پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182380
نه جام زهري در کار است و نه جشن پيروزي
تاریخ انتشار : 1394/05/09 19:40:22
نمایش : 1464
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه ما طرفدار اجتهاد هستيم اما با تحجر و قشري‌گري هم مخالفيم گفت: ما به دنبال عقلانيت جهادي به معناي محاسبات عقلاني با هدف جهادي نه با هدف سازش و عقب‌نشيني هستيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن رحيم‌پور ازغدي در طي سخناني در پيش از خطبه‌هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران با بيان اينکه مقام معظم رهبري در سالگرد ارتحال امام(ره) در مرقد ايشان درباره تحريف مکتب و خط امام هشدار دادند، اظهار داشت: ما به بررسي بخشي از عناصر اصلي مکتب معرفتي، اقتصادي، سياسي، بين‌المللي، حقوقي و فرهنگي امام خواهيم پرداخت.

رحيم‌پور ازغدي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مرقد امام به ۵، ۶ اصول اصلي مکتب امام اشاره کردند که ممکن است در معرض افراط و تفريط و تجديدنظرطلبي و تحجرگرايي قرار بگيرد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبني براينکه درباره امام با اغراق و مبالغه حرف نمي‌زنيم افزود: ما هيچ گاه درباره امام ادعاي عصمت نکرده‌ايم و عصمت جز درباره ائمه و انبياي الهي برخلاف ضروريات تشيع است.

وي در عين حال گفت: عدالت و طهارت گاهي تا مرزهاي عصمت براي غيرمعصوم پيش مي‌رود و اين ممکن بوده است.

رحيم‌پور ازغدي تصريح کرد: با وجود اينکه ما عليه قشري‌گري حرف مي‌زنيم به شدت بايد حساس باشيم و اجازه تفسير به راي درباره مکتب امام با عناويني همچون تجديدنظرطلبي براي عدول از مکتب اما را ندهيم چراکه اين خط قرمز انقلاب اسلامي است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه ما طرفدار اجتهاد هستيم اما با تحجر و قشري‌گري و تجديدنظرطلبي و انحراف با اين خط به اسم نوانديشي مخالفيم، گفت: ما به دنبال عقلانيت جهادي به معناي محاسبات عقلاني با هدف جهادي نه با هدف سازش و عقب‌نشيني هستيم.

رحيم‌پور ازغدي در ادامه با بيان اينکه بايد به شدت حساس باشيم و اجازه هيچ گونه تحريف درباره مکتب امام را ندهيم، ادامه داد: ما طرفدار احيا و اجتهاد هستيم اما هم با تحجر و قشري‌گري در باب تعريف خط امام و هم با تجديدنظرطلبي و زاويه از اين خط به اسم نوانديشي مخالفيم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه جوهر مکتب امام عقلانيت جهادي است، تصريح کرد: مقام معظم رهبري بر لزوم ضرورت اصلي فرعي کردن مکتب امام تاکيد کردند و از اين رو بايد به همه حرف‌هاي امام توجه شود به ويژه حرف‌هاي دو سال پاياني حضرت امام و بالاخص وصيت‌نامه ايشان؛ چراکه اين مسائل چيزي نيست که بگوييم تاريخ مصرف داشته و هر کس که به انقلاب و امام که امروز جهاني شده وفادار است بايد به آن توجه کند.

وي گفت: بايد به آغاز نهضت امام در سال ۴۲ تا ۱۵ خرداد ۶۸ توجه شود و به سمت اسلام سکولار غرب‌گرا و به سمت اسلام متحجر و رياکار و سطحي و اسلام آمريکايي و تشيع انگليسي نبايد افتاد.

رحيم‌پور ازغدي با بيان اينکه نبايد اجازه داد ارکان اصلي شخصيت امام مغشوش کنند و از او يک متحجر خشن يا يک ليبرال سازش‌کار معرفي کنند خاطرنشان کرد: نبايد اجازه دهيم که از امام يک چهره التقاطي، دمدمي‌مزاج و اهل دنيا نشان دهند چراکه امروز حضرت امام جهاني شده است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاکيد براينکه امام بهترين تجلي اسلام در عصر ما بود يادآور شد: با توطئه موزه‌اي کردن امام و شخصي کردن امام به جاي مکتبي ديدن او، بايد مبارزه کنيم.

