پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182125
نصرالله: رژيم‌هاي عربي، ملت فلسطين را به اسرائيل فروخته‌اند‬‎
تاریخ انتشار : 1394/04/20 10:24:39
نمایش : 1333
دبيرکل حزب الله لبنان در سخناني به مناسبت بزرگداشت روز جهاني قدس تاکيد کرد که نظام هاي رسمي عربي، فلسطين و ملت فلسطين را به اين رژيم فروخته‌اند‬‎.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان در طي سخناني به مناسبت روز جهاني قدس در بيروت پايتخت لبنان در جمع شماري از مسئولان و مردم لبنان به سخنراني پرداخت.

سيد حسن نصرالله در ابتداي سخنان خود، گفت ابتدا لازم مي‌دانم از خداوند متعال قبولي طاعات و عبادت و نماز و روزه شما را مسالت نمايم همچنين امروز به مناسبت روز جهاني قدس که توسط حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران ناميده شده است، اين روز را ارج نهيم‬. امسال و در چنين روزي، ما روز جهاني قدس را گرامي مي‌داريم و همچنين يک سال از تجاوز وحشيانه اخير اسرائيل در ماه مبارک رمضان سال گذشته به نوار غزه مي گذرد‬‎.

‫نصرالله افزود: امروز با وجود تمام اوضاع دشواري که منطقه عربي و اسلامي ما دارد با وجود حملات مکرر گروه‌هاي تکفيري مي‌بينيم که در جاي جاي جهان اسلام به ويژه در جمهوري اسلامي ايران و سوريه و عراق و يمن و ترکيه و اردن و قطيف عربستان و بحرين و تونس و موريتاني و غزه و پاکستان و کشورهاي اروپايي اين مناسبت (روز قدس) گرامي داشته است و اين مساله بيانگر يک موضوع مهم است و آن اين است که هنوز کساني هستند که به ياد قدس هستند و براي اين مناسبت به خيابان ها مي ريزند يا در مراسم بزرگي همچون اين مراسم شرکت مي‌کنند و صداي خود را براي ياري مردم فلسطين و قدس بلند مي‌کنند.

مردم يمن مي‌دانند که ملت‌هاي اسلامي و عربي آنها را فراموش نکرده‌اند

دبير کل حزب الله لبنان در بخش ابتدايي سخنان خود در خصوص ملت يمن گفت: اکنون لازم مي‌دانم در خصوص گراميداشت روز قدس در يمن صحبت کنم که با وجود ادامه تجاوز سعودي صهيونيستي آمريکايي به يمن و ادامه قتل عام ملت در بخش‌هاي مختلف، مي بينيم در صنعاء ده‌ها هزار نفر اگر نگوييم صدها هزار نفر به خيابان ها آمدند‬‎.

امروز و با وجود تمام اوضاع سختي که منطقه و جهان با آن روبرو است مي بينيم که ميليون ها نفر به دعوت حضرت امام خميني(ره) لبيک گفتند و در بسياري از کشورهاي عربي و اسلامي در مراسم روز جهاني قدس شرکت کردند. هدف حضرت امام خميني (ره) اين بود تا قدس همواره در وجدان امت عربي و اسلامي زنده باقي بماند. و روز به روز اين حکمت عظيم حضرت امام در اين تصميم گيري دقيق بر همگان روشن تر و آشکارتر مي شود امروز شرايطي که منطقه و امت ما با آن روبرو است نياز به چنين روزي بيشتر احساس مي شود.‬

ما خوب مي دانيم که اکنون ملت يمن اين احساس را دارند که جهانيان از آنها چشم پوشي کرده و تنهايشان گذاشته‌اند اگرچه اين را هم مي‌دانند که ملت هاي اسلامي و عربي هرگز آنها را فراموش نکرده‌اند‬‎. اين ملت هنوز اميدوار است اين ملت اميدوار با وجود تمام اين مشکلات، هنوز حاضر نشده‌اند بگويند که مساله فلسطين و قدس به ما ارتباطي ندارد‬.

