پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182189
مذاکره و توافقي پايدار است که براي دو طرف حالت برد-برد داشته باشد
تاریخ انتشار : 1394/04/23 18:07:04
نمایش : 1414
سخنراني حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان پس از قرائت بيانيه مشترک در پايان مذاکرات وين،دقايقي قبل آغاز شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا  حسن روحاني رئيس‌جمهور در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني در سالن اجلاس سران با بيان اينکه ماه رمضان همواره ماه خير و برکت و ماه تقرب مردم به خداوند بوده است گفت: بر اساس آنچه من شنيده‌ام بسياري از مردم در دعاهايشان و در شب‌هاي قدر براي گروه مذاکره‌کننده و دستيابي به يک توافق خوب دعا کردند و من حالا به ملت بزرگوار ايران اعلام مي‌کنم که دعاي آنها مستجاب شده است.

وي افزود: ما امروز در يک مقطع مهم در تاريخ کشور و انقلاب ما در منطقه قرار داريم، مقطعي که بايد بگوييم دوران 12 ساله گذشته که همراه با توهماتي از سوي قدرت‌ها و نشر آن توهمات در ميان جامعه و افکار عمومي بود کاملاً ورق خورده و صفحه جديدي آغاز شده است، اين صفحه جديد بر اين مبنا آغاز مي‌شود که راه حل معضلات در جهان مسير کوتاه‌تر و کم هزينه‌تر هم دارد.

روحاني ادامه داد: موضوع مهم هسته‌اي ايران از يک طرف به يک موضوع سياسي و بين‌الملل تبديل شده بود تا جايي که اين موضوع در فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد در شوراي امنيت با قطعنامه‌هاي متعدد تحريم روبرو شد و از طرفي به يک موضوع ايران‌هراسي در جامعه و جهان تبديل شده بود که ايران در پي ساخت سلاح کشتار جمعي و هسته‌اي است، از طرف ديگر از نظر علم و فناوري و رشد و توسعه براي کشور ما حائز اهميت بود و از نظر اجتماعي نيز به يک مسئله غرور و عزت ملي تبديل شده بود.

رئيس‌جمهور گفت: موضوع هسته‌اي از نظر اقتصادي با فشارهايي که تحريم‌کنندگان ايجاد کردند شرايط سختي در جامعه به وجود آورد گرچه همانطور که قبلاً تأکيد کردم تحريم هيچگاه موفق نبود ولي در زندگي مردم تأثير گذاشته بود.

وي ادامه داد: مذاکره و توافقي پايدار است که براي دو طرف حالت برد-برد داشته باشد.تحريم‌ها هيچ‌گاه موفق نبود اما در زندگي مردم تاثيرگذار بود، امروز توانسه‌ايم به نقطه جديدي دست پيدا کنيم، ما دنبال صدقه نبوديم ما به دنبال مذاکره بوديم تا بر مبناي منافع ملي بده بستاني عادلانه را در پيش بگيريم.

رئيس جمهور با بيان اينکه براي دستيابي به توفيق در اين خصوص نياز به اجماع داخلي و ملي داشتيم، گفت: واضح است که در داخل کشور سياسيون، جناح‌ها و تشکل‌ها نظر واحد ندارند اما در مسائلي که به منافع ملي، امنيت ملي و توسعه ملي که موضوع هسته‌اي نيز هم به امنيت ملي، هم به توسعه ملي و هم به منافع ملي ما مربوط مي‌شد، در فضاي آزاد و دموکراتيک جامعه، ما توانستيم به اجماع در اين زمينه دست يابيم.

وي با بيان اينکه راه مذاکره قبل از آغاز اين دولت و در واقع از 12 سال پيش آغاز شد،‌گفت: طبق نظر مقام معظم رهبري مسير مذاکره از روز اول آغاز و ما از سال 82 اين مذاکرات را در تهران و يا در پايتخت‌هاي کشورهاي همسايه و يا در پايتخت هاي اروپايي ديديم، مشاهده کرديم و ادامه داديم.

روحاني با اشاره به انتخابات سال 92 گفت: مردم ما در انتخابات خرداد 92 در اين زمينه اعلام نظر کردند و به صراحت اعلام کردند ما دولتي مي‌خواهيم که دستاوردهاي هسته‌اي را توأم با صلح و حرکت توسعه کشور آن هم رو به جلو و رفاه مردم توأم با هم مدنظر قرار دهد و اين همان مسير و راهي بود که دولت يازدهم در پيش گرفت.

 

ادامه دارد..

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html