وي با بيان اينکه امام يک ديپلمات نبود بلکه يک انقلابي بزرگ جهاني بودند که براي تغيير جهان اقدام کرد و شعار داد افزود: سراسر سخنان امام از سال ۴۲ تا ۶۸ اصول يکسان داشت و مبتني بر کتاب و سنت و عقلانيت جهادي بود.

رحيم‌پور ازغدي با تاکيد براينکه امام با آخوندهاي درباري مخالف بودند و با اسلام سکولار و واداده که مورد پسند آمريکا قرار داشت مخالفت مي‌کردند، افزود: امام کسي بود که مي‌گفت اگر ديديد آمريکا در سراسر جهان و خود آمريکا شروع به مسجدسازي کرد، باز هم مرگ بر آمريکا يادتان نرود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: امام فرمود که نبايد فريب لبخندها و وعده هاي شيطان را بخوريم از اين رو ما سعي مي‌کنيم که در اين سلسله جلسات به بررسي خط امام در عرصه داخلي و خارجي و اقتصاد و فرهنگ بپردازيم.

وي با بيان اينکه رهبري در اين زمينه به بحث مردم‌گرايي اسلامي و مبارزه با نابرابري اقتصادي و اشرافي‌گري در حکومت و مبارزه با استکبار و سرمايه‌داري غرب اشاره کرده‌اند، ادامه داد: امام تا آخر گفتند که ما در مسئله فلسطين و جهان اسلام با دشمن معامله نخواهيم کرد و اينها تاکتيک نبوده و اصول ما است.

رحيم‌پور ازغدي اظهار داشت: يکي از مباحثي که امروز به عنوان مقدمه جلسه اول درباره آن بحث خواهيم کرد مسئله استکبارستيزي و عقلانيت جهادي در روابط بين‌الملل است چراکه امروز مسئله هسته‌اي در شرايط حساسي است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به مکتب سياسي امام در حوزه سياست خارجي ادامه داد: من وارد جزئيات مسئله هسته‌اي نخواهيم شد چراکه موافقان و منتقدان درباره آن بحث مي‌کنند و ۳ ماه نيز براي بحث در اين زمينه فرصت دارند و نبايد يکديگر را متهم کنند بلکه بايد به صورت منطقي و شفاف در چارچوب اصول انقلاب در اين زمينه بحث کنند.

وي با بيان اينکه تا فرصت داريم بايد خط قرمزهاي اسلام و امام و قانون اساسي و رهبري را مشخص کنيم و موارد مبهم و اختلافي را بايد در اين ۳ ماه مورد بحث قرار دهيم، گفت: نمايندگان ملت در مجلس و مسئولان امنيت ملي -که در راس شوراي امنيت رئيس‌جمهور حضور دارد- و دولت و مجلس و نخبگان و متخصصان حقوق بين‌الملل و مسائل هسته‌اي بايد در اين زمينه بحث کنند و اين مسائل چيزي نيست که بخواهيم در آن يکديگر را متهم کنيم.

رحيم‌پور ازغدي با بيان اينکه در اين مسائل نمي‌توان بله يا خير سريع گفت، اظهار داشت: در اين زمينه منافع، حقوق و امنيت ملت ايران مطرح است؛ عقلانيت جهادي يعني تعارض بين عقلانيت و جهاد تعريف نکنيم و مجاهدانه تعقل کنيم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: بايد نقاط مثبتي که به نفع ملت ماست رعايت شود و بخشي از آن که يک معامله مشروع بين‌المللي است و براساس آن حقوق طرفين رعايت مي‌شود، طبق مصالح کشور پذيرفته شود.