از اين رو با تقدير و تمجيد از پايمردي و ايستادگي آنها ياد مي‌کنيم اين اقدام آنها، اقدامي اخلاقي است جاي ديگري که بايد تقدير کنيم مردم بحرين هستند که با مشکلاتي روبرو هستند و در روز جهاني قدس شرکت کردند در کشورهاي ديگر اروپايي هم مي‌بينيم که نظام‌هايي حاميان تروريسم هستند مي‌بينيم مردم آنها در حمايت از روز جهاني قدس به پا خواسته‌اند.‬‎

حمايت ملت بحرين از فلسطين با وجود تهديدهاي نظام اقدامي ارزشمند است

‫نصرالله با اشاره به ايستادگي ملت بحرين در برابر نظام حاکم گفت: مردم بحرين با وجود تهديدهاي داعش و مشکلات فراوانشان و هم تهديدهاي نظام بحرين، حمايت آنها از فلسطين و شرکت در مراسم روز قدس اقدامي ارزشمند است امروز اجازه دهيد در روز جهاني قدس در باره اسرائيل غاصب قدس سخن بگويم همچنين مي خواهم درباره اوضاع منطقه و در آخر درباره لبنان صحبت کنم چرا که يم دانم که اوضاع سياسي لبنان به زمان بيشتر و ديگري نياز دارد اسرائيل امروز در کجا قرار دارد‬.

بخش مربوط به اسرائيل

سيد حسن نصرالله در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص رژيم صهيونيستي تاکيد کرد: رژيم صهيونيستي در ماه گذشته کنفرانس هرتزليا را برگزار کرد در اين کنفرانس فرماندهان نظامي و سياستمداراني از جهان در اين کنفرانس شرکت مي‌کنند دراين کنفرانس، مسائل راهبردي مربوط به اسرائيل بررسي مي‌شود‬‎. در نتيجه گيري‌هايي که در اين کنفرانس به دست آمد به اين نتيجه رسيدند که محيط پيرامون آن را بررسي کنند‬.

اسرائيلي‌ها از حوادث سوريه خرسند هستند

نصرالله گفت: محيط پيرامون آنها ( صهيونيست‌ها ) از نظر راهبردي اوضاع بهتري نسبت به سال هاي قبل يافته است؛ چرا که چهار سال قبل، آنها از بهار عربي هراس داشتند متاسفانه بايد بگويم که فرماندهان اسرائيلي در يک و نيم ميليارد مسلمان ، تهديدي براي خود نمي‌بينند و اين فرماندهان صهيونيست در نظام هاي حاکم بر يک و نيم ميليارد مسلمان در جهان و ارتش ها و جنگنده هاي آنها هيچ تهديدي براي اسرائيل و آينده آن در نظر نگرفته‌اند‬‎ و آنچه امروزه اسرائيل مورد توجه خود قرار داده است همه آن چيزي است که در سوريه روي مي‌دهد براي فرماندهان اسرائيلي آنچه سوريه با آن روبرو است و ويراني و جنگ و خونريري که در آن روي مي‌دهد مورد توجه است و آنها از آنچه در سوريه مي گذرد خرسند هستند.

اسرائيل مي‌خواهد جولان را به صورت نهايي به سرزمين‌هاي اشغالي ضميمه کند

دبير کل حزب الله لبنان گفت: اسرائيلي‌ها اين گونه سخن مي‌گويند که در سوريه دولتي حضور دارد که روز به روز ضعيف تر و در حال ويران شدن است و آماده تر مي شود تا با شرايط سازش موافقت کند.

صهيونيست ها قصد دارند تلاش کنند تا جولان را براي هميشه و به صورت نهايي به اسرائيل ضميمه کنند آن هم با توجه به رخدادهايي که در سوريه روي مي دهد صهيونيست ها قصد دارند شمار شهرک نشينان را به يکصد هزار نفر در جولان افزايش دهند.‬‎

‫اسرائيل از آنچه در يمن روي مي دهد ابراز خرسندي کرده است از اين رو حمايت خود را از نظام سعودي اعلام مي‌کنند چرا که سعودي ها مانع تهديد برآمده از يمن شده‌اند‬‎.

