پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182332
سگ احمدي نژاد و مشايي شرف دارد به لاريجاني!
تاریخ انتشار : 1394/05/06 23:31:30
نمایش : 1344
رئيس مجلس گفت: گفته‌اند سگ احمدي نژاد و مشايي شرف دارد به لاريجاني؛ من که اشهد ان محمدا رسول الله(ص) را گفته‌ام، چطور مي‌شود سگ يک نفر به يک مسلمان شرف داشته باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدرضا تابش نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز پارلمان به درگيري لفظي مهدي کوچک زاده و کاظم جلالي اشاره و در تذکري، اظهار داشت: چطور در موضوعي که در دستور هفتگي مجلس نيست برخي دوستاني که هميشه خود را عليه توافق هسته اي و مسائلي که مردم را اميدوار کرده شمشير خود را از رو بسته‌اند، اجازه مي‌يابند خلاف آيين نامه مجلس مکنونات قلبي خود را بي مهابا اعلام کنند.

وي افزود: درحالي که رئيس مجلس مي‌تواند تذکر دهد و نطق ناطق را قطع کند، اما رئيس جلسه پس از اتمام سخنان منتقدين توافق توضيحاتي ارائه داد که به درد نمي‌خورد.

اين نماينده مجلس تصريح کرد: اين اقليت براي روحيه دادن به طرفداران خود که آنها نيز در جامعه در اقليت هستند، از هر فرصتي استفاده مي‌کنند تا توافق را محکوم کنند در حالي که هر صدا و نوايي که از مجلس به تضعيف روحيه مردم بيانجامد و وحدت و انسجام مورد تأکيد مقام معظم رهبري را مخدوش کند، محکوم است.

تابش در ادامه گفت: در حين سخنان يکي از ناطقان به نماينده ديگري توهين شد اما رئيس جلسه اجازه نداد که آن نماينده توضيح دهد. همچنين به حضرت عالي(علي لاريجاني) اهانت شد و خودتان دفاع مي‌کنيد، اما هيئت رئيسه بايد به سوگندي که ياد کرده عمل کند.

وي خاطرنشان کرد: در مجلس هفتم زماني که مي‌خواستيم تذکري بدهيم، بايد با رئيس مجلس وقت هماهنگ مي‌کرديم اما حالا که اين فضاي باز هم در جامعه و هم در مجلس ايجاد شده حداقل اجازه حرف زدن به ما و کساني که مورد اهانت قرار گرفتند داده شود.

علي لاريجاني در پاسخ به تذکر اين نماينده مجلس گفت: در مسئله مهمي مثل هسته اي آرا مي‌تواند متفاوت باشد؛ اين حسن جامعه ما است که همه دغدغه دارند و حساس هستند اما بايد توجه کنيم که مقام معظم رهبري فرمودند اين مسائل سبب انشقاق داخلي نشود.

وي ادامه داد: اظهار نظرها در اين باره بايد با رعايت احترام به ديگران باشد. کسي مانع اظهارنظر نيست و هيچ اشکالي ندارد که يک نفر موافق و مخالف توافق باشد اما بايد رعايت شود که اين موضوعات به اختلافات دروني تبديل نشود.

رئيس مجلس با بيا اينکه نمايندگان بايد با اخلاق و متانت کارها را انجام دهند، گفت: نبايد نسبت به هم سوءظن داشته باشيم. اين درحالي است که برخي گفتند چرا در ارائه متن ترچمه برجام تأخير شد. ممکن است در آن دست برده شود. لذا اين سوءظن است، چرا که ما اصرار کرديم وزير خارجه در اسرع وقت به مجلس توضيح دهد لذا آنها متن ترجمه را کاملا منقح نکرده بودند و متن ايراد ترجمه‌اي داشت.

وي افزود: لذا ما گفتيم اين متن ايراد دارد و آنها هم رفع کردند و ديروز متن جديد را براي بنده فرستادند و من دستور دادم که براي توزيع اين متن بين نمايندگان تکثير شود. لذا دليلي نداشت که در اين باره سوءظن ايجاد شود.

لاريجاني با اشاره به سخنان مهدي کوچک زاده نماينده مردم تهران گفت: ايرادي نمي‌بينم که آقاي کوچک زاده بلند شود و چيزي بگويد اما واقعا متوجه نشدم که اينکه مي‌گويد«سلطنت مآبانه» يعني چه؟ کسي اينگونه عمل کرده يکي ديگر از برادارن نيز گفته بود که لاريجاني اجازه نمي دهد مسائل هسته اي مطرح شود زيرا هاشمي رفسنجاني و روحاني او را رئيس مجلس کرده اند. آيا اين توهين به نمايندگان مجلس نيست؟

وي با تأکيد براينکه چه دليلي دارد اينگونه حرف بزنند، گفت: يا مثلا گفته‌اند سگ احمدي نژاد و مشايي به اينها شرف دارد. حداقل من شهادتين گفته‌ام. پس چطور ممکن است سگ يک نفر بر مسلماني شرف داشته باشد؟ اين روش اظهارنظر درست نيست.

رئيس مجلس تأکيد کرد: من آن چه را که واقعا مصلحت مجلس است وباعث شرف مجلس مي‌شود مطرح مي‌کنم و موظفم از آنچه که در مجلس تصميم گيري مي‌شود حمايت کند البته مواردي بوده که مجلس در موضوعي اظهارنظر کرده و من از آن حمايت نکنم.

لاريجاني گفت: خواهش من اين است که در بررسي اين مسائل مهم و اساسي رعايت کنيم شکاف بلاوجه در کشور ايجاد نشود و اخلاقي عمل کنيم وگرنه آزاد هستيد که حرف بزنيد و اظهارنظر کنيد. هيچ اشکالي ندارد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html