پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182293
نصرالله: آمريکا، قبل و بعد از توافق هسته‌اي «شيطان بزرگ» خواهد ماند
تاریخ انتشار : 1394/05/04 10:49:52
نمایش : 999
دبير کل حزب‌الله لبنان با بيان اينکه آمريکا، قبل و بعد از توافق هسته‌اي «شيطان بزرگ» خواهد ماند، دشمني آمريکا با مقاومت اسلامي را «مايه افتخار» خواند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «سيد حسن نصرالله» دبير کل حزب الله لبنان در ابتداي سخنراني‌اش در «مراسم دانش آموختگي فرزندان شهدا - نسل شهيد علي احمد يحيي»، پس از قرائت سوره فاتحه بر روح شهداي مقاومت اسلامي، خطاب به فرزندان شهدا گفت: شهدا با اراده خود اين راه را انتخاب کرده و با جهاد، به ديدار خداوند و آنچه مي‌‌خواستند نائل شدند. بر شماست که از اين راه پاسداري کنيد.

تقدير و تشکر از حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران

دبير کل حزب الله لبنان با تقدير و تشکر از خانواده‌هاي شهدا، از موسسه شهيد و همه حاميان مقاومت اسلامي، بويژه جمهوري اسلامي ايران سپاسگزاري کرد.

سيد حسن نصرالله با بيان اينکه در روز عيد فطر بسياري از خانواده‌هاي لبناني در سايه امنيت، کرامت، عزت و آزادي عيد را گرامي داشته به منازل و ديار خود بازگشتند، افزود: مردم لبنان در شرايط ناامن منطقه عيد فطر را جشن گرفتند. هر لبناني و يا خارجي‌هاي مقيم لبنان بايد اين سؤال را از خود بپرسند که چگونه مي‌شود که ما در لبنان عيد را با عزت و آزادي در ميان درياي خروشان و متلاطم برگزار مي‌کنيم.
وي در ادامه به جانفشاني‌هاي همه شهداي مقاومت اشاره کرد و افزود: اگر اين فداکاري‌ها و ايثار نبود، آيا لبنان از امنيتي که اکنون شاهد آن هستيم، برخوردار بود؟

آمريکا و اسرائيل همواره دشمن مقاومت بوده‌اند

دبيرکل حزب‌الله لبنان گفت: از زمان شروع اين مقاومت، آمريکا و اسرائيل در همپيماني با برخي رژيم‌هاي عربي و برخي دست نشانده‌هاي داخل لبنان سعي کرده‌اند تا به مقاومت ضربه بزند يا به طور کامل آن را از بين ببرد و اگر نتوانستند در راستاي تضعيف آن گام بردارد.

آمريکا قبل و بعد از توافق هسته‌اي شيطان بزرگ خواهد بود
وي در ادامه با اشاره به جمع بندي مذاکرات بين ايران و ۵+۱، گفت: پس از توافق هسته‌اي ايران و ۱+۵ امروزه بزرگترين دغدغه آن‌ها، ايران و حزب‌الله پس از توافق است؛ بنابراين مي‌بينيم که اوباما و جان کري به روشني از حزب‌الله به عنوان يک سازمان تروريستي ياد مي‌کنند و مجددا تأکيد مي‌کنند که آمريکا هيچ‌ زماني با چنين نيرويي همراهي نخواهند کرد؛ پس معناي چنين مواضعي اين است که حزب‌الله در معادلات منطقه و در معادلات آمريکا حضور دارد.

سيد حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اينکه اقدام آمريکا در قرار دادن نام حزب الله لبنان در ليست سياه مايه افتخار است، تاکيد کرد که اين اقدام آمريکا در هدف قرار دادن فرماندهان حزب الله لبنان امر تازه‌اي نيست و پيش از اين نيز توسط سعودي‌ها انجام شده بود که چيز تازه‌اي در برندارد، بويژه آنکه فرماندهان حزب الله حسابي در بانک‌هاي غربي ندارند و براي سفرهاي سياحتي به آنجا نمي‌روند.
وي در ادامه ابراز داشت که آمريکا قبل از توافق و بعد از توافق شيطان بزرگ است چرا که ما از کشور خود در برابر طرح صهيونيست‌ها و طرح تکفيري‌ها دفاع مي‌کنيم.

افتخار حزب الله به حمايت‌هاي ايران
دبيرکل حزب الله لبنان با انتقاد از هدف قرار دادن بازرگانان لبناني در خارج و داخل اين کشور به بهانه مقابله با حزب الله گفت: حزب الله از سال‌ها پيش اعلام کرده که فعاليت مالي ندارد و ما کمک‌هاي مالي خود را از ايران دريافت مي‌کنيم که اين مسئله نياز به اسناد ويکي‌ليکس ندارد. ما به اين حمايت مالي و ايران افتخار مي‌کنيم و همين حمايت براي ما کافي است. ما نهاد و دارايي براي تجارت نداريم.