وي گفت: ما متاسفانه در حال حاضر دو موضع‌گيري افراط و تفريط‌گونه در کشور داريم و هر دو فکر مي‌کنند که عقلانيت و مصلحت يک طرف است و ايدئولوژي، مکتب و شرف ملي طرف ديگر در حالي که اين گونه نيست و در مکتب اسلام و انقلاب اينها را در دو قطب مختلف تعريف نمي‌کنيم و اساسا جزئي از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي همين مسئله مصالح و حقوق ملت است.

رحيم‌پور ازغدي با بيان اينکه بدون عبور از خط قرمزهاي عزت بايد بعداز سه ماه به جمع‌بندي برسيم و مسئوليت آن را نيز بپذيرند، ادامه داد: دشمنان ما منافع ملي خود را در ذيل ايدئولوژي خود يعني ليبرال‌سرمايه‌داري تعريف مي‌کنند و اصل اينکه مي‌خواهند تضاد درست کنند که طرفدار آرمان يا واقع‌گرايي هستيم خود شروع يک انحراف است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه آرمان‌هاي ما شامل منافع مادي و معنوي ملت ايران است، افزود: طبق مکتب امام ما در مسائل هسته‌اي معتقديم اينکه عده‌اي بگويند شکست مطلق خورديم و همه چيز نابود شد و جام زهر را سر مي‌کشيم و اين معاهده ترکمانچاي و کشورفروشي است منطقي نيست و هم اينکه کساني وقتي هنوز هيچ چيز مشخص نشده جشن پيروزي مي‌گيرند و مي‌گويند برد- برد سه بر دو حاصل شده است هم منطقي نيست.

وي ادامه داد: چيزهايي که گفته شود بايد معني هم داشته باشد؛ بايد مشخص شود کدام بخش از مسائل هسته‌اي جزو خطوط قرمز ايدئولوژيک ما نيست.

رحيم‌پور ازغدي با تاکيد براينکه تفکيک مقدسات از راهبردها در همه مسائل لازم است، تصريح کرد: اينکه دايره مسائل غيراصولي را چنان گسترش دهيم که ديگر هيچ اصل اصولي در مسئله هسته‌اي باقي نماند و فکر کنيم همه مسائل و جزئيات حتي رنگ در فلان مرکز غني‌سازي جزو اصول مقدسات است هم افراط محسوب مي‌شود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه جام زهر و جشن پيروزي در کار نيست، يادآور شد: مکتب سياسي امام و خط قرمزهايي که رهبري تعيين کردند بايد صد در صد رعايت شود و نبايد افراط و تفريط صورت گيرد و از طرف ديگر نبايد يکديگر را به خيانت متهم کنند.

وي تصريح کرد: تعادل، منطق و اخلاق بسيار مهم است و از اين رو نسبت‌هايي که به رهبري داده مي‌شود بايد داراي سند باشد چراکه رهبري فرمودند ما حرف‌هاي خصوصي نداريم، مسئله انعطاف در تاکتيک مبارزاتي يک بحث است و اين با آرمان‌گرايي نيز منافات ندارد اما ذلت‌طلبي و تجديدنظرطلبي بحث ديگري است.

رحيم‌پور ازغدي در ادامه سخنان خود در نماز جمعه تهران تاکيد کرد: در همه مسائل دو خط که يک عده مي‌گويند آرمان‌ستيز و واقع‌گرا خط خيانت است و اينها همان کساني هستند که وقتي مي‌گفتند شاه بايد برود همين حرف ها را به امام مي‌زدند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: آنها در قضيه صدام و فلسطين نيز همين مسائل را مي‌گفتند، يک خط ديگر نيز تصور مي‌کند که مي‌تواند با آرمان‌زدگي و واقع‌گريزي انقلابي‌گري کند در حالي که اين گونه نيست و انقلابي‌گري يعني واقع‌بيني و آرمان‌گرايي مطلق.