يمن بخشي از محور مقاومت و تهديدي راهبردي براي اسرائيل است

‫نصر الله در ادامه تصريح کرد که اسرائيل معتقد است استقلال و حاکميت يمن در برابرش نوعي مقاومت است، چرا که يمن بخشي از محور مقاومت شده است از اين رو تهديدي راهبردي براي اسرائيل به شمارمي‌آيد و تجاوز به خاک يمن بزرگترين خوش خدمتي عربستان سعودي براي اسرائيلي هاست‬‎؛ چرا که بخشي از محور مقاومت است‬.

در روزهاي گذشته برخي از شبکه هاي ماهواره اي عرب زبان وانمود کرده‌اند درگيري هاي رخ داده در الجزاير نوعي ستيز و جنگ طايفه اي است و برخي از صهيونيست ها در کنفرانس هرتزيليا خواستار همپيمان شدن اسرائيل با برخي از کشورهاي عربي براي مقابله با تروريسم شده‌اند تروريسمي که در نظر اسرائيل، ايران و محور مقاومت است و براي اين که رسوا نشوند داعش را به آن افزودند‬‎.

اسرائيل قصد دارد بين مصر، غزه وحماس فتنه ايجاد کند

‫دبير کل حزب الله لبنان با اشاره به نقشه اسرائيل براي اختلاف افکني بين مصر و حماس گفت: اسرائيل منافق، مدعي حمايت از مصر در رويارويي و برخورد با حوادث روي داده در صحراي سيناست. اسرائيل قصد دارد بين مصر و غزه و حماس، فتنه ايجاد کند. اسرائيل مادر تروريسم و اساس تروريسم است‬‎ طبيعت و سرشت نظام صهيونيستي، ماهيت تروريستي است.‬ از اين رو همواره خود را به عنوان مبارز با تروريسم معرفي مي‌کند اسرائيل در جنگ غزه مرتکب جنايات بزرگي شد.

سازمان‌هاي بين المللي نمي توانند اين واقعيت ها را بپوشانند تا اين که تمام توجه آنها به اسرائيل شده بود و منافع اين رژيم را در نظر داشتند امروز اسرائيل قصد دارد خود را به عنوان بخشي از پروژه تروريسم جا بزند تروريسم تکفيري موجود يکي از بزرگترين مشکلات و مسائلي است که اين روزها منطقه با آن روبرو است تمام حوادث و جناياتي که در منطقه روي مي دهد بر اساس ديني و طايفه اي صورت مي گيرد.

بر اساس آنچه در نشست هرتزيليا نتيجه گيري شد تصميم بر آن شد که تنها دولتي که براي اسرائيل تهديد جدي به شمار مي رود، ايران معرفي شود از اين رو جنبش هاي مقاومت، تهديدي براي وجود اسرائيل و ماهيت وجودي آن به شمار نمي آمدند بلکه تهديدي راهبردي هستند‬‎. و تنها تهديد حقيقي و وجودي براي رژيم صهيونيستي، ايران است. از اين رو اسرائيل تمام جهانيان را بر ضد ايران تحريک مي‌کند‬‎.

‫اکنون اين پرسش بايد مطرح شود و آن اين است که چرا اين همه دشمني مطلق از طرف اسرائيل بر ضد ايران وجود دارد؟ چرا چنين نگراني و اضطراب و ترس و هوشياري را از جانب صهيونيست ها در قبال عربستان يا کشور ديگري نمي بينيم؟‬

نظام‌هاي عربي ملت فلسطين را به اسرائيل فروختند

سيد حسن نصرالله در ادامه گفت: در آنجا کشورهاي عربي را مي بينيم که سلاح و مهمات به ارزش ميليون ها دلار خريداري مي کنند و اسرائيل در برابر اين خريدها حتي يک علامت سئوال برايش به وجود نمي‌آيد پاسخ اين است که اسرائيل از اين کشورها اطمينان دارد و نگراني ندارد و به اين علم يقين رسيده است که نظام هاي رسمي عربي، فلسطين و ملت فلسطين را به اين رژيم فروخته‌اند‬‎.