سيد حسن نصرالله گفت: دولت لبنان بايد مسئوليت حمايت از شهروندان لبناني،بانک مرکزي و دستگاه قضايي اين کشور را بر عهده بگيرند و ما اين موضوع را به عنوان يک موضع ملي مطرح مي‌کنيم.

همه اتهامات عليه حزب الله باطل‌اند
دبيرکل حزب الله با بيان اينکه افرادي که اموال و دارايي آنها غارت مي‌شود، عضو حزب الله نيستند، بلکه همه آنها بازرگانان لبناني هستند که دولت بايد مسئوليت حمايت از آنها را بر عهده بگيرد، افزود: مسئولان يا دستگاه‌هايي در لبنان وجود دارند که هميشه سعي در خدشه وارد کردن به آبروي حزب الله را دارند و اتهاماتي مانند گسترش باند فروش مواد مخدر و پولشويي مطرح مي‌کنند که همه اين اتهامات باطل است. ما با ورود در ميدان تجارت حلال هم مخالفيم پس چگونه ممکن است وارد تجارت حرام شويم.

سيد حسن نصرالله با بيان اينکه دشمنان، هر کسي که در ترورش ناکام مي‌شدند، سعي مي‌کردند وي را از بعد شخصيتي ترور کنند، تاکيد کرد: اين امر بخشي از جنگ است‎
وي درباره نقش رسانه‌هاي لبناني افزود: رسانه‌هاي لبناني بايد مراقب اين مسأله باشند چرا که ترور شخصيتي مجاهدان به سود دشمن اسرائيلي است و ما در مقابل ترور شخصيتي، صبر و جهاد را در پيش مي‌گيريم.

نصرالله در وصف تناقضات دشمنان مقاومت گفت: از سال ۲۰۰۵ همواره مي‌گويند که حزب‌الله در حال ضعيف شدن است و حال نيز مي‌گويند که به خاطر توافق هسته‌اي نفس‌هايش به شمارش افتاده است. اين باعث حيرت ماست که از سوي ديگر نيز مي‌گويند حزب‌الله پول‌هاي زيادي به دست خواهد آورد.

دبير کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: علاوه بر اين، از زمان جنگ ۳۳ روزه همواره پيروزي‌هاي حزب‌الله را به سخره گرفته و کم اهميت جلوه داده‌اند و امروزه نيز دستاوردهاي حزب‌الله در نبرد با تروريست در منطقه مرزي بين لبنان و سوريه را کوچک مي‌شمارند.

تبيين کينه مخالفان داخلي با حزب الله

وي دليل چنين کينه‌هايي نسبت به حزب‌الله را اينگونه توصيف کرد: موضوع اصلي در عمق کينه‌اي است که آنها از حزب‌الله دارند و اين امر فراتر از هرگونه اختلاف سياسي است؛ نيروهاي مخالف حزب‌الله در داخل حقايقي را منکر مي‌شوند که حتي دشمن صهيونيستي نيز به آنها اعتراف دارد.

ايران و سوريه هيچ‌گاه مقاومت را رها نمي‌کنند

سيد حسن نصرالله تصريح کرد: برخي‌ها نسبت به روابط حزب الله با ايران و سوريه بويژه پس از جنگ رژيم صهيونيستي عليه لبنان در سال ۲۰۰۶ شک و ترديد ايجاد کرده و گفتند که تهران از حزب الله در خدمت برنامه هسته‌اي خود استفاده مي‌کند. حتي برخي‌ها مي‌گفتند که ايران پس از توافق هسته‌اي حزب الله را رها مي‌کند. ما همواره بر اين باوريم که نه ايران و نه سوريه اينگونه نيستند و امروزه هم اين حقيقت ثابت شده و مشخص شد چه کساني صادقداقت دارند و چه کساني دروغگو هستند.

وي تصريح کرد: «جان کري» مي‌گويد که ايران به جز در پرونده هسته‌اي با هرگونه بحث و گفت‌وگو درباره ديگر مسايل و پرونده‌ها مخالف است. هيچ کس نه چيزي را فروخته و نه چيزي را خريداري کرد. بايد گفت بيچارگان شما هستيد و برويد حال خود را ببينيد که چگونه است.
نصرالله افزود: آيت الله خامنه اي مجددا بر مواضع ايران در قبال آمريکا و جنبش‌هاي مقاومت تاکيد کردند و حزب الله جايگاه خاصي در تاکيد رهبري ايران دارد.