در ادامه اين سخنان رحيم‌پور ازغدي اظهار داشت: در داخل کشور برخي مي‌گويند پذيرش بخش‌هايي از برجام و کل قطعنامه انفعال است و برخي ديگر خلاف اين اعتقاد را دارند به هر حال بايد از دو قطبي‌ کردن جامعه و نيروهاي انقلاب پرهيز کنيم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه فروختن کشور و دور زدن مجلس ادبيات نامناسبي است، افزود: افرادي که تخصصي و فني و نه جناحي صحبت مي‌کنند و سوال‌هاي فني و حقوقي درباره مفاد برجام و قطعنامه طرح کرده‌اند که بايد به اين سوالات پاسخ داده شود و نبايد آنها را متهم کرد که اينها دلواپسان هستند و نمي‌خواهند که مذاکره شود.

وي با بيان اينکه نبايد به منتقدان تندرو و يا هم‌فکر اسرائيل گفته شود يادآور شد: هر دو تعبير غلط است و در اين فرصت ۳ ماهه‌اي که وجود دارد متخصصين بايد با رعايت قانون اساسي و حقوق بين‌المللي اين موضوع را بررسي کنند و شخص رئيس‌جمهور در برابر خدا و خلق مسئوليت درجه يک دارد.

رحيم‌پور ازغدي با بيان اينکه آقاي رئيس‌جمهور در انتخابات وعده داد که هم چرخ اقتصاد کشور بچرخد و هم سانتريفيوژها يادآرو شد: بنابراين رئيس‌جمهور دربرابر توافق مسئول درجه اول است و در دنيا و آخرت بايد پاسخگو باشد، اگر طبق وعده‌هايي که داده‌اند مسائل پيش برود به آنها تبريک مي گوييم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: کساني خواستند از صحبت‌هاي رهبري تناقض درآورند در حالي که تناقضي در صحبت‌هاي رهبري نبود و اين دفعه نيز ايشان فرمودند که ما به آمريکا خوشبين نيستيم و آنها دبه درمي‌آورند اما در عين حال گفتند که ما مانع نمي‌شويم و جلو برويد و تا جايي که مي‌توانيم بايد منافع ملت را تامين کنيم.

وي با بيان اينکه در هر مذاکره‌اي تا حدي انعطاف لازم است، افزود: اين تفکر که مشکلات با يک مذاکره و بده بستان حل مي‌شود اشتباه است، در هيچ کجاي برجام و قطعنامه ۱+۵ چنين تعهدي نداده است و از اين طرف اگر کسي بگويد که ما کشور را فروخته‌ايم و خط قرمزهاي رهبري زير پارفته هم افراط محسوب مي‌شود.

رحيم‌پور ازغدي با تاکيد براينکه مجلس و دولت بايد حقوق و منافع ملي ايران و قانون اساسي را بررسي کنند اضافه کرد: شوراي امنيت ملي نيز مسئوليت شرعي و قانوني دارد، ما به رئيس دولت و رئيس مجلس و شوراي امنيت بايد خوش‌بين باشيم و در عين حال ناظر و اهل امر به معروف و نهي از منکر.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاکيد براينکه ادبيات اتهام بايد از دو طرف کنار برود اظهار داشت: دشمن آن طرف ميز نشسته و اين طرف ميز کسي دشمن نيست اما بايد درباره اختلاف نظرها بحث شود.

وي با بيان اينکه اين دو گانگي در غرب و ‌آمريکا نيز وجود دارد خاطرنشان کرد: آنها ‌آنجا مي‌گويند که در مذاکرات ايران کلاه غرب و آمريکا را برداشت و حتي برخي از آنها به نمايندگان ما در مذاکرات گفته بودند که ديپلماسي خارجي ايران تحت ديپلماسي خارجي رهبر ايران نبوغ‌آميز بود چراکه رسما از ما اعتراف گرفتيد و هسته‌اي شديد و به جاي اينکه چيزي بدهيد تحريم‌ها را متزلزل و لغو و تعليق مي‌کنيد.

رحيم‌پور ازغدي ادامه داد: کساني در غرب مي گويند که ما ايران را بازي داده و تسليم کرديم و ثابت کرديم که ادبيات انقلابي امام را زمين زديم و ادبيات سازش را روي خط آورديم و کاري کرديم که رهبر ايران بپذيرد ادبياتي مانند ادبيات امام خميني فايده‌اي ندارد و اين شکست آرمان‌ها تلقي مي‌شود و رهبر ايران را بر سر دو راهي قرار داديم.