‫يک سال از تجاوز اسرائيل به غزه مي گذرد و هنوز خانه ها در نوار غزه بازسازي نشده است و به اوضاع مجروحان رسيدگي نشده است آيا مردم نوار غزه از اهل سنت نيستند، آيا آنها روزه داران مسلمان نيستند؟‬‎ اعراب، فلسطين را فروختند. اسرائيل به خوبي مي داند که پروژه تکفيري که به راه افتاده و برخي از کشورهاي عربي حامي آن هستند. هدفش نبرد و ستيز با اسرائيل نيست هدف اين پروژه تکفيري ويران کردن سوريه، عراق و يمن است‬. هدف آن پاره پاره کردن امت و از هم پاشيدن پيوستگي ملي آن هم به صورت مجاني است.‬‎

کسي نمي تواند با فلسطين باشد اما با ايران نباشد

‫نصرالله تاکيد کرد: آن کسي که تا کنون پرچم را برافراشته و از همه پيش افتاده است و حاضر نيست با اصل وجود رژيم صهيونيستي موافقت کند و به آن اذعان کند، ايران است حتي اگر پرونده هسته‌اي به شکست بينجامد.‬‎ ايراني که از همه پيش افتاده است در حال حمايت از محور مقاومت است و از جنبش هاي مقاومت حمايت مي کند و اين مساله را تاکنون کسي جرات نکرده است به آن عمل کند‬‎.

‫کسي نمي‌تواند با فلسطين باشد اما با ايران نباشد و نمي تواني با فلسطين باشي مگر آنکه با ايران بوده باشي و نمي شود دشمن ايران بود و مدعي دفاع از فلسطين باشي چرا که ايران تنها اميد باقي مانده براي آزادي قدس است. هيچ پروژه فارسي يا صفوي در منطقه وجود ندارد.

بخش مربوط به سوريه

مردم سوريه خواهان حل بحران کشورشان هستند


دبير کل حزب الله لبنان در بخش ديگري از سخنان خود در مورد سوريه و بحران در اين کشور گفت: تمام شهروندان سوري هم اکنون به دنبال راه حلي براي کشورشان هستند و به خوبي مي‌دانند که هيچ راه حل نظامي براي کشورشان قابل تصور نيست و متاسفانه هستند کساني که نمي‌خواهند راه حل سياسي در سوريه به نتيجه برسد‬‎.

کسي که در صدد براندازي نظام سوريه از راه نظامي است به چنين هدفي نمي‌رسد

‫کساني هستند که از پنج سال پيش تا امروز بر سقوط و براندازي نظام سوريه شرط بسته‌اند خطاب به آنها اعلام مي‌کنم که نه روزها و نه ماه ها و نه سال ها را بشماريد کسي که به نظر سرنگوني سوريه از نظر نظامي است نمي تواند به چنين هدفي برسد سوريه پايدار و مستحکم است و کساني که با سوريه هستند با سوريه باقي خواهند ماند.‬

نصرالله گفت: موضع روسيه و ايران در قبال سوريه موضع قاطع است از اين روست که گفتم کساني که با سوريه هستند با آن باقي خواهند. ماند ما هم با سوريه بوديم و با سوريه باقي خواهيم ماند البته ما هم خواستار تحقق خواسته هاي مردمي و اصلاحات هستيم ولي ما نمي ‌واهيم سوريه ويران شود و نمي خواهيم که ارتش سوريه از هم فروپاشد. ما ارتش سوريه را براي سوريه و براي دفاع و براي فلسطين مي خواهيم‬‎.

‫زماني که ما در سوريه نبرد مي‌کنيم زير نور آفتاب مي جنگيم و خود و حضورمان را پنهان نمي کنيم، زماني که جوانان ما در سوريه به شهادت مي‌رسند براي لبنان و سوريه و فلسطين شهيد مي شوند.‬‎

اگر سوريه برود فلسطين و قدس هم مي‌روند

‫وي تاکيد کرد که راه آزادسازي قدس از منطقه جونيه نمي‌گذرد چرا که ما خواهان سلطه و هيمنه نيستيم راه آزادسازي قدس از طريق قلمون و الزبداني و الحسکه است؛ چرا که اگر سوريه رفت، فلسطين و قدس از دست مي روند و گم مي شوند‬‎.

بخش مربوط به يمن

تنها انگيزه ادامه تجاوز عربستان به يمن انتقام است


‫سيد حسن نصرالله در بخش ديگري از سخنان خود در مورد يمن گفت: ما در حزب الله لبنان به صورت علني و با صداي رسا، تجاوز عربستان سعودي به يمن را محکوم مي‌کنيم‬.

