پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182099
اعلام خبر توافق تا پايان روز پنجشنبه/ اوباما به سناتورها گفته شانس توافق کمتر از ۵۰ درصد است
تاریخ انتشار : 1394/04/18 10:45:08
نمایش : 1665
يک روزنامه آمريکايي با اشاره به تلاش سناتورهاي جمهوري‌خواه براي سنگ اندازي در مقابل دولت باراک اوباما در مسير توافق هسته اي با ايران تصريح کرد که سناتورهاي دموکرات اوباما را تنها نمي‌گذارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس،محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران ظهر شنبه 6 تير ماه به منظور شرکت در مذاکرات جاري هسته‌اي وارد وين محل برگزاري اين مذاکرات شد. جان کري وزير خارجه آمريکا نيز جمعه شب وارد وين شده بود.

هشتمين دور رايزني‌هاي هسته‌اي در راستاي نگارش پيش نويس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وين در جريان است.

هفت روز از مذاکرات هسته‌اي در حالي گذشت که شاهد 8 دور مذاکرات وزراي خارجه ايران و آمريکا و نيز مذاکرات دو جانبه ايران با طرف‌هاي روسي، انگليسي، فرانسوي، آلماني و نيز مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا بوديم.

هشتمين روز مذاکرات با خود دهمين دور مذاکرات دو جانبه ايران و آمريکا، صالحي و مونيز و نيز مذاکرات ظريف و آمانو را به همراه داشت. آخرين دقايق اين روز از مذاکرات با سخنان عراقچي همراه بود که در خصوص همزماني برداشته شدن تحريم‌ها و اقدامات ايران صحبت‌هايي انجام داد و اينکه اين توافقنامه با تصويب شوراي امنيت رنگ جدي‌تري به خود خواهد گرفت.

سفر آمانو به تهران از ديگر رويدادهاي مهم اين روزها بود. ظريف در پايان روز هفتم نيز در پيامي تصويري خطاب به 1+5 به آنها توصيه کرد دست از دشمني بردارند و رويکردي معقول در پيش گيرند.

نهمين روز مذاکرات با دو دور مذاکرات ايران و آمريکا و نيز کنفرانس خبري کري به پايان رسيد.

روز دهم مذاکرات شاهد ديدارهاي ظريف با همتايان آمريکايي و روس همراه بود و نيز مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا. همچنين اولين نشست عمومي ايران و 1+5 نيز در ساعات پاياني روز دوشنبه برگزار شد.

در روز يازدهم که گويا سخت‌ترين روزهاي مذاکرات بود طرفين سخن از تصميم سياسي راندند و يکديگر را به گرفتن يک تصميم سخت ترغيب مي‌کردند. وزراي خارجه چين، فرانسه و روسيه وين را ترک کردند تا به پايتختهايشان برگردند اما طي روزهاي آينده باز خواهند گشت زيرا مذاکرات تا روز جمعه تمديد شده است.

 

 

***

05:41  يک روزنامه آمريکايي با اشاره به تلاش سناتورهاي جمهوري‌خواه براي سنگ اندازي در مقابل دولت باراک اوباما در مسير توافق هسته اي با ايران تصريح کرد که سناتورهاي دموکرات اوباما را تنها نمي‌گذارند.

02:38  يک نشريه آمريکايي در گزارشي با اشاره به تلاش کنگره و جمهوري خواهان براي عدم دستيابي دولت اوباما به توافق تاکيد کرد که کنگره داراي چنين توانايي نيست.

01:08  نشست هاي معاونان وزير خارجه ايران و مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از ساعت ٢٢ به وقت محلي در وين در جريان است.

00:07  يک پايگاه صهيونيستي تمديد ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌اي تا روز جمعه را با راه‌پيمايي روز قدس مرتبط دانسته است.

23:36  منابع ايراني و غربي به «گرت پورتر»، روزنامه‌نگار، محقق و نويسنده آمريکايي گفته‌اند توافق هسته‌اي روز پنجشنبه اعلام مي‌شود.

22:53  معاون سخنگوي وزارت خارجه آمريکا مي‌گويد که وي و وزارتخانه متبوعه‌اش نمي‌توانند ارائه پيشنهاد جديد از سوي ديپلمات‌هاي ايراني در خلال مذاکرات وين را تأييد کنند.

22:36  يک نشريه آمريکايي از قول برخي سناتورها گزارش داده رئيس‌جمهور آمريکا گفته شانس توافق هسته‌اي کمتر از 50 درصد است.

22:06  سخنگوي کاخ سفيد مي‌گويد ايراني‌ها سابقه استفاده از پوشش مذاکرات براي پيشبرد برنامه هسته‌اي خود را دارند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html