اين استاد دانشگاه بر همين اساس افزود: آنها به زعم خود مي‌گويند که اگر نظام ايران توافقنامه را نپذيرد مي‌گويند ما مذاکره‌ کرديم و آنها نگذاشتند و اگر توافق و قرارداد را بپذيرند مي‌گويند ما آنها را تسليم کرديم. بنابراين آنها مي‌خواهند که نتيجه براي ما باخت- باخت باشد.

وي اين مسئله را توطئه دشمن دانست و گفت: اينکه مي‌گويند يا کل توافق را بپذيريد يا کل آن را رد کنيد توطئه دشمن است، اينجا بقالي نيست که بگويند جدا نکنيد و درهم برداريد.

رحيم‌پورازغدي با تاکيد براينکه نمايندگان، رئيس‌جمهور و شوراي امنيت نمايندگان قانوني و مشروع ملت ايران هستند، يادآور شد: بايد خيلي سريع جلوي بخش‌هايي از اين توافقنامه که به ضرر منافع ملت است را بگيرند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: قرار نبوده که ما بمب اتم بسازيم و هرگز چنين حرفي نبوده و اين مسئله را آنها در کاسه دنيا گذاشتند و مدعي شدند که ايران خواسته بمب اتم بسازد و ما جلوي آن را گرفته‌ايم در حالي که اگر ما مي‌خواستيم قبلا بمب اتم مي‌ساختيم؛ اما مسئولان تراز اول غربي نيز گفتند ايران مي‌توانست سال‌ها پيش بمب اتم بسازد اما اين کار را نکرده و تحريم‌ها هم ايران را از پاي درنياورده است.

رحيم‌پور ازغدي گفت: اينها باور نمي‌کردند ما بتوانيم ۱۹ هزار سانتريفيوژ به دست نيروهاي خودمان راه‌اندازي کنيم و غني‌سازي ۲۰ درصد کسب کنيم ولي ما توانستيم و اين کار را انجام داديم، مي‌خواستند راکتور آب سنگين نداشته باشيم ولي ما ساختيم و آنها عقب‌نشيني کردند.

وي افزود:‌ مقام معظم رهبري فرمودند سست نشويد دست بالا را بگيرد و منطقي و هوشمندانه مذاکرات را پيگيري کنيد؛ تعارف هم نداريم و هر جا که به نفع مردم است نمي‌پذيريم و هر جا منافات با عزت ايران ندارد مي‌پذيريم بنابراين نبايد از سوي موافقان و مخالفان هيجان کاذب ايجاد شود، عده‌‌اي طرفدار تسليم شدن به غرب هستند و عده‌اي مي‌گويند بايد بمب اتم بسازيم در حاليکه بايد مراقب باشيم به اين افراط و تفريط ها دامن زده نشود چون اين حرف‌ها دروغ است.

وي با بيان اينکه ملت به طور مطلق نه موافق با برجام هستند و نه مخالف عنوان کرد: در برجام بخش‌هاي مثبت، منفي و حتي مشکوک و خطرناک وجود دارد که بايد به صورت دقيق و فني بررسي شود و بين نيروهاي داخلي نبايد چندگانگي به وجود آيد،‌کساني که تصور مي‌کنند ملت ايران شعور کافي ندارند ولو شعار مردم سالاري سر بدهند دشمن مردم هستند و ملت بايد کاملا در جريان برجام قرار بگيرند و بدانند رئيس جمهور و مجلس چه تصميمي مي‌گيرند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: ايران در حال حاضر يک قدرت اصلي جهاني است که دشمن انسجام مردم ما را هدف گرفته است، با جوسازي‌هاي دوگانه سعي دارند دعواي آرمان و واقعيت را برجسته‌سازي کنند و مي‌گويند ادبيات ايران بايد به سمت ليبرالي و جهاني شدن پيش برود، عمق نفوذ استراتژيک ايران بسيار افزايش يافته به طوري که خودشان مي‌گويند امروز پنج کشور عربي به قدرت ايران ملحق شدند و مي‌خواهند اين قدرت را بشکنند و کاري کنند که کشورهاي ديگر که از ما الهام مي‌گيرند تصور کنند توان ايران تسليم است.