(خطاب به شاه عربستان) بيا و توفان اراده و بازگشت اميد (نام جنگ عربستان عليه يمن) را کنار بگذار و بگو چه چيزي از اين دو عايدت شده است، آيا نظام سعودي نمي داند که ديگر چشم اندازي براي آن قابل تصور نيست آيا نمي داند که تکيه بر گروه‌هاي تکفيري ديگر برايش سودي ندارد. تجاوز عربستان سعودي به يمن ديگر بي هدف است و تنها هدفي که از آن قابل تصور است تنها انتقام است‬‎. ارتش عربستان تنها وظيفه حمايت از مرزهايش را برعهده دارد و به جاي اين که فرار کند، بهتر است از مرزهايشان حمايت کند‬‎. وي افزود جهانيان بهتر است به عربستان سعودي کمک کنند تا از شاخه درختي که بر آن گرفتار آمدند به پايين آيند.

تقدير از موضع دولت کويت در برابر انفجار مسجد امام صادق (ع)

نصر الله با اشاره به انفجار تروريستي مسجد امام صادق کويت گفت: اميرکويت، دولت و پارلمان و نيروهاي سياسي و گروه هاي اجتماعي اين کشور نمونه اي بسيار بالا در رفتار با حادثه انفجار مسجد امام صادق(ع) را از خود نشان دادند و همچنين لازم مي‌دانم بار ديگر عمليات تروريستي انفجار مساجد در القطيف و الدمام در عربستان سعودي را محکوم کنم و همچنين لازم مي‌دانم حادثه انفجار تروريستي مسجد امام صادق(ع) کويت را محکوم کنم‬.

آن چه امير کويت، دولت و ملت اين کشور انجام دادند در واقع کشور خود را برجسته کردند و تهديد را به فرصت براي توسعه نظام امنيتي و وحدت بخشيدن به جامعه تبديل کردند‬‎.

حضور ملت بحرين در روز جهاني قدس دليل حضور آنها در صحنه است

‫نصرالله با اشاره به برخورد حکومت بحرين با ملت اين کشور گفت: اما بر عکس در بحرين، به جاي اين که نظام بحرين، از تهديدهاي داعش و بدرفتاري هايي که با مردم صورت مي‌گرفت و به جاي اين که به صورت برادرانه و انسان دوستانه رفتار شود و گامي در جهت آزادي شخصيت هاي برجسته ديني از زندان ها صورت گيرد نظام آمد و بر تهديدها، تهديدهايي را افزود و آزادي ها را مصادره کرد اما با اين وجود مي بينيم که ملت بحرين امروز در روز جهاني قدس بيرون آمدند و اين بهترين دليل بر اين است که اين ملت هنوز هم با اراده در صحنه حضور دارد‬.

بخش مربوط به لبنان

از خواسته‌هاي ميشل عون در خصوص دولت حمايت مي‌کنيم


دبير کل حزب الله لبنان در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص مسائل داخلي لبنان و اتفاقات چند روز اخير در اين کشور تصريح کرد: چند هفته قبل اوضاع در کشورمان به گونه اي بود که گويي کشور به دليل اوضاعي که دولت با آن روبرو است به سمت بحران پيش مي‌رود يکي از طرف هاي اساسي دراين معادله ژنرال ميشل عون و جريان ملي آزاد بود ما در آن زمان، تنها به دعوت براي جدي گرفتن امور بسنده کرديم؛ چرا که مسائل روزمره با وقت کشي پيش نمي‌رود در لبنان در آن زمان، ديد نامناسبي در خصوص آنچه مي‌گذرد وجود داشت در اين باره بايد بگويم که خواسته هاي ژنرال عون به حق بوده و خواسته هاي وي در موضوع دولت درست بوده است و ما از وي حمايت مي‌کنيم. اما در موضوع نظام فدرالي، که مطرح کرده است او نظري دارد و ما با او همپيمانيم ولي در اين باره گفت و گو خواهيم کرد‬‎.

