پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182145
ايستادگي تيم مذاکره کننده در برابر زياده خواهي‌ آمريکا ستودني است
تاریخ انتشار : 1394/04/21 11:03:22
نمایش : 1214
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي از ايستادگي تيم مذاکره کننده در برابر زياده خواهي آمريکا و ۱+۵ تشکر کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مهر، محمد حسن ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس در ابتداي جلسه علني روز يکشنبه مجلس شوراي اسلامي با تشکر از حضور مردم در راهپيمايي روز قدس، گفت: حضور در راهپيمايي روز قدس مسير حرکت امت اسلام به سمت قله هاي عزت و سرفرازي را هموار نمود.

وي ادامه داد: در روز جمعه گذشته امت اسلام، ملت بزرگ ايران، آزادي قدس را فرياد کردند و بانک آزادي خواهي امت اسلام بر بام جهان پيچيد، ملت هاي جهان اين حقيقت را براي چندمين بار تجربه نمودند که مسئله قدس و آزادي قدس شريف و زوال رژيم صهيونيستي، مسئله اول امت اسلام است.

ابوترابي فرد افزود: لازم مي دانم از سوي همکاران عزيز و ارجمندم از آحاد ملت عزيز و بزرگوار در برگزاري باشکوه راهپيمايي روز قدس تشکر و تقدير داشته باشم.

نايب رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنراني خود در خصوص مذاکرات هسته اي اظهار داشت: بايد به اين حقيقت توجه کرد با فرض خوشبينانه حصول توافق ميان ايران و اعضاي ۱+۵، نبايد وجوه و عرصه هاي مختلف پيشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته اي گره زد. ما در نقطه عزيمت فعلي براي خلق اقتصاد بزرگ و پيشرفت کشور، هزار راه نرفته داريم، راههايي که در انتظار عزم و اراده ملي است، نه انتظار امضاي توافقنامه يا قرارداد با فلان کشور يا گروه.

وي ادامه داد: پيشرفت و توسعه کشور در عرصه فرهنگ، اقتصاد، سياست که راه را براي خلق سرمايه بزرگ اجتماعي هموار مي کند، در گرو تصميمات بزرگ مبتني بر عقلانيت، دانش و اخلاق و در عرصه اقتصاد، شکل گيري اقتصاد مقاومتي است.

نايب رئيس مجلس در تشريح اقتصاد مقاومتي گفت: اقتصاد مقاومتي، دانش بنيان، مردمي و مبتني بر توليد کالا و خدمات و مديريت مصرف است.

ابوترابي فرد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي در پرتو توجه به ظرفيت هاي دروني نظام و تدوين نقشه راه قابل دفاع براي به فعليت رساندن ظرفيت هاي بالقوه کشور است.

نايب رئيس مجلس افزود: پيشرفت کشور در سايه عبور از توسعه و پيشرفت و مديريت مبتني بر منابع به سمت پيشرفت، توسعه، مديريت و اقتصاد دانش بنيان است.

ابوترابي فرد تاکيد کرد: نگاه به درآمدهاي ارزي حاصل از فروش نفت و درآمدهاي نفتي براي اداره کشور و پاسخ به نيازهاي سطحي مردم هميشه براي کشور معضل آفريده است.

وي ادامه داد: در دوران وفور درآمدهاي ارزي حاصل از فروش نفت و فرآورده هاي نفتي، شاهد افزايش ذخاير ارزي بانک مرکزي و رشد نقدينگي و تورم بوديم و در  دوران کاهش درآمدهاي ارزي شاهد استقراض دولت از بانک مرکزي و رشد نقدينگي و رشد تورم برآمده از آن بوديم.

نايب رئيس مجلس تاکيد کرد: توسعه کشور در نگاه منطقي به ظرفيت هاي ملي نهفته است. اميدواريم مجلس و دولت با استفاده شايسته از موقعيت فعلي کشور، در صورت به دست آمدن توافق تامين کننده مصالح ملي و در صورت عدم دستيابي به توافق، براي حرکت اقتصاد ملي و دستيابي به پيشرفت با استفاده از تجارب گذشته به صورت منطقي و اصولي حرکت کنند.

ابوترابي در پايان گفت: موفقيت تيم مذاکره کننده ايران را آرزومنديم و از زحمات طاقت فرساي آنان و ايستادگي و مقاومت ستودنيشان در برابر زياده خواهي آمريکا و بعضي اعضاي گروه ۱+۵ تشکر مي کنيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html