پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182165
"ناياک" را چه کسي راه اندازي کرد؟
دلال اهوازي رابطه ايران و آمريکا در مذاکرات هسته اي کيست؟
تاریخ انتشار : 1394/04/22 11:56:27
نمایش : 1426
شايد براي بسياري از اهوازي ها عجيب باشد اگر بدانند يکي از دلالان اصلي رابطه ايران و امريکا شخصي است که اصالتا در اين شهر متولد شده است و ريشه خوزستاني دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از رهياب،شايد براي بسياري از اهوازي ها عجيب باشد اگر بدانند يکي از دلالان اصلي رابطه ايران و امريکا شخصي است که اصالتا در اين شهر متولد شده است و ريشه خوزستاني دارد.

تريتا پارسي، فردي ايراني تبار متولد اهواز است که در سوئد بزرگ شده است. وي مدرک دانشگاهي خود را در رشته‌هاي روابط بين‌الملل از دانشگاه اپسالا و اقتصاد از دانشگاه استکهلم دريافت کرد و همچنين داراي درجه دکترا در روابط بين الملل در "دانشگاه جان هاپکينز" آمريکا است.

وي پس از ترک سوئد ابتدا در محل نمايندگي دائمي سوئد در سازمان ملل متحد مشغول به کار شد و بدنبال آشنائي با "باب‌ني" ""Bob Ney نماينده کنگره آمريکا از ايالت اوهايو به عنوان دستيار وي مشغول به کار شد

باب ني قبل از انقلاب ايران به مدت کوتاهي در شيراز تدريس کرده و زبان فارسي را نيز بخوبي تکلم ميکند. وي قبلا از برخي از گروه‌هاي اپوزيسيون ايران حمايت مي‌کرد، ولي با انتخاب خاتمي دراين سال وي به جرگه طرفداران ايجاد رابطه با ايران پيوست.

اما چيزي که تريتا پارسي را در رسانه‌هاي غربي مطرح کرد، تشکيل بنياد شوراي ملي ايرانيان آمريکا، لابي صددرصد آمريکايي متشکل از شبکه US‌ است که هدفش ايران و ايراني است.

تريتا پارسي علاقه شديدي به رژيم صهيونيستي دارد چنانکه در سايت شخصي‌اش ارتباطش با "فرانسيس فوکوياما" نظريه پرداز معرف و آمريکايي که نظريه پايان تاريخ و پيروزي ليبراليسم را مطرح کرده را افتخاري براي خود مي داند.

پارسي پايان‌نامه خود را تحت نظر استاد راهنمايش فرانسيس فوکوياما در دانشگاه جان هاپکينگز را با موضع روابط ايران و اسراييل ارائه داده و در مرکز بين‌المللي وودرو ويلسون WoodrowWilson به عنوان پژوهشگر مشغول به کار است.

موسس ناياک که ادعا مي‌کند براي احقاق حقوق ايراني‌ها در آمريکا به پا خواسته است با پول‌هاي هنگفتي که از بنيادهاي ضد ايراني دريافت مي‌کند، با دشمنان تابلودار ايران و انقلاب رابطه نزديکي داشته و مهمان شبکه‌هايي مي‌شود که عليه جمهوري اسلامي ايران تبليغ مي‌کنند.

حال اين سوال مطرح مي‌شود: مگر مي‌شود کسي که او را لابي جمهوري اسلامي در دولت آمريکا معرفي مي‌کنند با افراد و شبکه‌هايي در ارتباط باشد که خواهان براندازي و افول ايران و ايراني هستند؟

در راستاي يکي از همين برنامه‌هاي ضد ايراني، تريتا پارسي در مصاحبه‌اي که در شبکه فارسي زبان صداي آمريکا در برنامه "پارازيت" شرکت داشت علنا اعلام کرد با حکومت ايران مخالف و مواقف براندازي در ايران است  

اين روزها نيز همزمان با اوج گرفتن مذاکرات ايران و آمريکا بر سر موضوع هسته اي شاهد حضور مستمر تريتا پارسي در محل مذاکرات هستيم مساله اي که با توجه به سوابق قبلي اين عنصر سروييس جاسوسي آمريکا براي تيم مذاکراه کننده ما نمي تواند چندان دستاوردي داشته باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html