پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182171
به اين ۷ دليل هيچ‌گاه يک ايراني را تهديد نکنيد!
تاریخ انتشار : 1394/04/23 08:10:51
نمایش : 1517
عصر روز چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ خبري با اين عنوان در پايگاه هاي خبري داخلي منتشر شد : فرياد قاطع ظريف در نشست وزرا: هيچ گاه يک ايراني را تهديد نکنيد!
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از بهجت نيوز ؛ اين خبر که به نقل از يک منبع روسي منتشر شده بود به سرعت در ساير سايت هاي خبري و شبکه هاي اجتماعي بازتاب يافت.

آنطور که نقل شده است در جريان مذاکرات هسته اي اخير و پس از ابراز برخي تهديدات طرف مقابل و به ويژه آمريکايي ها در خصوص توان موشکي و هسته اي ايران وزير امور خارجه کشورمان با اين لحن “که هيچگاه يک ايراني را تهديد نکنيد” نسبت به اين موضوع واکنش نشان داده است.

هرچند اين گفتگوها هيچ وقت به طور رسمي از سوي دولت مسئولين ايراني و خارجي تاييد يا رد نشد اما کاترين راي سخنگوي خانم موگريني در صفحه شخصي خود عکسي از گفتگو تند دکتر ظريف با موگريني منتشر کرده و در اين باره نوشت:روابط صادقانه بر اساس احترام متقابل است.

اما آنچه که در اين ميان قابل تامل و بررسي است اين مي‌باشد که اصولا اقاي ظريف بر اساس کدام پيشينه با چنين اعتماد به نفس بالايي نسبت به طرف خارجي پاسخ ميدهد.

براي پاسخ به اين موضوع کافيست تا نگاهي به توانايي هاي کشورمان بي اندازيم . مسئله اي که با تاکيدات فراوان رهبري از سوي برخي مسئولين ناديده گرفته ميشود.

براي مثال صحبت هاي اکبر ترکان بعنوان مشاور ارشد رئيس جمهور که گفته بودند “ايراني ها فقط در حد آبگوشت بزپاش توانايي دارند!” يا صحبت هاي علي يونسي بعنوان دستيار ويژه رئيس جمهور ايران در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي که گفته بودند “‌مشکل ازدواج جوانان با رفع تحريم حل ميشود!” و يا صحبت هاي عجيب هاشمي رفسنجاني تحت اين عنوان که ” تحريم در حال پوساندن استخوان طبقه مزد بگير است ” و … را ميتوان از جمله همين موارد نام برد.

حال به نظرتان کدام توانايي ها باعث اعتماد به نفس بالاي آقاي ظريف شده است؟

۱ – حضور مستمر سپاه قدس به عنوان بازوي دفاعي جمهوري اسلامي ايران در کنار مظلومان منطقه و دفاع قدرتمند در برابر استکبار که با تمام کمک هاي مالي و نظامي نتوانستند در عراق و سوريه و يمن و افغانستان و لبنان کاري از پيش ببرند.براي مثال فقط در مورد يمن برژينسکي تحليل‌گر معروف آمريکايي معتقد است که افزايش روابط ايران با حوثي‌هاي شيعه در يمن به مثابه گسترش بي بديل نفوذ در جهان عرب است.

۲ – قدرت موشکي ايران را که مديون زحمات شبانه روزي شهيد تهراني مقدم که از فرماندهان بلندبالاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود را بلاشک يکي از توانايي هاي خاص نظام ميتوان اشاره داشت ؛ قدرتي که به اذعان روزنامه الجزائري الشروق ؛ سامانه موشکي ايران قادر است در دقايق نخست درگيري، تمام قسمت‌هاي ناوگان دريايي آمريکا را در خليج فارس متلاشي و به لاشه کشتي و ناو جنگي تبديل کند و يا حتي پنتاگون بطور رسمي پيش‌بيني مي‌کند که ايران مي‌تواند موشک‌هاي بالستيک قاره‌پيمايي را که بتواند تا ايالات متحده برسد را تا سال ۲۰۱۵ توليد و تست نمايد.

