پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182301
تاخير دولت در واريز يارانه نقدي به روايت نوبخت
تاریخ انتشار : 1394/05/04 16:03:33
نمایش : 1281
سخنگوي دولت گفت: تأخير دو روزه واريز يارانه نقدي خرداد و تيرماه ۹۴ خللي در پرداخت يارانه ها ايجاد نکرده است و يارانه نقدي خانوارها طبق قانون پرداخت خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدباقر نوبخت با اشاره به تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۴ گفت: دولت طبق اين قانون موظف است يارانه نقدي را هر ماه به حساب خانوارها واريز کند و ما نيز همين کار را انجام خواهيم داد.


وي تصريح کرد: برهمين اساس، تأخير دو روزه واريز يارانه خرداد و تير ۹۴ خللي در پرداخت يارانه ها ايجاد نکرده است و يارانه نقدي خانوارها طبق قانون پرداخت خواهد شد.


سخنگوي دولت با اشاره به برنامه ريزي هاي دولت در چارچوب تنظيم چگونگي هزينه کرد دارايي هاي آزاد شده گفت: در اين خصوص برنامه ششم توسعه مناسب ترين برنامه اي است که مي تواند اين مأموريت را بر عهده گيرد چرا که زمان اجراي اين برنامه تقريباً مصادف با اجرايي شدن لغو تحريم ها خواهد بود.


وي تدوين اين برنامه ريزي را در حيطه وظايف سازمان مديريت و برنامه ريزي عنوان کرد و افزود: رقم مورد نياز سرمايه گذاري برنامه ششم توسعه بيش از هزار و شصت و سه هزار ميليارد تومان است که يقيناً رقم حدود ۱۲۰ ميليارد دلاري دارايي هاي آزاد شده نمي تواند پاسخگوي چنين حجم سرمايه گذاري باشد.


نوبخت محوريت اين برنامه ريزي ها را سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي در چارچوب ايجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: اين مهمترين هنر و برنامه اي است که کارشناسان ما در سازمان مديريت و برنامه ريزي براي دوره ۱۳۹۵ تا ۹۹ در حال تدوين آن هستند.


رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي با اشاره به انتظار مردم براي کاهش قيمت ها و دوران بعد از لغو تحريم ها افزود: ارزاني کالاها از طريق افزايش واردات از خارج از کشور به هيچ عنوان در سياست هاي دولت نيست؛ بلکه سياست اصلي ما ايجاد ارزاني از طريق افزايش توليدات داخلي ناشي از سرمايه گذاري هايي است که از منابع خارجي و داخلي بعد از تحريم ها فراهم خواهد شد.


وي افزود: همه تلاش دولت در جهت بهره وري از ظرفيت هاي آزاد شده براي سرمايه گذاري هاي خارجي و داخلي در جهت افزايش توليد و صادرات خودمان خواهد بود.


نوبخت با اشاره به سفرهاي اخير هيئت هاي اقتصادي کشورهاي مختلف به ايران تصريح کرد: ما حتي براي اين هيئت هايي که مستمراً وارد ايران مي شوند پکيج هايي را آماده کرده ايم تا بدانيم از هر هيئت خارجي چه چيزي بايد بخواهيم و از حضور آنها در چه زمينه اي استفاده کنيم ولي اين به معني در اختيار گذاشتن بازار کشور به آنها و زمينگير کردن توليدکنندگان داخلي با واردات نخواهد بود.


سخنگوي دولت در پايان تأکيد کرد: اين پيام را از سوي دولت به ملت بزرگ ايران مي دهم که دولت در تلاش است تا در شرايط پساتحريم فضا را بگونه اي آماده کند که بتوان بيشترين بهره را از سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي متناسب با نياز کشورمان ببريم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html