پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182238
شرط آلمان براي رابطه با ايران
تاریخ انتشار : 1394/04/29 19:46:56
نمایش : 1504
معاون صدراعظم آلمان در مطلبي که در يکي از روزنامه‌هاي اين کشور منتشر شد اعلام کرده است که وي در سفر به ايران علاوه بر مسائل اقتصادي براي تغيير دادن نگاه تهران نسبت به رژيم صهيونيستي هم تلاش مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «زيگمار گابريل» وزير اقتصاد آلمان که سمت معاونت صدراعظم را هم بر عهده دارد از روز گذشته وارد ايران شده است و قصد دارد همکاري اقتصادي ميان آلمان و ايران را تقويت کند.

وي بنا بر آنچه روزنامه آلماني «بيلد» به نقل از وي نوشته است قصد دارد درباره رابطه ميان ايران و رژيم صهيونيستي با مقامات ايراني صحبت کند و نقش ميانجي را در اين زمينه ايفا کند.

گابريل پيش از سفر به بيلد گفت که وي کوشش مي‌کند تا دولت ايران موجوديت اسرائيل را به رسميت بشناسد. وي گفت:‌ «آلمان بسيار تلاش کرد که با توافق هسته‌اي با ايران از ساخت بمب اتمي جلوگيري شود. اين بزرگترين گام براي عادي سازي روابط با ايران است و ديگر گام‌ها هم بايد برداشته شود. با توجه به نقش ايران در مناقشات منطقه و به خصوص در روابط با اسرائيل، آلمان مي‌تواند نقش ميانجي داشته باشد».

وي همچنين تاکيد کرد: «حق موجوديت اسرائيل بيش از اين نبايد تکذيب شود. در حقيقت روابط پايدار ايران با آلمان در صورتي تحقق مي‌يابد که ايراني‌ها هم اين موضوع را بپذيرند و من در جريان سفر به ايران اين موضوع را روشن خواهم کرد».

گابريل در رأس هياتي اقتصادي از ديروز وارد ايران شده است و ديدار با «حسن‌روحاني» رئيس‌جمهور ايران و شماري از وزرا در دستور کار وي قرار دارد. شرکت‌هاي آلماني برنامه همکاري اقتصادي ميلياردي با ايران را پس از برداشته شدن تحريم‌ها در دستور کار دارند.

اين مقام آلماني نخستين سياستمدار ارشد غربي است که از زمان اعلام بيانيه جمع بندي مذاکرات هسته‌اي به تهران سفر مي‌کند.

روزنامه بيلد نوشت: معاون مرکل در حالي از عادي سازي روابط با اسرائيل سخن مي‌گويد که «آيت‌الله علي خامنه‌اي» رهبر معظم انقلاب ايران در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران گفت: «سياست ما در منطقه همچنان بر خلاف آمريکاست».

ادعاي روزنامه بيلد و اظهار نظرهاي ي که از معاون مرکل در اين روزنامه منتشر شده در حالي است که علاوه بر اينکه بلافاصله پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال ۱۳۵۷ هرگونه رابطه اي با رژيم اشغالگر قدس قطع و ازشناسايي اين رژيم به سبب اشغالگري اش و جعلي بودنش امتناع شد در ارديبهشت ماه سال ۱۳۶۹ مجلس شوراي اسلامي قانوني مشتمل بر هشت ماده و يک تبصره تصويب و به تاييد شوراي نگهباند رساند که طي آن مجلس به عنوان عصاره ملت انقلابي ايران تاکيد کرد که سرزمين فلسطين به ملت فلسطين تعلق داشته و دارد و رژيم اشغالگر قدس و حکومت غاصب صهيونيستها که با ظلم و غصب و قتل عام‌ و جنايت بر اين سرزمين و بيت‌المقدس مسلط گرديده‌اند غاصب و ظالم و محکوم‌اند و بر همه ملتها و انسانهاي حق‌طلب جهان خصوصاً مسلمانان و‌بالاخص مردم و حکومت جمهوري اسلامي ايران لازم است از مردم ستمديده و آواره و مبارز فلسطين تا رسيده به حقوق حقه خويش به هر نحو ممکن‌حمايت و دفاع نمايند. از ان زمان تاکنون همواره جمهوري اسلامي ايران رژيم صهيونيستي را جعلي و کمک به نهضت ازاديبخش ملت فلسطين را وظيفه خود دانشته و مي داند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html