۳ –  ايران رتبه هفدهم توليد علم در دنيا و مقام اول منطقه را داراست. وجود بيشمار دانشمندان ايراني در حوزه هاي مختلف علمي و دانشگاهي را از جمله اين توانمندي ها ميتوان نام برد.فارغ از تمام تلاش هاي بي شماري که توسط مردمان اين سرزمين صورت گرفته و مجالي براي اشاره به انها نيست تنها ميتوان به مطلب ويکي پديا در خصوص اينکه ايران (تا ۲۰۱۰) رتبه نخست رشد در علم و فناوري را داراست اشاره کرد.

۳ – توانايي بي شمار در صنعت هسته اي که هم اکنون باعث ترس قدرت هاي جهاني شده و حتي انها را وادار به مذاکره با جمهوري اسلامي ايران کرده است که البته طي يک دوره موقتي که در دوره اصلاحات براي مدتي پلمپ و بسته نگاه داشته شد اما در آنسوي ماجرا با تمام حسن نيت هايي که توسط جمهوري اسلامي ابراز شد جرج بوش (بعنوان رئيس جمهور وقت) در سازمان ملل بطور رسمي ايران را محور شرارت خواند و طرفين مقابل مذاکره کننده که به تعهدات خود عمل نکردند.تمام اين اتفاقات در حالي رُخ داد که امثال شهيد رضايي نژاد و احمدي روشن و علي محمدي و شهرياري در حال تلاش بودند و سرعت پيشرفت صنعت هسته اي کشور را به حدي رساندند که امروزه مذاکره کنندگانمان با اين دستاورهاي خيره کننده در حال گفتگو با شش قدرت جهاني هستند.البته بد نيست که بدانيد به رغم همين زحمت ها و جانفشاني ها ايران هم اکنون جزو تنها ۸ کشور صاحب فناوري هسته اي در دنياست.

۴ – در حوزه هوا و فضا پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي صورت گرفته است . جمهوري اسلامي ايران نهمين کشور دنيا پس از شوروي (۱۹۵۷)، ايالات متحده آمريکا (۱۹۵۸)، فرانسه (۱۹۶۵)، ژاپن (۱۹۷۰)، چين (۱۹۷۰)، بريتانيا (۱۹۷۱)، هند (۱۹۸۰) و اسرائيل (۱۹۸۸) است که مستقلاً موفق به پرتاب ماهواره شده‌اند.ماهواره هايي همانند زهره ، اميد ، مصباح ۱ و ۲ ، سينا ، طلوع ، رصد ، نويد و فجر از جمله اين ماهواره هاست.

۵ – طرح تشکيل ارتش سايبري ايران که از سال ۸۴ در سپاه مطرح شد بعنوان يک کار جهادي در حوزه فناوري هاي اطلاعاتي ميتوان نام برد.حمله ويروس استاکس‌نت به نيروگاه نطنز که با دفاع به موقع ارتش سايبري کشورمان روبرو شد از جمله موارد مطروحه است.بنابر اذعان مؤسسه “ديفنس تک” (Defense Tech) از مؤسسات نظامي و امنيتي ايالات متحده آمريکا با استناد به آمار دريافتي از سازمان اطلاعات آمريکا (CIA)، ايران را جزء ۵ کشور داراي قوي‌ترين نيروي سايبري معرفي کرده و تعداد نيروهاي سايبري سپاه را بيش از دو هزارو ۴۰۰ نفر به علاوه ۱۲ هزار نفر نيروي ذخيره ـ مردمي ـ نام برده است.

۶ – بنابر اظهارات کارشناسان شرکت ملي نفت ايران، مخازن نفتي ايران تا سال ۱۴۵۳ مي‌توانند قابل بهره‌برداري باشند و بد نيست بدانيد که مجموع نفت و گاز ايران در ميان کل کشورهاي دنيا از همه بيشتر است. همين مسئله باعث شده تا جمهوري اسلامي ايران با عزت نفس بيشتري در دنياي جهاني در مقابل رقباي خود گام بردارد.

