پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182434
پيشنهادات بانکي ايران به ايتاليا
تاریخ انتشار : 1394/05/14 19:16:52
نمایش : 1350
قائم مقام بانک‌مرکزي در ملاقات با هيئت اقتصادي ايتاليايي در بانک مرکزي به بيان سه پيشنهاد‌ در زمينه «تشکيل کارگروه ايفاي تعهدات» ،« گسترش روابط بانکي » و « تقويت همکاري هاي اقتصادي » پرداخت .
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روابط عمومي بانک مرکزي اعلام کرد: در اين ملاقات اکبر کميجاني ضمن ابراز خوشحالي از ديدار هيئت ايتاليايي تصريح کرد: حضور هيئت ايتاليايي در کمتر از دو هفته بعد از توافق هسته اي مهم و ارزشمند است و خوشبختانه با تغييرات و اصلاحات دولت يازدهم، زمينه ها به منظور گسترش روابط بانکي فراهم شده است.

قائم مقام بانک مرکزي، ضمن خوشامدگويي به هيئت ايتاليايي و اظهار اميدواري نسبت به اثرگذاري حضور اين هيات بر تقويت روابط اقتصادي ميان دو کشور، توضيحاتي را در خصوص تحولات اخير اقتصاد ايران ارايه کرد.

کميجاني در اين زمينه به توفيق چشمگير سياستگذاران اقتصادي ايران در زمينه کنترل نرخ تورم و کاهش آن از نرخ‌هاي بالاي ۴۰ درصد در اوايل تصدي دولت يازدهم به سطح۱۵.۶درصد در تيرماه سال ۱۳۹۴، حصول به رشد اقتصادي مثبت ۳.۰ درصدي در سال ۱۳۹۳ پس از يک دوره رکود اقتصادي در سالهاي ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲، ثبات مناسب بازار ارز و همچنين بهبود روند سرمايه‌گذاري در کشور و به طور کلي بازگشت ثبات به فضاي اقتصادي و بهبود فضاي کسب و کار کشور اشاره کرد.

وي در راستاي بهره ‌برداري از فرصت‌هاي پيش‌آمده در نتيجه توافقات و مذاکرات ايران با گروه کشورهاي ۱+۵، پيشنهادهاي سه گانه‌اي به شرح زير را به هيئت ايتاليايي مطرح کرد:

پيشنهاد اول: با توجه به اختلال به وجودآمده از محل اعمال تحريم‌ هاي بين‌المللي بر فرايند تسويه تعهدات خارجي بانکهاي ايراني، کميته‌اي متشکل از بانک‌هاي مرکزي ايران و ايتاليا و شرکت بيمه ساچه به منظور فراهم‌سازي شرايط لازم براي ايفاي تعهدات بانکهاي ايراني به بانکهاي ايتاليايي و ايجاد شرايط مناسب به منظور تداوم همکاري‌هاي بين بانکي در اين زمينه، تشکيل گردد.

پيشنهاد دوم: با توجه به اهميت روابط بانکي براي گسترش روابط تجاري، همکاري‌هاي ميان دو کشور در زمينه تقويت روابط بانکي تسريع و تقويت شود. کميجاني در اين زمينه مشخصاً به ايجاد شرايط مناسب براي ايجاد شعب بانکهاي ايراني در ايتاليا به ويژه بانکهاي خصوصي، اشاره کرد. لازم به ذکر است که در حال حاضر تنها بانک سپه در شهر رُم شعبه دارد. در همين زمينه بر فعال‌تر شدن شعبه بانک سپه در ايتاليا نيز تاکيد شد.

پيشنهاد سوم: تقويت همکاري‌هاي اقتصادي در زمينه سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک به ويژه در زمينه‌هايي که مي‌تواند به افزايش توان صادراتي ايران منجر گردد.‌

براساس اين گزارش، خانم فدريکو گوييدي،سرپرست هيات ايتاليايي، نيز ضمن ابراز خوشحالي از حضور در ايران و اهميت بالاي برگزاري جلسه اعضاي هيات مزبور با بانک مرکزي، به سابقه تاريخي طولاني و روشن همکاري‌هاي اقتصادي ميان دو کشور ايران و ايتاليا اشاره و بر لزوم تداوم همکاري‌هاي گذشته و تسريع در زمينه‌سازي براي بهره‌برداري از فرصت هاي آتي پس از اجرايي شدن نتايج مذاکرات اخير، تاکيد کرد.

در ادامه جلسه نمايندگاني از شرکت بيمه ساچه، بانک ملي ايتاليا و اتحاديه بانکي ايتاليا نيز ضمن اشاره به تجارت مثبت در زمينه همکاري‌هاي گذشته ميان دو کشور و اهميت استراتژيک اقتصاد ايران براي فعالين اقتصادي کشور ايتاليا، به ظرفيت ها و شرايط مناسب نظام بانکي و بيمه‌اي و به طور کلي شرايط کسب کار در اين کشور براي تقويت همکاري‌هاي متقابل اقتصادي با ايران تاکيد کردند.

در پايان جلسه، کميجاني ضمن اشاره به ظرفيت هاي خالي و جذّاب اقتصاد ايران براي سرمايه‌گذاران خارجي، نسبت به تشکيل هر چه سريع‌تر کميته‌هاي کاري مشترک ميان دو کشور در زمينه‌هاي مختلف تجاري، بانکي و بيمه‌اي ابراز اميدواري کرد و بر تشريک مساعي بانک مرکزي براي بهره‌برداري از ظرفيت هاي موجود تاکيد کرد.

گفتني است ،هيئت اقتصادي ايتاليا که از روز سه‌شنبه مورخ ۱۳/۵/۱۳۹۴ وارد ايران شده‌اند، در صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۴/۵/۱۳۹۴ جلسه مشترکي ميان هيئت مزبور به سرپرستي خانم فدريکو گوييدي، وزير توسعه اقتصادي ايتاليا، قائم مقام و معاون ارزي بانک مرکزي و همچنين تعدادي از مديران و کارشناسان ارزي اين بانک برگزار شد.

در اين جلسه، نمايندگاني از شرکتها، صنايع، سرمايه‌گذاران، بانکها، اتحاديه بانکي ايتاليا و همچنين شرکت بيمه ساچه، به عنوان يکي از معتبرترين شرکتهاي بيمه صادراتي دنيا، خانم فدريکو گوييدي را همراهي مي‌کردند که حاکي از علاقه فعالين اقتصادي ايتاليا براي ورود مجدد به اقتصاد ايران پس از حصول به توافقات اخير در زمينه مذاکرات هسته‌اي است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html