پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182313
تحديد نسل و پيري جامعه به عنوان يک خطر بزرگ براي کشور است
تاریخ انتشار : 1394/05/05 09:11:42
نمایش : 1658
رييس دفتر مقام معظم رهبري گفت: رهبر معظم انقلاب بر اساس بررسي‌هاي علمي و كارشناسي طي دو سال اخير احساس خطر کردند که اگر سياست كنترل جمعيت ادامه پيدا كند کشور به تدريج دچار پيري و در نهايت كاهش جمعيت خواهد شد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز رييس دفتر مقام معظم رهبري آيت الله محمدي گلپايگاني در آئين افتتاحيه طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني که به مدت ۲۵ روز و با حضور چهره‌هاي برجسته ديني در استان برگزار مي‌شود، نسل جوان را نسل آينده‌ساز کشور خواند و اظهارکرد: يکي از خطرها و نقشه‌هاي خطرناک دشمن محروم کردن کشورهاي جهان سوم به ويژه ملت ايران از ظرفيت نيروهاي جوان درون کشور است که بايد همگان نسبت به اين نقشه خطرناک دشمن هوشيار باشيم.

وي با طرح اين سوال که چرا دشمن چنين نقشه خطرناکي را براي نظام جمهوري اسلامي ايران طراحي کرده است؟ گفت: براي آن که دشمنان آثار و برکات حضور جوانان در انقلاب را به درستي درک کرده است از اين رو با به راه انداختن جنگ شديد فرهنگي ، فکري ، اعتقادي و سياسي مي‌کوشد بين جوانان و نظام اسلامي شگاف ايجاد کند و نظام را به پيري و بي‌تحرکي بکشاند.

محمدي گلپايگاني با تاکيد بر ضرورت حضور جوانان در تمام عرصه‌ها به ويژه عرصه علم و فناوري تاکيد کرد: جوانان بايد در همه عرصه و سنگرها به ويژه سنگر علم و دانش حضور فعال داشته باشند زيرا که کشور براي حرکت روبه جلو و پيشرفت به حضور آنان نياز جدي دارد.

وي جهش و پيشرفت بزرگ کشور در مسئله هسته‌اي را نتيجه حضور فعال و موثر جوانان در اين عرصه دانست و تصريح کرد: نيروهاي جوان، انقلابي، متدين، با نشاط، پرانگيزه و عاشق در اين عرصه وارد شدند و نقشه شوم دشمنان را که مي‌خواستند نظام ما را از اين دستاورد مهم محروم کنند نقش برآب کردند.

آيت الله محمدي گلپايگاني جوان ايراني با استعداد ، خوش ذوق، متفکر، باانگيزه و پرنشاط است و هيچ‌گاه کار ، تحقيق و پژوهش او را خسته و نااميد نخواهد کرد.

وي حضور موثر و چشمگير جوانان در مسابقات علمي جهان را يادآور شد و افزود: در مسابقات جهاني کشور ما در ميان صدها کشور جهان رتبه‌هاي اول تا چهارم را به خود اختصاص مي‌دهد که اين موفقيت از برکت فکر و انديشه جوان ايراني است.

رئيس دفتر مقام معظم رهبري پيشروان حرکت پرافتخار علمي امروز کشور در رشته‌هاي حساس و مهمي نظير هسته‌اي و نانو، جوانان مؤمن و انقلابي بوده و هستند و دشمنان مي‌خواهند امثال دکتر شهرياري‌ها و دکتر چمرانها، در دانشگاه‌ها تربيت نشوند.

وي به موضوع تحديد نسل و پيري جامعه به عنوان يک خطر بزرگ براي کشور اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر اساس بررسي‌هاي علمي و كارشناسي طي دو سال اخير احساس خطر کردند که اگر سياست كنترل جمعيت ادامه پيدا كند کشور به تدريج دچار پيري و در نهايت كاهش جمعيت خواهد شد و اگر جامعه‌اي به اين سمت پيروي برود به طور قطع به مقصد نخواهد رسيد.

آيت الله محمدي گلپايگاني يکي از معضلات امروز جامعه جهاني را خلأ قشر جوان عنوان و تصريح کرد: کشورهاي اروپايي کارشان به جايي رسيده که براي ترغيب خانواده‌ها به فرزندآوري براي آنان پاداش تعيين مي‌کنند و به خانواده‌هايي که يک فرزند داشته باشند جايزه مي‌دهند.

وي نسل جوان را مديران آينده کشور بيان کرد و گفت: نياز امروز انقلاب به جوانان متخصص و آماده از تهيه نان شب براي کشور هم واجب تر است زيرا که آينده کشور در دست اين جوانان است و دشمن نيز از هر موفقيت و پيشرفتي در درون که به وسيله جوان رقم بخورد رنج مي برد.

وي با بيان اين که دنياي امروز، دنياي علم است و کشوري که از علم محروم باشد، به جايي نخواهد رسيد، تصريح کرد: مسير کسب علم و تخصص، جاده اتوبان و صاف و هموار نيست، بلکه جاده اي نا هموار است که بايد براي رسيدن به آن تلاش فراوان کرد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html