت تأکيد برخي از اعضاي خانواده آيت‌الله هاشمي بر اثبات وجود گروهي فرضي که قصد تخريب آقاي هاشمي را دارند و البته گويا به زعم آنها قدرت فراواني هم دارند! به شدت محل تأمل است.

آقاي هاشمي يک چهره انقلابي و سياسي و از رؤساي جمهور سابق در ايران است که هم‌اکنون بصورت روزمره فعاليت‌هايي را انجام مي‌دهد و گاهي هم نسبت به ابراز برخي نظرات در حوزه سياست اقدام مي‌کند.

نظام اسلامي نيز درباره هيچيک از شخصيت‌هاي منتسب به خود و مديران و مقاماتش در صورت بروز هيچ امر خلاف شرع و قانوني گذشت ندارد و با آنها و منتسبين به آنها هم برخورد مي‌کند.

اين ادعا نيز حرف واهي نيست و در ماجراهايي همچون بني‌صدر، اختلاس ۳ هزار ميلياردي، فساد ۱۲۳ ميلياردي، پرونده کرباسچي در شهرداري تهران و ... به اثبات رسيده است.

اکنون به نظر نمي‌رسد که بتوان در اين ميانه جايي براي فرض برخي از اعضاي خانواده آيت‌الله هاشمي باز کرد و چيزي به نام «افراد افراطي و مغرض» را در آن قرار داد که رفيق دزد و شريک قافله‌اند.

جالب آنکه اين آدم‌هاي فرضي نامرئي گويا مگس‌صفتي هم دارند و فقط در حاشيه افرادي پيدا مي‌شوند که خود صاحبان حاشيه‌هاي بزرگتري هستند.

و گرنه مگر فقط آقاي هاشمي رفسنجاني بوده که انقلاب کرده است؟!

آيا ساير انقلابيون شهير دچار بي‌فرزندي هستند که اين افراطيون ادعا شده‌ي عنود عليه انقلاب و چهره‌هايش، سراغي از آنها نمي‌گيرند؟!

بايد بصورتي صريح بيان کرد که مهدي هاشمي با خرج کردن آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بيانيه خود و ذبيح قرار دادن آبروي ايشان در پيش پاي خود، هيچ طرفي نبست الّا اينکه آيت‌الله را در مظانّ پاسخگويي به شبهات و رفع تُهَم بيشتري قرار داد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html