ترکيه؛‌ حامي داعش در منطقه

نصرالله در بخشي ديگر از سخنانش با اشاره به مسأله داعش گفت: شکي نيست که ترکيه از داعش حمايت مي‌کند و به اين گروهک تسهيلات ارائه مي‌دهد و مرزهايش را براي اين گروه باز کرده است. اما اکنون نخست‌وزير ترکيه مي‌گويد که داعش امنيت ملي ترکيه را تهديد مي‌کند بايد گفت «اوغور بخير‎».
وي بار ديگر از طريق داعش به اوضاع سياسي لبنان پلي زد و گفت: در حالي که آمريکا داعش را در رأس سازمان‌هاي تروريستي قرار داده است برخي در لبنان، داعش را خطري محسوب نمي‌کنند.

دبير کل حزب‌الله لبنان با اشاره به بحران اخير عدم جمع‌آوري زباله‌ها از خيابان‌هاي لبنان گفت: مردم لبنان درگير بحران زباله‌ها شده و من خجالت مي‌کشيم که در اين مورد حرفي بزنم. اين يک شکست بزرگ است. اين مسئوليت دولت است و من نمي‌خواهم وارد اين مسأله شوم.

وي افزود: هنگامي که پيش از اين از ما مي‌خواستن تا سلاح را بر زمين بگذاريم و بين جنگ و صلح يک گزينه را انتخاب کنيم؛ ما به آن‌ها مي‌گفتيم که شما به کار دولت بپردازيد و حال مي‌بينيم که عدم انجام وظايف دولتي در عدم حل موضوع زباله‌ها بروز پيدا کرده است.

سيد حسن نصرالله با اشاره به بحران زباله‌ها و اتهامات برخي مخالفان مقاومت که حزب الله و فراکسيون وفاداري به مقاومت را مقصر آن مي‌دانند، تاکيد کرد که اين بحران نتيجه بي ثمر ماندن مذاکرات بين جريان‌هاي سياسي و عدم دستيابي به تفاهم است.

نصرالله يادآور شد که ايمان مقاومت اسلامي بزرگتر و آگاهي ما بيشتر از آن است که توطئه‌هاي رسانه‌اي و جنگ رواني به آن آسيبي وارد کند. دست ما در جنگ رواني برتر است زيرا ما دروغ نمي‌گوئيم.‎
دبير کل حزب الله با بيان اينکه روندي که در پيش گرفته‌ايم باعث شده که قدرت و محبوبيت ما در کشور و منطقه بيش از هر زمان ديگري شود، اظهار داشت: کشورهايي که «وحشي‌ها» را به سوريه فرستاند تا نظامش را سرنگون سازند و محور مقاومت را هدف قرار دهند؛ پرداخت بهاي اين کارشان آغاز شده است، اين در حالي است که ما از ابتدا درباره اين مساله هشدار داده بوديم.
دبيرکل حزب الله در ادامه با بيان اينکه حزب الله در آخرين دور از گفت‌وگو با المستقبل خواستار ادامه رايزني‌ها بود تاکيد کرد که با استعفاي نخست وزير و تهديدش به استعفا چيزي تغيير نمي‌کند و کشور زيان مي‌بيند. تنها راه حل موجود فرا روي گروه‌هاي سياسي گفت‌وگو است.

وي با اشاره به شايعات برخي‌ها در روزهاي اخير مبني بر ميانجي‌گري حزب الله بين گروه‌هاي سياسي لبنان، گفت: بايد به وضوح بگويم که ما ميانجي نيستيم بلکه يک طرف ديگر يک قضيه و هم‌پيمان هستيم. هيچ کس انتظار وساطت ما را ندارد. جريان المستقبل بايد از برج بلورين خود پايين بيايد و با فراکسيون «تغيير و اصلاح» لبنان به رياست «ميشل عون» گفت‌وگو کند. در غير اينصورت اين شما هستيد که کشور را به تعطيلي و خلأ قدرت سياسي مي‌کشانيد. اين امر اقدام خطرناکي است و سرنوشت کشور را به سمت نامعلومي سوق مي‌دهد.
وي تصريح کرد: مي‌خواهيم که دولت کنوني لبنان به فعاليتش ادامه دهد نه اينکه سرنگون شود يا با دستان خود آنرا سرنگون سازيد.

«مراسم دانش آموختگي فرزندان شهدا - نسل شهيد علي احمد يحيي» ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلي (۱۸:۳۰ به وقت تهران) امروز (شنبه) در مجتمع فرهنگي تربيتي «شاهد» واقع در مسير فرودگاه آغاز شده و از شبکه المنار، العالم، الميادين و شبکه شش تلويزيون ايران پخش شد.

بر اساس اين گزارش، قبل از سخنراني سيد نصرالله، از فرزندان شهدا تقدير شده و تنديس فارغ التحصيلي توسط سيد «ابراهيم امين السيد» رئيس شوراي سياسي حزب الله و «حسين الحاج حسن» وزير صنايع لبنان به آنها اعطا شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html