۷ – استراتژي ايراني در حوزه نظامي که مبتني بر دفاع از حيثيت ملي است بارها اين موضوع را به اثبات رسانده که هيچ گاه نبايد به تهديد يک ايراني فکر کرد؛ هشت سال دفاع مظلومانه در برابر اکثر کشورهاي دنيا که در يک جنگ نابرابر مقابل کشورمان ايستادند تا فتنه ۷۸ و ۸۸ که دشمنان داخلي با همراهي دشمنان خارجي آن را هدايت و پشتيباني کردند ، دفاع مناطق مرزي در برابر تروريست هايي همانند ريگي ، شاهکار نيروي درياي ارتش در آب هاي آزاد و بين المللي و مبارزه با دزدان دريايي و همچنين نشاندن پهپاد RQ170 توسط سپاه که در پي ان باراک اوباما رئيس جمهور ايالات متحده امريکا رسما در يک مصاحبه مطبوعاتي از جمهوري اسلامي درخواست کرد که آن پهپاد شکار شده را به آمريکاپس دهد و … از جمله توان دفاعي ايران ميتوان به شمار آورد.

تمامي اين موارد و ناگفته هايي که نتوانستيم به انها اشاره بکنيم قطره اي از درياي زحمات بي منت مردماني است که بنا به فرمان رهبرشان جهادي عمل کرده اند و دست به دست هم داده اند تا امروز يک ايران مقتدر و قدرتمند در جهان پا به عرصه بگذارد. کشوري که اگر لحظه اي دشمنان تصور آن را ميکردند که ميتوانستند به آن حمله کنند از آن دريغ نميکردند.

اما امروزه وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در مقابل ۶ کشور قدرتمند در مذاکرات هسته اي با اعتماد به نفسي بالا و با پشتوانه اين داشته هايي که به انها اشاره شد از جمله ” هيچ وقت يک ايراني را تهديد نکنيد ” خطاب به طرفين مذاکره کننده استفاده ميکند. جمله اي که حتي ابراز آن ميتواند خيال همه گان را راحت کند که ايران اسلامي با اين توان عظيم نگاهي روشن به آينده اي سرافراز دارد.

خطابه پاياني ما سخنان تامل برانگيز رهبر معظم انقلاب خواهد بود ، ايشان در ۲۴ آذرماه سال ۸۷ در ديدار اساتيد و دانشجويان در دانشگاه علم و صنعت‌ ميفرمايند : «شجاعت در برابر هيبت دشمن، جزو شاخصها[ي هويت اسلامي]ست. در مقابل دشمن اگر مسئولين کشور احساس رعب و خوف بکنند، بر سر ملت بلاهاي بزرگ خواهد آمد. آن ملتهائي که ذليل و مقهور دست دشمن شدند، عمده‌ي علت اين بود که مسئولان- پيشروان قافله‌ي ملت- شجاعت لازم، اعتماد به نفس لازم را نداشتند. گاهي در بين آحاد مردم عناصر مؤمن، فعال، فداکار، آماده‌ي به جانبازي هستند، منتها مسئولين و رؤسا وقتي خودشان اين آمادگي را ندارند، نيروهاي آن‌ها هم از بين مي‌رود و اين ظرفيت هم نابود مي‌شود. آن روزي که شهر اصفهان در دوره‌ي شاه سلطان حسين مورد غارت قرار گرفت و مردم قتل عام شدند و حکومت باعظمت صفوي نابود شد، خيلي از افراد غيور بودند که حاضر بودند مبارزه و مقاومت کنند؛ اما شاه سلطان حسين ضعيف بود. اگر جمهوري اسلامي دچار شاه سلطان حسين‌ها بشود، دچار مديران و مسئولاني بشود که جرأت و جسارت ندارند؛ در خود احساس قدرت نمي‌کنند، در مردم خودشان احساس توانائي و قدرت نمي‌کنند، کار جمهوري اسلامي تمام خواهد بود.»

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html