پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182184
روايت رويترز از پيش‌نويس متن جمع‌بندي نهايي مذاکرات
تاریخ انتشار : 1394/04/23 10:37:26
نمایش : 1712
يک خبرگزاري انگليسي از قول منبع خود مدعي شده پيش‌نويس متن جمع بندي هسته‌اي بين ايران و ۱+۵ منتشر شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يک منبع ديپلماتيک ادعا کرده پيش‌نويس جمع‌بندي هسته‌اي بين ايران و گروه ۱+۵ خواستار دسترسي سازمان ملل متحد به تمامي «سايت‌هاي مشکوک ايران» از جمله سايت‌هاي نظامي است.

اين منبع ديپلماتيک در گفت‌وگو با خبرگزاري رويترز با اعلام اين خبر افزود اين جمع‌بندي پس از رايزني‌هايي بين هيأت‌هاي ديپلماتيک ايران و گروه ۱+۵ حاصل شده است.

خبرگزاري رويترز علاوه بر اين از قول اين منبع ديپلماتيک نوشت در صورتي که جمع‌بندي هسته‌اي بين دو طرف حاصل شود، قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل، در حالت ايده‌آل همين ماه به تصويب رسيده و اجراي گام‌ها از نيمه اول سال ۲۰۱۶ آغاز مي‌شود.

اين خبرگزاري انگليسي علي‌رغم اين در ادامه گزارش خود افزود اطلاعات دريافتي از اين منبع، «اوليه» بوده و بر اساس نسخه پيش‌نويس جمع‌بندي هسته‌اي به رويترز ارائه شده است؛ بر همين اساس احتمال تغيير آنها در متن جمع‌بندي نهايي وجود دارد.

به نوشته رويترز، ديپلمات‌هاي نزديک به مذاکرات هسته‌اي مي‌گويند اميدوار هستند که تنظيم نسخه نهايي سند پيش‌نويس جمع‌بندي را تا روز سه‌شنبه به اتمام برسانند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html