وي خاطرنشان کرد: دشمن مي‌خواهد جايگاه رهبري را سست کند و بگويد که رهبر ايران تسليم شده و کوتاه آمده است و در صحبت‌هاي مقام معظم رهبري تناقض را به ديگران تلقين کنند و افراد نادان در ايران به اين مسائل دامن مي‌زنند زيرا مي‌خواهند وحدت و انسجام ايران را به هم بزنند و اقتدار هسته‌اي و نظامي ما را تحت کنترل بگيرند، آنها مي‌خواهند بگويند که ما در مسئله هسته‌اي امام و رهبري را تحت‌الشعاع قرار داديم و ايران هم به زانو درآمد.

رحيم پور ازغدي ادامه داد: مي‌خواهند با جنگ نيابتي و پس از آن جنگ مستقيم (که نمي‌توانند) جنگ داخلي را از طريق حضور ليبراليسم و جريان‌هاي به اصطلاح ميانه رو در ايران راه بيندازند و در اين زمينه نقشه جامعي را دنبال مي‌کنند.

وي عنوان کرد: اوباما نمي‌خواهد مثل کارتر حذف شود و جمهوري‌خواه‌ها هم مي‌خواهند اينها به نتيجه نرسند و يکسري بحث داخلي دارند،‌بعد از قضيه سلاح‌هاي اتمي بين آمريکا و شوروي و صلح اعراب و حل مسئله فلسطين مذاکرات هسته‌اي يکي از انواع مذاکرات بزرگ است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: ايران اگر بخش‌هايي از توافق را بپذيرد هم از موضع قدرت است و اجازه نمي‌دهد هيچ بخش ديگري از برجام يا هر قرارداد آشکار و پنهان به ضرر حقوق مردم تمام شوند، ملت ايران نيز در رعايت خطوط قرمزها نظارت دارند و مسئولان هم انتقادات را مي‌شنوند و جواب مي‌دهند.

وي افزود: عربستان پيام داده که کمک کنيم تا مشکل يمن حل شود تا در سوريه و مسئله هسته‌اي کمک کند،‌فکر کرده است که بده بستان است. اسرائيل هم گفته است حق هسته‌اي ايران در اين صورت تصويب مي‌شود، مي‌خواهند در افکار عمومي وانمود کنند که تمام مشکلات ما با يک امضا حل مي‌شود.

رحيم پور ازغدي اضافه کرد: اينکه بگوييم گفتمان مقاومت انقلابي شکست خورد يا جشن بگيريم خيانت به انقلاب است،‌نبايد هيچ جسارتي به حقوق ملت شود. بايد شرط و شروط داشته باشيم و با مسائل مشکوک و خلاف مقابله کنيم، ما غني‌سازي را در مذاکرات تصويب کرديم و آنها مي‌خواهند قطعنامه‌هايي که موافقت کردند زير سوال ببرند.

وي با بيان اينکه هيچ گاه به دنبال بمب اتم نبوديم، گفت: ما هرگز به دنبال بمب اتم نبوديم که حالا بگوييم متوقف شده است، البته مي‌توانيم بمب اتم بسازيم ولي اين کار را نکرديم چون نخواستيم و به دنبال آن نبوديم.

وي افزود: در برجام محدوديت‌هايي وجود دارد که موقت است و آنها پذيرفتند که اجمالا تحريم‌ها از استحکام خارج شود و ممنوعيت‌هايي از قبل بود که قرار شد برطرف شود. اينها نکات مثبت برجام است. ما با نکات مثبت مخالف نيستيم. چند نکته هم وجود دارد که در اين موارد سوالاتي از طرف متخصصان دلسوز بدون اتهام مطرح شد.بايد بدانيم آيا خطوط کاملا مشخص شده است؟ ليست آنچه که مي‌دهيم و مي‌گيريم بايد در دو سه ماه آينده واضح شود. آيا خطوط قرمز قطعي قانون اساسي رعايت شده است؟ محدوديت‌هايي که پذيرفتيم در باب تعليق هسته‌اي تا چه حد است؟ در انتقال سوخت مصرف شده راکتورها چقدر محدوديت داريم؟ اينها را مردم بايد بدانند.

