پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182118
قطر، بهشت فوتباليست‌هاي ايراني
تاریخ انتشار : 1394/04/20 08:54:44
نمایش : 1161
اين روزها ليگ فوتبال قطر براي فوتباليست‌هاي ايراني تبديل به بهشتي شده است که همه را به سمت خود مي‌کشاند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «... به تيم قطري پيوست» «وقع اللاعب عقد انتقاله ... قطري» «...X joins Qatar side»؛ اين روزها رسانه‌هاي ايراني، عربي و اروپايي پُر شده از چنين تيترهايي؛ تيترهايي که خبر از حضور ستاره‌هاي فوتبال- از ليگ هر کشوري- در فوتبال قطر مي‌دهد. از محمد نوري، مهرداد پولادي، آندرانيک تيموريان، مجتبي جباري، پژمان منتظري، اشکان دژاگه و ... گرفته تا فوق‌ستاره‌اي مانند ژاوي هرناندز اسپانيايي. ستاره‌اي که سال‌ها در تيم ملي اسپانيا و باشگاه بارسلونا افتخار آفريني کرد و حتي تا آستانه گرفتن توپ طلا هم پيش رفت.

قطعاً تأثيرگذارترين مسئله‌اي که باعث شده اين روزها ليگ ستارگان قطر بيش از پيش مورد توجه قرار بگيرد و ستاره‌هاي فوتبال را به خود ببيند، دادن ميزباني جام جهاني ۲۰۲۲ به اين کشور است. جام جهاني که باعث شده قطري‌ها تبليغات زيادي روي فوتبال کشورشان داشته باشند و بخشي از اين تبليغات هم مربوط به حضور بازيکناني همچون ژاوي هرناندز در فوتبال اين کشور است. آنها پيش از اين هم بازيکنان بزرگي همچون رائول گونزالس و حتي علي کريمي فوتبال خودمان را از تيم‌هاي شالکه ۰۴ و بايرن‌مونيخ به ليگ‌شان برده بودند تا توجهات را به خودشان جلب کنند. حالا هم حضور چنين بازيکناني در فوتبال باشگاهي قطر ادامه دارد. بازيکنان زياد ديگري هستند که در اين فصل و فصل‌هاي اخير از تيم‌هايي اروپايي به فوتبال قطر آمدند تا سال‌هاي آخر فوتبال خود را در قطر پشت سر بگذارند.

قطري‌ها در آغاز کارهاي تبليغاتي خود، بازيکني مانند علي کريمي را از بايرن‌مونيخ آلمان به ليگ ستارگان کشيدند. بعد از آن نوبت به بازيکنان ديگري رسيد تا رائول گونزالس سرشانس‌ترين چهره‌اي باشد که با سابقه حضور در رئال مادريد، کاپيتاني اين تيم و تيم ملي اسپانيا، پرافتخارترين بازيکن کهکشاني‌ها و از اين دست افتخارات، وارد فوتبال قطر مي‌شود. از فوتبال کشورمان هم بازيکناني مانند فرهاد مجيدي به قطر رفتند تا آخرين سال‌هاي فوتبال خود را در ليگ اين کشور پشت سر بگذارند. قطري‌ها در گران‌قيمت‌ترين انتقال تاريخ فوتبال ايران اشکان دژاگه را از فولام انگليس به خدمت گرفتند تا اين بازيکن راهي العربي شود.

به نظر مي‌رسد اين روزها فوتبال قطر براي ستاره‌هاي فوتبال دنيا تبديل به حيات خلوت‌شان شده است. حيات خلوتي که با طي کردن چند سال آخر، روزهاي راحتي را پشت سر بگذارند و پول خوبي هم بگيرند. همين موضوع باعث شده بازيکناني مانند رائول گونزالس و ژاوي هرناندز به فوتبال قطر بيايند و صحبت از حضور پويول و ديگر ستاره‌هاي دنيا نيز مي‌شود.

براي فوتبالست‌هاي ايراني هم فوتبال قطر مانند يک بهشت است. فوتباليست‌هايي که ابتدا به خاطر سن بالايي که دارند و بعد از آن کم شدن توانايي‌هاي‌شان در فوتبال اروپا مشتري ندارند و مجبور مي‌شوند براي لژيونر شدن فوتبال قطر را انتخاب کنند. بعد از جام جهاني بازيکناني مانند اشکان دژاگه، مسعود شجاعي، سيدجلال حسيني، مهرداد پولادي، رضا قوچان‌نژاد و ... ليگ ستارگان قطر را انتخاب کردند و قبل از آنها نيز مجتبي جباري و پژمان منتظري اين کار را کرده بودند. حالا نيز آندرانيک تيموريان يک بار ديگر تصميم گرفته به فوتبال قطر بازگردد و محمد نوري هم کاپيتاني تيمي مانند پرسپوليس را رها مي‌کند تا حداقل براي يک سال هم شده لژيونر فوتبال قطر شود.

حضور اين بازيکنان در فوتبال قطر مطمئناً سودي براي فوتبال ما ندارد، همانطور که وحيد هاشميان مي‌گويد: «حضور بازيکنان ما در فوتبال قطر از نظر مالي به سود آنهاست اما از نظر فوتبالي به ضرر فوتبال ماست. اين درست که امکانات فوتبالي قطر بالاست و بهتر از ما امکانات دارند اما سطح ليگ اين کشور بالا نيست و باعث افت فوتباليست‌هاي ما مي‌شود». در عوض اما مي‌توان گفت حضور بازيکنان باکيفيت ما در فوتبال قطر باعث رشد فوتبال اين کشور مي‌شود.

قطر که براي جام جهاني برنامه‌ريزي کرده، با جمع‌آوري بازيکنان با کيفيت تمام کشورهاي دنيا در ليگ ستارگانش مي‌خواهد روح فوتبالي بازيکنان جوانش را بزرگ کند تا اين بزرگي به ارتقاي فوتبال اين کشور کمک کند. مسئله‌اي که شايد تا يکي دو سال آينده شدت بيشتري هم بگيرد و با نزديک شدن به سال ۲۰۲۲ کانون توجهات را به خود جلب کند.

بعد از حضور بازيکناني که از آنها نام برده شد، لوسيانو ادينيو، آقاي گل فصل گذشته ليگ برتر فوتبال ايران هم راهي فوتبال قطر شد. جواد نکونام هم اين روزها در حال مذاکره‌ با باشگاه‌هاي قطري است تا شايد بر شمار بازيکنان ايراني در بهشت فوتبالي افزوده شود. در اين بين کمتر ديده شده بازيکنان ايراني راهي فوتبال اروپا شوند. تعدادي انگشت شمار که آن هم بازيکنان جواني هستند که به دنبال پيشرفت مي‌روند و براي پيشرفت راهي تيم‌هايي شده‌اند که پول چنداني هم نمي‌گيرند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html