مسأله انتخاب رئيس جمهور بايد همواره اولويت ما باقي بماند

‫وي افزود هر آنچه که پيش از نشست کابينه مطرح بوده توافق بر اساس ساز و کار اداره دولت بود اما اين خواسته مورد توجه قرار نگرفت و نسبت به آن بي‌توجهي صورت گرفت‬‎ و از اين رو همپيمانان ژنرال عون، او را تنها نگذاشتند و در کنار او باقي ماندند‬. به صلاح تحرکات مردمي وابسته به عون نيست که حزب الله در آن مشارکت داشته باشد‬‎ با وجود درکمان نسبت به دشواري مساله انتخاب رئيس جمهور در سايه شرايط حساس کنوني بايد تاکيد کنيم که اين مساله بايد همواره موضوع و اولويت مطرح ما باقي بماند‬.

سرنگوني دولت ما را به سمت خلأ پيش مي‌برد

نصرالله گفت: بايد در قبال راهکاري براي اداره جلسات دولت به منظور پايان دادن به ابهام اقدام کنيم‬‎. نه ژنرال عون و نه هيچ يک از همپيمانان او نمي خواهند فعاليت دولت مختل شود و نمي‌خواهيم دولت سرنگون شود؛ زيرا سرنگوني دولت به مثابه آن است که همه ما به سمت خلاء پيش مي‌رويم‬‎. اکنون همه مي‌خواهند دولت به فعاليت خود به درستي ادامه دهد تا موضوع مشارکت توسعه يابد.

با ادامه فعاليت پارلمان موافق هستيم

دبير کل حزب الله لبنان در ادامه تاکيد کرد که منفعت عالي دولت در اين است که فعاليت هاي دولت کنوني معطل و مختل نشود‬‎. در خصوص فعاليت هاي مربوط به پارلمان، ما در حزب الله و فراکسيون وفاداري به مقاومت هرگز بين فعاليت پارلمان و فعاليت رياست جمهوري ارتباطي قائل نمي‌شويم. ممکن است در برخي از مسائل با ديگران به اختلاف نظر برسيم اما با ادامه فعاليت پارلمان موافقيم‬.

وي افزود: امروز ما خواستار افتتاح دوره فوق العاده‌اي براي فعاليت مجلس نمايندگان لبنان هستيم بايد منشوري براي اين جلسه در نظر بگيريم و بر اين اساس بر دورانديشي و تدبير رئيس پارلمان لبنان يعني نبيه بري حساب باز مي‌کنيم‬‎. شرط بندي کردن بر زمان اقدامي نادرست است و شرط بندي بر امکان کنار گذاشتن جريان ملي آزاد هم اقدام نادرست است.‬

خواستار گفت‌وگوي دوجانبه بين جريان آزاد ملي و المستقبل هستيم

دبير کل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود در خصوص مسائل داخلي لبنان گفت: از اين رو اکنون اعلام مي‌کنم که ما هرگز از هيچ يک از همپيمانان خود چشم پوشي نمي‌کنيم به ويژه از ژنرال ميشل عون چشم پوشي نمي‌کنيم و گزينه هايمان براي حمايت از اين ائتلاف ما متعدد است و همه چيز ممکن است اتفاق بيفتد اکنون خواستار گفت‌وگوي دوجانبه ميان جريان ملي آزاد و جريان المستقبل هستم‬‎.

‫نصرالله افزود: به صلاح لبناني هاست که با يکديگر همزيستي داشته باشند و با يکديگر مشارکت داشته باشند تنها راه حل موجود، گفت‌و‌گو و نزديک کردن ديدگاه‌ها و پشت نکردن به يکديگر است؛ چرا که همه ما در يک کشتي هستيم و منطقه توفاني است‬‎ و نمي دانيم که آيا همه ما در اداره اين کشتي دچار اشتباه شده‌ايم، بهتر است امور به آرامش برسد يا اين که مسائل به نفع کسي به پايان برسد.‬

سيد حسن نصرالله در بخش پايان سخنان خود تاکيد کرد: ما از همان اساس کار خواستار دور کردن کشور از رويدادهاي منطقه بوديم به دنبال بي طرف کردن لبنان بوديم ما به هيچ کس پشت نمي‌کنيم ما امروز با جريان المستقبل گفت‌وگو مي‌کنيم و اگر نتايجي به دست نيايد، مسائل مثبتي را به دست خواهيم آورد‬.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html