وي اضافه کرد: ابعاد احتمال تهديدهاي نظامي آينده، نحوه برداشته شدن تحريم‌ها و تضمين آن و احتمال بازگشت تحريم‌ها با بهانه‌جويي يکي از کشورها چقدر بررسي شده است؟ آيا ريش و قيچي را به آژانس داديم که خودش با همين کشورها است؟ گاهي ممکن است تعهدات آغاز دردسر باشد و بعد ببينيم تحريم‌ها برگشته است و از ما هم اعتراف گرفته‌اند که اگر ابهامات شفاف نشود اينگونه است.

رحيم‌پور ازغدي با بيان اينکه مجلس، دولت و شوراي امنيت بايد پاسخگو باشند، گفت: اينکه همه جزئيات را به رهبري ارجاع دهند درست نيست زيرا مقام معظم رهبري وظيفه ندارند در مورد تمام جزئيات نظر بدهند، ايشان خطوط قرمز را تعيين کردند.

وي اضافه کرد: هيچکس هم نبايد مجلس، دولت و شوراي امنيت را به خيانت متهم کند. بايد مراقب باشيم که ساده‌لوح نباشيم زيرا اعتماد به دشمن ساده‌لوحانه است، آنها اعلام مي‌کنند که به ايران اعتماد ندارند چطور ما مي‌توانيم به آنها اعتماد کنيم؟ در همين دو هفته در مورد تهديد نظامي صحبت کردند و گفتند کارها را ادامه مي‌دهيم، اينها مي‌خواهند ما نباشيم. ما هم نبايد بيش از اندازه ذوق‌زده شويم. زيرا خطرناک است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اگر ذوق زده شويم به دشمن اين پيام را مي‌‌دهيم که نقطه حساس ما را پيدا کرديم و از اين به بعد به هر بهانه‌اي همين کار را انجام بده تا امتياز بگيري. کساني که گفتند تحريم‌ها باعث شد ما مذاکره کنيم بايد بدانند که با اين صحبت با دشمن همکاري مي‌کنند و اخطار بعدي اين است که اقتصاد مملکت را به مذاکرات گره نزنند.

وي خاطرنشان کرد: مبلغ بلوکه شده نيز بايد شفاف شود. آمريکا مي‌گويد ۱۵۰ ميليارد دلار است که مي‌شود ۵۰ دلار آن را به ايران داد ولي برخي هم گفتند تا ده سال ديگر يک ريال هم به ايران برنمي‌گردد، در داخل هم چندگويي داشتيم که اين مسائل بايد مشخص شود. برخي قبل از مذاکرات گفتند ۲۰۰ ميليارد دلار است و بعد از مذاکرات مي‌گويند ۷ ميليارد دلار بوده که آن هم خرج شده است، اين چندگانه حرف زدن‌ها درست نيست.

رحيم پور ازغدي گفت: هم دولت قبل و هم اين دولت تمام مشکلات را به تحريم ربط دادند که مردم فکر کنند حتي مشکل آب خوردن هم با تحريم حل مي‌شود ولي اينگونه نيست،‌اقتصاد مملکت را معطل مذاکرات نگذاريد و اجازه ندهيد که نبض بازار با مديريت سخنان اوباما و جان کري باشد،‌اقتصاد ما ربط مستقيم به مذاکرات ندارد.

وي افزود:برخي گفتند مشکلات با توافق حل مي‌شود و حالا مي‌گويند منتظر معجزه نباشيد، واقعيت را به مردم بگوييد که مردم بدانند بخش مهم اقتصاد از بي عرضگي ماست که مسئولان نمي‌توانند واردات و صادرات را درست کنترل کنند و جلوي واردات را مي‌گيرند و نمي‌توانند نظام ماليات را اصلاح کنند و نظام اداري در زمينه اختلاس اصلاح نشده است، من نمي‌گويم تحريم مشکل‌ساز نبوده ولي مي‌توانيم مشکلات را حل کنيم.

وي خاطرنشان کرد: چرا بين چرخ سانتريفيوژ و اقتصاد تقابل ايجاد مي‌کنيم؟ مگر چرخ سانتريفيوژ براي آخرت است؟ آن هم براي دنيا و اقتصاد است که اميدواريم در يکي دو سال آينده چرخ سانتريفيوژ و اقتصاد هر دو با هم بچرخند که هر دو منافع ملي است.

رحيم‌پور ازغدي گفت: مسئله پروتکل الحاقي و نقشه راه ايران و آمانو نيز بايد شفاف شود. نکند خودمان امضا کنيم که تحريم‌ها قانوني شده است. آمانو آلت دست آمريکا است و بزرگترين صادرکننده سلاح جنگي جهان همين‌ها هستند. دزد و پليس و قاضي يکي است. بنابراين بايد ابهامات برگشت‌پذيري تحريم‌ها را برطرف کنيم.

وي افزود‌: حتي برخي گفتند اگر خودمان هم اعتراض کنيم تحريم‌ها به طور خودکار بازمي‌گردد.

رحيم‌پور ازغدي اظهار داشت: قدرت واقعي روي زمين است نه روي کاغذ. قدرت ملت را حفظ کنيد. در اين صورت اگر هزاران قطعنامه هم صادر کنند غلطي نمي‌توانند بکنند، در سخنان مقام معظم رهبري کاملا انسجام وجود دارد و ايشان هميشه مي گويند ما به اينها خوشبين نيستيم ولي واقع‌بين هستيم. اگر زير توافق‌ها بزنند به گونه‌اي زيرش مي‌زنيم که صدايش در منطقه و جهان بپيچد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي عنوان کرد: مقام معظم رهبري به صورت يکپارچه سخن گفتند و لازم نيست در جزئيات دخالت کنند واين کار را نکردند. بلکه خط قرمزها را بيان کردند که مسئولان بايد آن را انجام دهند.

وي افزود: اينکه مجلس و دولت را متهم به خيانت کردند هم اشتباه است بلکه بايد سوال منطقي کنند و بدون اعتماد به دشمن بحث و تبادل نظر شود.

رحيم‌پور ازغدي گفت: جان کري اعلام کرده است که اگر قطعنامه به هم بخورد يک جناح در انتخابات مجلس ايران پيروز نمي‌شود در حاليکه مسئله قطعنامه ربطي به انتخابات ما ندارد و نبايد اجازه بدهيم مسئله جناحي شود و در داخل نبايد کسي به اين ادبيات دشمن دامن بزند، آنها مي‌خواهند ما را مقابل هم قرار دهند و مي‌خواهند به انقلابيون جهان پيام دهند که ايران تمام شده است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: آنهايي که صلح امام حسن و جام زهر را بيان مي‌کنند بيسواد هستند. متن صلح امام حسن اين است که رژيم معاويه نامشروع است و بايد ساليانه پول‌‌هايي به طرفداران اهل بيت داده مي‌شد و حتي پس از توافق امام حسن فرمودند اگر با من همراهي مي‌کردند تا آخر مي‌جنگيدم؛ کجاي اين توافق سازش بوده است؟

وي گفت: تشيع منطق بازي با الفاظ نيست بلکه بحث زمان و شرايط در زمان امام حسن و امام حسين مطرح بوده است، امام خميني نيز بعد از پذيرش قطعنامه انقلابي‌ترين سخنان را مطرح کرد بنابراين در بحث مذاکرات نبايد اينگونه مسائل را مطرح کنيم. مذاکرات نه افراط نه تفريط نه جام زهر و نه جشن است و همه چيز بايد در محضر ملت به صورت شفاف بين شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html